Porsche GTS – lumi paralele combinate impecabil

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Porsche GTS – lumi paralele combinate impecabil
Porsche GTS – lumi paralele combinate impecabil
de Florin Amariei la 19 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
porscheporsche romaniaporsche gts

Am avut sansa de a experimenta mai multe automobile noi ale constructorului auto din Stuttgart care poarta inscriptia GTS. Acum vin sa va impartasesc ce-am aflat despre aceste masini, de ce sunt ele importante si ce impresie iti lasa o zi in care sari din 718 Cayman in Cayenne Coupe sau Panamera Sport Turismo pe circuit, pe ploaie torentiala si prin peisajele friguroase ale unei Polonii neasteptat de frumoase.
 

 
In primul rand, trebuie sa va marturisesc ca nu sunt un expert in aceasta marca si nici nu imi doresc a fi. Rolul meu asumat aici este sa va prezint masinile care imi sunt acordate exact asa cum le simt si traiesc eu. Incerc de fiecare data sa ma detasez de povestea lor gandita de constructor si de alte detalii care mi-ar putea altera modul in care simt eu efectiv autovehiculul. Desigur, primiti un punct de vedere subiectiv, filtrat prin propria prisma, insa unul care ramane intotdeauna veridic. 
Gata, pornim!
 
In al doilea rand, invitatia Porsche Brand Romania pentru a testa noii membri ai gamei GTS m-a surprins. Nu sunt influencer si nu de multe ori chiar am scos in evidenta hibe ale masinilor testate de la ei. Chiar nu ma asteptam sa fiu eu trimis de Porsche Inter Auto la un eveniment international, unde m-am intalnit cu colegi din presa auto de la noi cu zeci de ani vechime in spate, oameni care lucreaza pentru publicatii arhicunoscute din Ungaria, Bulgaria, Cehia si asa mai departe. Pe cat am fost de surprins, pe atat am fost de bucuros si recunoscator. E un semn bun, zic eu. Faptul ca importatorul oficial in Romania s-a gandit sa ma adauge si pe mine in acest amestec divers imi zice ca, unul la mana, au incredere deplina in produsele lor si, doi, chiar apreciaza munca pe care o fac, la urma urmei, de deja patru ani pentru voi. 
 
Stiu ca suna putin neobisnuit ce va zic aici pentru ca, banuiesc eu, va asteptati sa gasiti cateva paragrafe despre aceste masini, 3-4 fotografii si aia a fost. Nu. Veti afla tot, daca aveti rabdare.
 
Daca n-aveti, atunci m-am gandit si la asta! V-am pregatit un videoclip in care puteti vedea cele mai importante momente. Sper, totusi, sa continuati cu cititul pana la capat! 
 
In al treilea rand, am acceptat fara intarziere participarea la acest eveniment si deja ma gandeam la ce si cum imi voi nota eu despre atat de multe masini intr-un timp atat de scurt. Urma sa am doua zile mari si late la dispozitie pentru a digera gama GTS atat pe drum, cat si pe circuit. Am gandit eu o posibila solutie, insa cum n-am mai fost niciodata intr-o deplasare internationala... Era cam la ghici. Vedem mai jos daca mi-a iesit.
 
Pana una alta, mi s-a cerut si am facut un test Covid-19 pentru a putea pleca in siguranta din tara. A fost si asta o... Experienta emotionanta! Sa-i zicem asa... Nu de alta, dar s-au varsat cateva lacrimi!
 

Experienta Porsche GTS – curaj!
 

Timpul tace si trece, asa ca ziua plecarii ajunge. Eram in fata faptului implinit. „Acum e acum!”, imi zic. Si, cu toata planificarea gandita, cu toate alarmele puse si traseul calculat si rascalculat, m-am imbarcat in avion pe ultima suta de metri. 
 

 
Am ajuns in Polonia, unde, bineinteles, era frig de iti tremurau dintii intr-o veselie. Eu eram imbracat de mers in Bahamas. Nu stiu ce-a fost in capul meu. Noroc ca imi aruncase iubita mea un hanorac si o pereche de pantaloni in bagaj. Traiasca!
 
In al patrulea rand, stresul calatoriei zapacite si al stilului meu haotic de pregatire pentru deplasare au disparut in momentul in care am pasit in afara aeroportului din Wroclaw. Doamne, ce priveliste imi inundase efectiv ochii: cred ca erau vreo 9 modele Porsche in tot felul de culori apetisante care ne asteptau sa ne duca la cazare impreuna cu reprezentanti ai companiei imbracati din cap pana-n picioare in „uniforme” ce iti spuneau ca te asteapta cateva zile de foc. Eram invitatul unei echipe faine!
 
Prima oara m-am mirat si eu de ce erau necesare atat de multe masini, insa logica era simpla: un om per masina pentru ca pandemia nu incetase. Din ratiuni de siguranta, contactul s-a mentinut la un nivel cat mai scazut posibil. Nu prea ne-am apropiat unii de altii, am fost incontinuu indemnati sa folosim gelurile dezinfectante, sa purtam si schimbam mastile... Chiar s-a pus accent pe siguranta la capitolul posibila infectare cu SARS-CoV-2. 
 

 
In toata agitatia asta s-a trezit in mine un copil neastamparat si am fugit fix ca un micut care vrea sa-l vada pe Mos Craciun lasand cadourile sub brad inspre Cayenne GTS Coupe. Am intrat rapid si n-am mai coborat. Deja incepusem sa explorez masina si sa vad ce noutati aduce. Mi-a atras atentia, asadar de-a lungul experientei am incercat sa fiu cat mai des la bordul sau.
 
Primul contact cu un Cayenne Coupe „normal” (de parc-ar fi o masina pe care o vezi in fiecare zi...) l-am avut in aprilie, cand v-am si povestit de el AICI!
 
In al cincilea rand, am fost condus pana la cazare, asa ca am experimentat pentru prima oara masina in calitate de pasager. E si acesta un aspect important, asadar am apreciat efortul celor de la Porsche. Chiar s-au gandit la moduri eficiente de a ne arata cum sunt aceste masini in realitate din mai multe puncte de vedere.
 

Experienta Porsche GTS – din avion in... avion!
 

M-am asezat in dreapta spate, mi-am pus centura si mi-am lasat privirea sa-si faca treaba. Bancheta era confortabila si imi gasisem cu usurinta o pozitie care sa imi permita sa ma concentrez asupra peisajului nou care se lasa descoperit. Vizibilitatea in fata, desi scaunele de pe Cayenne Coupe GTS au tetiera integrata, era decenta. Cei cu rau de miscare vor avea suficient spatiu pentru a se putea concentra pe ceea ce se vede in fata. Nu stiu daca cei mici vor fi foarte incantati sa stea in spate, intrucat geamul e pozitionat cam sus, e putin mai mic fata de ceea ce gasim pe Cayenne „normal” fara aceasta silueta atragatoare si acoperisul panoramic nu fusese ales pentru acest automobil. S-ar putea sa fie o chestiune necesara, daca va doriti ca automobilul sa aiba un centru de greutate scazut si sa fie mai dinamic. Recunosc, centurile de culoare rosie (cred ca erau bordeaux, dar nu bag mana-n foc) si combinatia de piele-alcantara (sau Race-Tex, cum ii spune Porsche) crea o atmosfera de masina gata de curse pe circuit, nu de SUV. Per total, primul contact cu Cayenne GTS Coupe a fost unul bun. Daca mi-a placut sa stau in spate, atunci trebuie sa fie fain si-n fata, nu? 
 

 
Am ajuns la cazare in Wroclaw. Un oras neasteptat de frumos pe care, dupa ce se termina pandemia, va recomand sa-l vizitati. Nu e plin de turisti, nu e aglomerat de viata cotidiana si nici nu sunt tot felul de personaje care sa profite de naivitatea sau bunatatea celor care se afla temporar acolo. 
 
In plus, beneficiaza de o liniste frumoasa care nu e specifica unui oras atat de mare. Plimbarile sunt o placere!
 
Chiar si in zilele de lucru, totul parea a fi organizat intr-un stil nemtesc: oamenii parcau doar unde erau locuri special create in acest sens (si chiar erau), mijloacele de transport in comun erau toate moderne, iar firmele nu se intindeau pana in marginea strazii astfel incat pietonii au loc de promenada intr-o veselie!
 

 
Pe scurt, merita sa-l vizitati pentru un repaus urban surprinzator de placut!
 
Tot in Wroclaw am aflat cu exactitate ce presupune aceasta experienta organizata de Porsche. Am primit si programul actualizat! Acum am aflat ca urmeaza o zi cel putin interesanta care, asa cum e normal pentru oamenii responsabili, incepe la 6. Da, dimineata...
 
Imi mai ramasesera cateva ore disponibile, asadar am zis „Hai s-o fac si pe asta!”, am luat Cayenne GTS Coupe si m-am plimbat ca un turist zapacit prin imprejurimile acestei urbi. Asa am descoperit un lucru important: acest SUV este o masina exceptionala. In mediul urban putin aglomerat am avut la dispozitie confort, tehnologie si o pozitie de condus confortabila care-mi asigura o vizibilitate excelenta, dar imediat ce drumul se deschidea... Cayenne GTS Coupe se transforma intr-un Nichiduta care se alia cu nebunia launtrica a norocosului din spatele volanului. In acest caz fericit, eram eu!
 
Pe langa asta, mie mi-a placut si modul in care am reusit sa ma inteleg foarte repede cu masina. I-am ochit proportiile cu usurinta, asadar manevrele prin intersectiile mai potrivite pentru un 718 erau doar o placere. Directia e usoara, dar precisa. Feedback-ul este instantaneu, astfel stii cu precizie ce urmeaza sa se intample. Am reusit sa ma conectez rapid cu acest colos stilat.
 
Vrei doar sa admiri peisajul, asa cum m-am gandit sa fac si eu odata cu iesirea din zona urbana a Wroclaw? Ei bine, pune masina in modul Normal si vei observa cat de silentioasa devine. Se transforma intr-o oaza a serenitatii in mai putin de doua secunde!  
 
Bucuria audiofilului aflat la inceput de drum in descoperirea acestei pasiuni pentru muzica ascultata la o fidelitate cat mai buna a fost intalnita de sistemul de sunet Burmester care, credeti-ma pe cuvant, este exceptional. Am trecut prin multe genuri de muzica si toate mi-au fost redate cu mult peste asteptarile mele. Cabina este efectiv inundata de piesa ta preferata si, aproape de volumul maxim, de-abia daca te mai auzi cand tipi din toti rarunchii. De-a dreptul fascinant! Culmea, reuseam sa mai aud putin evacuarea, cand calcam acceleratia. Totul se potrivea impecabil!
 
Se lasa deja seara... Mi-am adus aminte de ora la care trebuia sa incepem activitatea si de faptul ca vom fi pe circuit intr-o alta localitate aflata la o distanta generoasa fata de Wroclaw, asa ca... Fara nicio alta ezitare, m-am intors, am parcat masina in siguranta si m-am dus direct la somn. 
 

Experienta Porsche GTS – aproape pregatit
 

M-am surprins si pe mine. M-am trezit si-am fost gata la timp, ba chiar cu cateva minute mai devreme.
 
Am coborat, am salutat oamenii Porsche de acolo care erau efectiv zambete pe doua picioare, am semnat ce era de semnat, am primit cheia si am plecat sa vad ce urma sa conduc pentru ca n-am avut deloc rabdare sa stau si sa analizez detaliile de pe procesul-verbal de predare-primire sau comodat, orice ar fi fost.
 
Ies in fata hotelului si, surpriza, Macan GTS este prietenul meu pentru acest drum. Recunosc, o masina la care nu m-am gandit deloc in cadrul acestui tur. Deja am condus modelul Turbo la noi in tara, asadar nici nu mi-a stat mintea la varianta aceasta. 
 

 
Mi-am pus geanta-n portbagaj si am fugit rapid in scaunul soferului pentru ca vremea nu era deloc prietenoasa. Era destul de frig, insa, cu o nota de optimism in minte, ramasesem recunoscator faptului ca ploaia se oprise. 
 
Porsche Macan GTS... Of, ce automobil fain!
 
Detalii tehnice Porsche Macan GTS
 
Lungime: 4,68 m;
Latime: 1,92 m;
Inaltime: 1,6 m;
Greutate: 1,9 t;
Motor: 2894 cmc, 6 cilindri, biturbo;
Putere: 380 CP la 5200 rpm;
Cuplu: 520 Nm de la 1750 rpm;
Cutie: automata, 7 trepte, PDK;
Viteza maxima:  261 km/h;
0 – 100 km/h: 4,7 s.
 
Culoarea deschisa, dar discreta a exteriorului era atat de bine contrastata de interiorul orientat spre practicalitatea sportivitatii! Mi-a placut mult primul contact cu acest automobil. Daca Turbo e varful si e plin de materiale de lux, atunci GTS e varul sau care n-a vrut sa fie in management, ci i-a  placut intotdeauna sa ramana versatil.
Pastrand aceasta idee in minte... E momentul sa descoperim ce inseamna, pe scurt, „GTS”. Asa cum v-am obisnuit pana acum, eu m-am dus in Polonia fara sa studiez istoria acestei denumiri. Prima oara voiam sa aflu care-i treaba pe propria piele.  
 
„GTS” inseamna „Gran Turismo Sport”. Termenul a aparut pentru prima oara in 1960, fiind folosit in premiera pe Porsche 904 Carrera – un automobil gandit exclusiv pentru curse. Constructorul auto din Stuttgart intentiona astfel sa ofere clientilor marcii posibilitatea de a se bucura de o masina proiectata pentru circuite pe drumurile publice fara a renunta la confort. 
 
Cum initiativa a fost un succes, acum toate modelele Porsche pot fi cumparate in aceasta varianta. Astfel clientul obtine un automobil care va fi un prieten in viata de zi cu zi si un partener in provocarea pe care o reprezinta circuitul.
 

 
Revenind la vedeta noastra, Porsche Macan GTS, eu eram pregatit sa pornesc tot ce aveam la indemana: volan si scaune incalzite impreuna cu aerul conditionat. Era destul de frig, dupa cum v-am spus mai sus. Inspiratia de moment m-a ghidat bine, insa. Am deschis usa ca s-ascult evacuarea, dupa ce-am trecut din modul Normal in Sport Plus. Ce nota increzatoare si ce sunet voluptuos! Nu-mi venea sa cred cat de bine a sunat acest „cold start” si cat de rapid si-a schimbat tonalitatea odata cu schimbarea modului de condus. Fascinant! Am coborat, am uitat de vremea mohorata si neprietenoasa, mi-am pus urechile la treaba si m-am bucurat de un minut si jumatate de „bolboroseli artistice” pe care numai aceasta masina le poate oferi! Efectiv acoperise intreaga atmosfera de plecare din fata hotelului si toti participantii erau curiosi de automobilul pe care urma sa il conduc. Unii chiar au venit sa filmeze!
 
Am inceput sa descopar interiorul. Recunosc, pentru mine a fost o filosofie diferita intalnita aici. Pe mine Porsche m-a obisnuit cu materiale de lux, din zona premium: piele de calitate inalta, confort neasteptat de bun si multe insertii de metal sau lemn. Aici... Am gasit un fel de piele intoarsa? Alcantara? Nici eu nu stiam care-i faza. In mod surprinzator, era un material care putea fi gasit peste tot prin masina. Placut la atingere, acesta ma ajuta sa simt masina mult mai bine si sa ma conectez cu usurinta la necesitatile automobilului. Proprietarii si pasionatii marcii s-ar putea sa stie, insa, asa cum am descoperit si eu mai tarziu, ca e vorba de Race-Tex. Acesta este o microfibra de inalta calitate, realizata din fibre de poliester reciclat. Spre deosebire de materialele traditionale pe care le gasim in interiorul altor masini, Race-Tex are o amprenta de carbon cu 80% mai mica de-a lungul intregului proces de productie. 
 

 
Pana la Silesia Ring, locul in care urma sa descopar cu adevarat ce inseamna GTS, aveam de parcurs aproximativ 60 de km. Aveam inclusa in traseu putina autostrada, cateva drumuri nationale si trebuia sa strabat o serie de localitati. Pe scurt, acest simpatic crossover urma sa imi arate cum se comporta in mai multe scenarii. 

Am plecat in scurta aventura alaturi de Macan GTS in modul Normal. Inceputul se arata deja promitator. Automobilul avea dimensiunile potrivite pentru explorarea unei zone complet necunoscute, iar garda generoasa la sol imi dadea o doza de incredere in faptul ca voi reusi sa trec mai departe fara probleme de eventuale provocari ale traseului. In plus, manevrabilitatea agila si-a aratat avantajele inca din primul moment. Imediat ce-am plecat mi-am dat seama ca acest crossover are cateva atuuri in plus fata de modelul de baza, mai ales cand am vazut ce miscari usoare trebuie sa faci pentru ca ale tale comenzi sa fie respectate. 
 
Suplimentar, diferenta de greutate si marime fata de Cayenne GTS Coupe chiar a putut fi remarcata.
 
Prin oras, Macan GTS s-a descurcat de minune. Cutia automata PDK, tractiunea integrala, vizibilitatea buna, sistemele de asistenta avansate si ecranul generos multimedia au lucrat impreuna pentru a-mi asigura o experienta fantastica. Pur si simplu, eu m-am simtit in siguranta. Eram in propria oaza de confort, iar asta s-a intamplat intr-un timp foarte scurt.
 
Am iesit din constrangerile mediului urban, asadar am comutat pe Sport+ si i-am dat bice! Cei 380 de cai putere oferiti de motorul de 2,9 litri au inceput sa-si faca simtita prezenta si m-au propulsat cu usurinta pe banda celor care conduceau cu limita maxima legala de viteza. Am intrat in croaziera si... Cam asta a fost. De aici masina si-a facut treaba aproape singura pana am ajuns din nou in localitate. E drept, suspensia era putin cam rigida in acest mod, dar sunetul evacuarii era prea frumos pentru a-l infunda. M-am bucurat de peisaje pastrandu-mi mainile pe volan, asa am descoperit ca Polonia e o tara care chiar merita explorata. Pe langa multele culori ce se desfasoara in fata ta, ai parte de o curatenie aproape impecabila a spatiului public. 
 

 
Am trecut din Sport+ in Sport si am preluat controlul complet imediat ce am intrat in zone locuite si drum national. 
 
Macan GTS mi-a aratat din nou cat de fain e sa fii sofer de Porsche. Masina aceasta si-a mentinut echilibrul si aderenta fara nicio problema, indiferent de suprafata pe care ne aflam. Apasarea acceleratiei imi oferea de fiecare data o confirmare a notelor pline de viata ale evacuarii si imi reamintea constant ca sunt la volanul unei masini speciale. Fiecare plecare de la un semafor semana cu punctul culminant al unui spectacol orchestral. Si, da, o spun fara nicio retinere: suna mult mai bine decat varianta Turbo!
 

Experienta Porsche GTS – Silesia Ring!
 

Cumva am reusit sa ajung la Silesia Ring intr-un timp foarte scurt, iar aici... Doamne, zici ca eram un copil aruncat in fata celor mai faine jucarii din lume: era un hangar urias plin de Taycan, 911, 718, Panamera, Cayenne si altele precum GT3 RS intr-o serie de culori explozive ce-ti antrenau constant retina. Fascinant!
 
Mi-am pastrat, insa, fata de om serios. Am parcat Macan-ul fix acolo unde mi se indicase, am coborat si am mers in sala de sedinte. Urc scarile cu gandul ca urmeaza o sesiune destul de lunga de pregatire si informare, dar cand imi ridic ochii din podea... Surpriza! 

In fata mea apare un monument: Porsche 928 GTS.
 


 
Daca nu va spune nimic aceasta denumire, atunci as vrea sa imi permiteti sa va reamintesc. In urma cu aproximativ 11 ani, fondatorul Top Gear, Jeremy Clarkson, descoperea cat de fain era noul Porsche 911 aparut atunci si arata cat de bine gandita este masina pentru toate scenariile vietii. Era surprins de practicalitatea sa, de modul in care se plia pe drumurile inghesuite ale Marii Britanii si de puterea pe care o avea tot timpul la indemana fara sa te faca incofortabil pentru ca ai ales o masina sport. Tineti cont si de faptul ca el era proprietar de Ferrari la acea vreme! N-a vrut sa admita, insa, ca l-a impresionat. Trei ani mai tarziu, in cadrul episodului special filmat in Patagonia, se afla la volanul uni alt Porsche si a spus urmatoarele: „Stiu ca ai mei colegi Hammond si May cred ca acest 928 este putin cam plictisitor. E adevarat ca n-am aratat niciodata vreun fel de apreciere pentru modelele Porsche, insa pentru un motiv foarte bun acest 928 nu este deloc plictisitor pentru mine. In 1994 traiam in Londra si am primit un telefon de la mama. Mi-a spus ca tata este foarte, foarte bolnav intr-un spital din Sheffield si ar trebui sa ajung acolo cat mai repede cu putinta. Eu tocmai ce scosesem puiul din cuptor si m-am gandit c-ar trebui sa-l iau cu mine pentru ca mama... Mama cu siguranta nu mancase nimic. Am plecat cat am putut de repede, iar in acea saptamana aveam un 928 pentru a-l testa. M-am urcat in masina si-am plecat, iar cand am ajuns in Sheffield puiul era inca bun, era cald si tata... Era inca in viata. A murit, de fapt, la jumatate de ora dupa ce eu am ajuns. Adevarul e... Daca nu conduceam o masina care putea sa stea fara nicio problema pe drum la peste 270 de km/h, eu n-as fi avut ocazia sa-mi iau la revedere de la tata. Asadar, in ceea ce ma priveste, 928 este o masina foarte buna”. 
 
Ca sa va faceti o idee despre cum a condus in acea seara renumitul prezentator, distanta dintre Londra si Sheffield este de aproximativ 270 de km. 
 
Vedeti voi... Sa vad masina aceasta acolo si sa-mi aduc aminte de acel moment trait de Jeremy Clarkson, dupa toate cate s-au intamplat intr-un timp atat de scurt... Mi s-au inmuiat picioarele.
 
M-am uitat la ea cu drag, i-am admirat forma, am deschis-o, i-am descoperit interiorul, am pornit motorul si m-am gandit la urmatoarele: o masina buna nu inseamna neaparat viteza, dar ar fi bine sa poata sa-si dea tot ce are mai bun atunci cand ai cu adevarat nevoie de ea. Un Porsche poate face asta fara niciun fel de problema, dupa cum ne-a arata chiar starul Top Gear.
 
Nici n-am avut timp sa trec peste aceasta aglomerare de trairi sau macar sa beau o cafea pentru ca am fost politicos invitat la sesiunea de training!
 

 
Acolo specialistii Porsche ne-au oferit o serie de informatii esentiale cu privire la controlul automobilului in mai multe scenarii, ne-au indicat lucrurile de baza pe care trebuie sa le retinem pentru a ramane, totusi, pe circuit pana la finalul zilei si ne-au pus sa facem o serie de joculete care sa ne ajute cu concentrarea.
 
Ce-mi aduc aminte cu drag din acel moment sunt vorbele unui specialist al companiei care vorbea cu un accent amuzant engleza: „Orice ati face, orice greutati aveti si oricate probleme trebuie sa rezolvati, cand va asezati in spatele volanului deveniti un tot unitar cu masina. Sunteti doar voi doi si atat. Nimic altceva!”.
 
A urmat o scurta pauza artistico-dramatica in care n-a scos nimeni niciun sunet, dupa care ne-au trimis inspre masini. 
 
Eu am fost norocos: am inceput cu Cayenne GTS Coupe, fix automobilul care ma interesa cel mai tare.
 
Detalii tehnice Porsche Cayenne GTS Coupe
 
Lungime: 4,93 m;
Latime: 1,99 m;
Inaltime: 1,65 m;
Greutate: 2,1 t;
Motor: 3996 cmc, 8 cilindri, biturbo;
Putere: 460 CP la 6000 rpm;
Cuplu: 620 Nm de la 1800 rpm;
Cutie: automata, 8 trepte, Tiptronic S;
Viteza maxima:  270 km/h;
0 – 100 km/h: 4,2 s.
 
Eram chiar primul, dupa instructori. In spatele meu mai erau doua Cayenne GTS. Dupa doua ture introductive de circuit, ni s-a cerut sa lasam spatiu intre noi si... „Go, go, go!”. Ma indoiesc c-am atins eu vreun record, insa a conduce un astfel de SUV pe ploaie, pe un circuit fara limita de viteza si spatiu suficient de greseli... Exploziv! M-am cufundat pur si simplu in sunetele acceleratiei si am primit cu bucurie forta G pe care o simteam din ce in ce mai puternic cu fiecare frana. Aveam, insa, totul la indemana: tractiune integrala, putere, sisteme de asistenta pornite, vizibilitate excelenta pentru ca stergatoarele lucrau neincetat si o pozitie excelenta la volan. 
 

 
Dupa trei ture fara pauza, am coborat zambind din acest frumos mastodont. N-am iesit in decor, asadar am bifat o victorie personala! Modul in care se comporta aceasta masina pe circuit este, pur si simplu, surprinzator. Cand ii vezi dimensiunile, nu prea ai asteptari. Trebuie, insa, ca niciodata sa nu uiti ca e vorba de un Porsche! 
 
A urmat apoi o pauza. A fost un binemeritata, zic eu.
 
Acum am reusit sa savurez o cafea si sa mananc cateva fructe pe care, intr-un mod foarte frumos, ne-au fost puse la dispozitie de organizatori. 
 
Nici nu am scuturat bine urmele de adrenalina ramase ca sunt din nou chemat. De data asta, ceva mai fain avea sa urmeze. Eu, insa, inca nu stiam ce ma astepta.
 

Experienta Porsche GTS – magnificul
 

Nu prea m-am gandit la el, nu l-am cautat inainte sa ajung acolo, nu am urmarit alte teste cu el si cred ca nici nu m-am uitat la lansarea sa. 
 
Dar cand l-am vazut... Era imbracat intr-o nuanta de galben splendida si astepta ca un protagonist din basme sa pornim impreuna in descoperirea unor aventuri nebanuite.
 
Este, bineinteles, vorba despre noul 718 Cayman GTS. Un sports car in toata regula care impacheteaza un sistem de propulsie de 4 litri aspirat conectat la o cutie manuala! Si cu acest simpatic partener a trebuit sa fac slalom pe ploaie!
 
Detalii tehnice Porsche 718 Cayman GTS
 
Lungime: 4,4 m;
Latime: 1,8 m;
Inaltime: 1,2 m;
Greutate: 1,4 t;
Motor: 3995 cmc, 6 cilindri;
Putere: 400 CP la 7000 rpm;
Cuplu: 420 Nm de la 5000 rpm;
Cutie: manuala;
Viteza maxima:  293 km/h;
0 – 100 km/h: 4,5 s.
 

 
Am avut la dispozitie 5 incercari, dar, spre surprinderea mea, am fost la 1 secunda in spatele celui mai bun timp!
 
Masina a rezistat exemplar provocarilor pe care i le-am pus in fata si n-am simtit nicio secunda ca voi pierde controlul, desi nu sunt un sofer experimentat in atingerea limitelor. Cursa scurta si precisa a cutiei de viteze m-a ajutat sa fiu in armonie cu motorul aflat chiar in spatele meu si am reusit sa ma bucur de munca pe care inginerii au pus-o pentru a crea un automobil ce se dezmiarda in fiecare ac de par!
 
Dupa proba de slalom, am intrat cu ea pe circuitul complet si am inteles de ce exista un club al pasionatilor de Porsche, dar care nu sunt proprietari de astfel de masini: te indragostesti iremedial si imediat de ceea ce inseamna 718 Cayman GTS. Sunetul, modul in care este livrata puterea, exactitatea cu care iti asculta comenzile, felul in care iti sunt confirmate toate miscarile facute in spatele volanului si forma sa constituie un ansamblu atat de atractiv, incat iti vei dori sa o conduci din nou si din nou si din nou... Iar daca nu poti face asta, iti vei dori sa o admiri in mainile altui norocos.
 

 
Noul 718 Cayman GTS nu este doar o alta masina sport aparuta pe piata europeana, ci e un raspuns taios vremurilor pe care le traim acum in materie de automobilism. Desi Porsche a facut si Taycan, existenta acestui Nichiduta galben ne mai ofera un ragaz pana la tranzitia completa spre electrificare. E un hiat, un ultim strigat puternic si plin de pasiune al combustiei interne. 
 
Sunt convins ca suna putin exagerat, insa eu chiar cred ca 718 Cayman GTS este unul dintre autovehiculele „cele mai Porsche” pe care le poti cumpara acum de la marca din Stuttgart. Merita sa-l experimentezi!
 
Simplitatea sa este sarmanta.
 
Am lasat-o sa se odihneasca, dupa momentele intense traite impreuna si am savurat o sticla de apa plata gandindu-ma la cum ar fi viata alaturi de o astfel de masina. Asta, bineinteles, pana cand...
 
Am fost din nou atentionat ca trebuie sa plec.
 
De data asta, cu Panamera GTS! Si nu varianta cea pe care o stim cu totii pentru ca o zarim destul de des in traficul din Capitala...
 

Experienta Porsche GTS – controleaz-o!
 

Ci Panamera GTS Sport Turismo! Si cu ea trebuia sa fac drift controlat! Cum ploaia isi facuse bine treaba, scena era deja pregatita. 
 
Detalii tehnice Porsche Panamera GTS Sport Turismo
 
Lungime: 5,05 m;
Latime: 1,93 m;
Inaltime: 1,42 m;
Greutate: 2,02 t;
Motor: 3996 cmc, 8 cilindri, twin-tube;
Putere: 460 CP la 6000 rpm;
Cuplu: 620 Nm de la 1800 rpm;
Cutie: automata, 8 trepte, PDK;
Viteza maxima:  289 km/h;
0 – 100 km/h: 4,1 s.
 
Am inceput timid, insa nu era nici locul si nici momentul sa nu fiu curajos. Asadar, m-am uitat la ultii cum au facut si am incercat si eu.
 
Prima oara aproape am facut o pirueta la 360 de grade. 
 
A doua oara am iesit cu spatele din viraj.
 
A treia oara nici n-a vrut sa se miste in directia in care o fortam eu sa se duca.
 
A patra oara, insa, mi-a iesit. Am reusit sa o fac sa patineze controlat. Senzatia a fost fantastica. Pentru 1-2 secunde m-am simtit ca un expert pe gheata ce isi arata maiestria in fata unei audiente globale.
 
Eu chiar avem impresia despre mine ca stiu sa conduc asa cum trebuie, avand in vedere ca n-am facut niciodata accident si am evitat tot timpul situatiile la limita din trafic cu multiplele masini testate. Iata, totusi, ca sa controlez masina intr-un viraj in care masina se tot duce... N-am stiut sa fac pana acum.
 

 
„Rasplata” pentru reusita au fost inca doua ture de circuit cu Panamera GTS Sport Turismo. Aici am reusit sa remarc diferenta colosala fata de 718. Daca acolo aveam parte de simplitate si accent pus pe experienta condusului, aici eram inconjurat de materiale de calitate, de tehnologie avansata si o filosofie potrivita celor care-si doresc o masina pregatita oricand sa strabata batranul continent de la un capat la altul. Si va face asta cu stil, cu viteze ametitoare pe Autobahn, cu multe bagaje la bord si cu diverse optiuni de entertainment pentru norocosii din habitaclu.
 
N-am putut, insa, sa nu remarc faptul ca motorul imens si tractiunea integrala contribuie imens la pastrarea masinii lipita de asfalt, chiar si atunci cand o impingi inspre limite in unele viraje. Desi e o masina mai grea si mai lunga, nu isi pierde esenta!
 
Ziua aproape se termina, insa am mai avut parte de o surpriza.
 

Experienta Porsche GTS – coboara fara grija!
 

M-am intorsc la Cayenne GTS Coupe! De data asta, in afara circuitului si pe un traseu offroad!
 

 
A fost unul din momentele marcante ale experientei avute pe Silesia Ring. Masina pe care o condusesem pe circuit intr-un ritm antrenant isi facea treaba acum pe un drum accidentat, impanzit cu unghiuri care iti faceau inima sa tresara si denivelari ce provocau suspensia la un efort constant.
 
A trecut cu brio traseul, iar asta se datoreaza si pachetului Offroad pe care masina testata acolo il avea echipat. Suspensia poate fi ridicata pana la un nivel mai inalt si vei trece mult mai usor de diverse impedimente.
 
Am fost, insa, realmente surprins de versatilitatea si capacitatea crescuta a lui Cayenne Coupe GTS. Nu se fereste de munca de SUV, dar iti va fi un partener la distractie si pe circuit!
 

Experienta Porsche GTS – as repeta-o!
 

Trecand prin toate aceste masini intr-un timp atat de scurt e putin nedrept, desi tot pachetul a fost unul senzational si plin de momente pe care nu le voi uita prea curand. 
Dar... Si e un „dar” important.
 
Asa am avut ocazia sa inteleg ce inseamna GTS si de ce e relevant acest nivel de echipare al masinilor marcii din Stuttgart. Din SUV in masina sport in limuzina coupe de lux si apoi in offroad poate fi ametitor, insa astfel mi s-a demonstrat versatilitatea cu care constructorul auto german se prezinta in fata clientilor si fanilor sai.
 

 
Acum... E inevitabil sa nu ma gandesc la asta: vom avea oare si Taycan GTS? Putin probabil, insa dupa aceasta experienta... Eu, unul, sunt extrem de curios de modul in care Porsche va transpune esenta acestei denumiri pe o platforma electrificata.
 
Cert e un singur lucru pentru mine, dupa aceasta aventura internationala. Porsche GTS reuseste imposibilul si combina impecabil doua lumi paralele: sofatul in siguranta pe drumurile publice si condusul antrenant pe circuit.
 
Chapeau!
 

Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024
Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari
Economie

Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari

today13 Oct. 2024
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Business

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara

today11 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie...

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x