Romanii sfideaza criza. Masinile de lux se vand ca painea calda
romanicrizaferraribmwrolls roycevanzaricrestere a vanzarilornissan infinitimasini de lux
Criza in Romania? Nu chiar pentru toata lumea. Autoturismele aflate sub sigla Ferrari, BMW, Rolls Royce se vand inca neasteptat de bine.
In perioada de varf a crizei, romanii au cumparat cu aproape o treime mai multe masini marca BMW comparativ cu anul 2009. Astfel, pe parcursul lui 2010, au fost inmatriculate nu mai putin de 1.700 de astfel de autoturisme.
De cealalta parte, Ferrari a reusit sa atraga cu 25% mai multi cumparatori. Daca in urma cu doi ani pe piata romaneasca au fost vandute 16 masini, anul 2010 a adus reprezentantei Ferrari in Romania, inca un plus de 4 autovehicule vandute.
Nici luxoasele Rolls Royce nu au fost excluse de pe lista de achizitii a romanilor cu stare. Anul trecut doua astfel de masini au implinit dorintele cumparatorilor lor.
Dar, cea mai mare crestere a inregistrat-o brandul de lux al japonezilor de la Nissan, Infiniti, cu "infinit" mai multe bucati vandute in Romania. Marca japoneza a crescut in preferintele cumparatorilor autohtoni cu peste 270% in 2010, numarul de inmatriculari atingand cifra de 82 de unitati.
Ceva mai putin fericiti sunt cei de la Mercedes, care au pierdut opt procente in 2010. Dar, chiar si asa, vanzarile raman consistente, 1.500 de romani devenind proprietarii unui Mercedes nou-nout.
Reduceri considerabile au cunoscut insa marcile Jaguar, cu peste 40%, si Maserati, care a vandut doar 7 autovehicule, fata de 11 in 2009.