Romania, paradisul samsarilor de masini: aduc in tara toate cazanele, una din 5 masini are kilometrajul dat inapoi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romania, paradisul samsarilor de masini: aduc in tara toate cazanele, una din 5 masini are kilometrajul dat inapoi
Romania, paradisul samsarilor de masini: aduc in tara toate cazanele, una din 5 masini are kilometrajul dat inapoi
de Magda Florea la 27 Nov. 2022
Urmareste-ne pe Google News
samsari de masinimasini second handmasini rulatekilometraj dat inapoi

Romania pare a fi paradisul asa-zisilor "samsari de masini". Importam masiv autoturisme rulate si, din pacate, adesea nici nu stim ce cumparam. Foarte multe masini aduse in tara si frumos lustruite au avut daune inainte, li s-a dat kilometrajul inapoi si, prin urmare, pot reprezenta un real pericol pentru cei ce le iau de bune si pleaca la drum cu ele.
 


Conform raportului "Indexul de Transparenta a pietei auto", realizat de carVertical, exista date concrete din piata care indica faptul ca, in calitate de cumparator de masini la mana a doua, romanii ar trebui sa deschida foarte bine ochii!
 
Expertii spun ca Romania ocupa locul 20 din cele 23 de tari in topul tarilor cu cele mai putin transparente piete de masini rulate din Europa. La noi, peste doua treimi din parcul auto de masini rulate provin din import (67,19%), iar grav este ca peste jumatate dintre autovehicule sunt avariate (57,03%). 

Cumparam ce nu curge pe apa

 
Conform carVertical, "una din cinci masini rulate are kilometrajul dat inapoi, iar valoarea medie stearsa de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km). Aceasta inseamna ca un cumparator nu doar ca poate plati in exces pentru un vehicul, dar pe baza inregistrarilor false poate avea probleme si cu planificarea reviziilor".

"Daca in Croatia procentul de vehicule cu kilometrajul dat inapoi este unul dintre cele mai scazute (10,3%), aceasta tara are un procent semnificativ de masini importate (69,3%), iar 56,4% dintre vehicule sunt avariate. Urmeaza Slovacia, cu 58,5% masini importate si Ungaria (52,6%). In Cehia, jumatate dintre masinile la mana a doua sunt importate din strainatate. 51,6% dintre acestea sunt avariate, iar 11,4% au kilometrajul dat inapoi", mai atrag atentia specialistii.

Iti asumi mari riscuri daca vrei sa cumperi masina la mana a doua din  Letonia, Lituania, Ucraina sau Romania, avertizeaza expertii

 
Daca ai de gand sa achizitionezi o masina rulata, evita pietele Europei de Est. Conform statisticilor, aici iti asumi cele mai multe riscuri. Desigur ca poti gasi si vanzatori cinstiti, oameni de buna-credita care sa iti vanda o masina buna sau cel ptuin fara vicii ascunse, dar de ce sa risti?
 
"Cumpararea unei masini second-hand din Letonia, Lituania, Ucraina sau Romania este riscanta, avand in vedere ca sunt piete cu cele mai mari importuri auto. Aici se afla cele mai multe autovehicule fraudate prin derularea odometrului sau ascunderea daunelor. 
 
O pondere considerabil mai mare a importurilor de masini second-hand este unul dintre motivele-cheie pentru care tarile din Est sunt mult mai afectate de frauda. Importurile cresc in mod direct procentajul de masini cu kilometrajul dat inapoi, iar urmarirea unor astfel de infractiuni necesita mult efort, in special atunci cand vine vorba despre tranzactii internationale”, sustine Matas Buzelis, sef de Comunicare la carVertical.
 
Nu te lasa tentat de mirajul unui invelis exterior frumos si fara cusur. Defecte grave se pot ascunde sub o tabla fara urma de rugina. Alege sa verifici istoricul masinii inainte de a o achizitiona, du-o intr-un service autorizat pentru ca un specialist sa-si dea cu parerea si nu uita ca daca ti se pare prea frumos sa fie adevarat, cel mai probabil chiar asa si este. In spatele unui pret sub cel mediu de pe piata se pot ascunde mari probleme.
 
Te-ar putea interesa si: Leasing auto persoane fizice: 4 conditii obligatorii, pe care ti le cer dealerii auto din Romania
 
Foto: pixabay.com/manager.ro

 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x