Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul


O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul
de la 07 Nov. 2019
O noua taxa pentru soferi: Orban a facut anuntul
Tags: taxa autotaxa prima inmatricularemasini second handtimbru de mediupoluare

Premierul Romaniei, Ludovic Orban, a anuntat ca Executivul pe care il conduce are in vedere adoptarea unei noi taxe pentru proprietarii de masini din tara noastra. Orban a spus ca inca nu a ajuns la o formula concreta, insa, dupa consultarile cu reprezentantii Comisiei Europene, va fi gasita modalitatea optima de impozitare.


Taxa auto nou introdusa de Guvernul Orban ar urma sa fie calculata in functie de gradul de poluare al masinilor. Insa premierul atrage atentia ca nu mai trebuie sa ajungem in situatia de a impune o anumita taxa si de a restitui banii inapoi cetatenilor, ci ea trebuie instaurata in perfecta legalitate cu prevederile europene.

"Cred ca trebuie conceputa ca taxa de poluare si cuantumul sa depinda de cantitatea de noxe. Cand vom ajunge la o formula acceptabila la nivelul Comisiei Europene o vom anunta public, a spus Orban.

In aceeasi ordine de idei, Orban a subliniat ca aceasta noua taxa "poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun".
 
"Cred ca ea trebuie sa fie conceputa ca taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe eliberate in atmosfera. Formulele care au fost incercate au intrat in contradictie cu reglementarile la nivel european. Se stie ca taxele indirecte trebuie sa respecte reglementarile europene. Aceasta taxa poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun. Cand vom ajunge la o formula care sa fie acceptabila la nivelul Comisiei Europene o vom anunta public, dar decat sa mai venim iarasi cu o taxa ca sa mai luam bani de la proprietarii de masini si dupa aia sa trebuiasca sa-i dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si stabilim ceea ce suntem siguri ca va fi acceptat la nivelul institutiilor europene”, a afirmat primul ministru, joi, la preluarea mandatului de catre noul ministru al Mediului, Apelor si Padurilor, Costel Alexe.

Citeste si: FMI: Europa trebuie sa se pregateasca urgent pentru venirea unei noi crize economice

In ultimii doi ani, statul roman a fost nevoit sa restituie nu mai putin de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse si aprobate.
 
Inca din 2017, Guvernul incearca sa gaseasca o solutie pentru inlocuirea timbrului de mediu cu o alta forma de taxa, insa incercarile au fost sortite esecului. Guvernul Orban va relua acum procedura de instituire a acestei taxe, prin consultari cu reprezentanti ai Comisiei Europene, in vederea taxarii suplimentare a masinilor care au un grad mare de poluare a mediului inconjurator.

Va amintim ca taxa auto a fost introdusa in Romania la 1 ianuarie 2007 si era platita de romanii care inmatriculau in tara la noi masini second-hand din strainatate. Insa in anul  2012 a fost declarata ilegala de catre Curtea Europeana de Justitie. Un an mai tarziu, Guvernul a introdus timbrul de mediu, iar toti cei care au achitat aceasta taxa si-au primit banii inapoi de la statul roman, care a fost obligat la acest lucru printr-o decizie din 2016 a Curtii Europene de Justitie.
 
Din 2017, Romania incearca sa taxeze din nou autoturismele, insa formulele gasite de autoritatile noastre contravin standardelor europene in materie. 

Citeste si: Dupa 9 luni de guvernare PSD, deficitul fondului public de sanatate a ajuns la trei miliarde de lei


Colaborator Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016