O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul
O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul
de Cristina Enescu la 07 Nov. 2019
Urmareste-ne pe Google News
taxa autotaxa prima inmatricularemasini second handtimbru de mediupoluare

Premierul Romaniei, Ludovic Orban, a anuntat ca Executivul pe care il conduce are in vedere adoptarea unei noi taxe pentru proprietarii de masini din tara noastra. Orban a spus ca inca nu a ajuns la o formula concreta, insa, dupa consultarile cu reprezentantii Comisiei Europene, va fi gasita modalitatea optima de impozitare.

Taxa auto nou introdusa de Guvernul Orban ar urma sa fie calculata in functie de gradul de poluare al masinilor. Insa premierul atrage atentia ca nu mai trebuie sa ajungem in situatia de a impune o anumita taxa si de a restitui banii inapoi cetatenilor, ci ea trebuie instaurata in perfecta legalitate cu prevederile europene.

"Cred ca trebuie conceputa ca taxa de poluare si cuantumul sa depinda de cantitatea de noxe. Cand vom ajunge la o formula acceptabila la nivelul Comisiei Europene o vom anunta public, a spus Orban.

In aceeasi ordine de idei, Orban a subliniat ca aceasta noua taxa "poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun".
 
"Cred ca ea trebuie sa fie conceputa ca taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe eliberate in atmosfera. Formulele care au fost incercate au intrat in contradictie cu reglementarile la nivel european. Se stie ca taxele indirecte trebuie sa respecte reglementarile europene. Aceasta taxa poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun. Cand vom ajunge la o formula care sa fie acceptabila la nivelul Comisiei Europene o vom anunta public, dar decat sa mai venim iarasi cu o taxa ca sa mai luam bani de la proprietarii de masini si dupa aia sa trebuiasca sa-i dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si stabilim ceea ce suntem siguri ca va fi acceptat la nivelul institutiilor europene”, a afirmat primul ministru, joi, la preluarea mandatului de catre noul ministru al Mediului, Apelor si Padurilor, Costel Alexe.

Citeste si: FMI: Europa trebuie sa se pregateasca urgent pentru venirea unei noi crize economice

In ultimii doi ani, statul roman a fost nevoit sa restituie nu mai putin de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse si aprobate.
 
Inca din 2017, Guvernul incearca sa gaseasca o solutie pentru inlocuirea timbrului de mediu cu o alta forma de taxa, insa incercarile au fost sortite esecului. Guvernul Orban va relua acum procedura de instituire a acestei taxe, prin consultari cu reprezentanti ai Comisiei Europene, in vederea taxarii suplimentare a masinilor care au un grad mare de poluare a mediului inconjurator.

Va amintim ca taxa auto a fost introdusa in Romania la 1 ianuarie 2007 si era platita de romanii care inmatriculau in tara la noi masini second-hand din strainatate. Insa in anul  2012 a fost declarata ilegala de catre Curtea Europeana de Justitie. Un an mai tarziu, Guvernul a introdus timbrul de mediu, iar toti cei care au achitat aceasta taxa si-au primit banii inapoi de la statul roman, care a fost obligat la acest lucru printr-o decizie din 2016 a Curtii Europene de Justitie.
 
Din 2017, Romania incearca sa taxeze din nou autoturismele, insa formulele gasite de autoritatile noastre contravin standardelor europene in materie. 

Citeste si: Dupa 9 luni de guvernare PSD, deficitul fondului public de sanatate a ajuns la trei miliarde de lei

Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x