TOP 10 Total Car Score: Cele mai frumoase masini din toate timpurile
topmasiniferrarimercedesporscheviteza
Total Car Score a realizat un clasament al celor mai frumoase zece masini din toate timpurile. In mod obisnuit, site-ul realizeaza topurile in functie de puterea motorului, viteza maxima, acceleratia de la 0 la 100 km/h si eficienta consumului de carburanti.
Frumusetea este efemera si subiectiva. Totusi, dincolo de gusturile personale, exista acele masini care au devenit simboluri ale prosperitatii si independentei financiare.
"Roaga zece oameni sa isi aleaga masinile preferate din toate timpurile si vei primi zece raspunsuri diferite", a declarat editorul site-ului Total Car Score, Karl Brauer. "Sugerez ca urmatoarele zece masini se vor situa printre cele mai frecvente raspunsuri date. Mai mult, acestea au succesori in era moderna, fapt ce demonstreaza caracterul lor mai presus decat timpul". Toate bijuteriile auto urmatoare demonstreaza evolutia designului, intr-o perioada foarte importanta pentru industria automobilistica.
1. Mercedes-Benz 300SL (1954)
Cea mai rapida masina la vremea respectiva. Versiunea din 1954 a fost prima masina orientata spre economisirea de carburanti (avea motor cu injectie).
Succesor in era moderna: Mercedes-Benz SLS AMG
2. Ferrari 250 GT California (1961)
Un Ferrari 250 GT California rosu a aparut in celebrul film "Ferris Bueller's Day Off" din 1986. Brauer spune ca modelul amintit nu este doar una din cele mai frumoase masini construite vreodata, ci si una din cele mai valoroase pentru colectionarii zilelor noastre.
Succesor in era moderna: Ferrari California
3. Chevrolet Corvette (1963)
Primul Corvette cu faruri escamotabile si suspensie spate independenta.
Succesor in era moderna: Chevrolet Corvette
4. Aston Martin DB5 (1964)
Una din cele mai cunoscute masini, datorita aparitiei in filmele din seria James Bond - "Goldfinger", urmat de "Thunderball", "GoldenEye", "Casino Royale" si "Tommorow Never Dies".
Succesor in era moderna: Aston Martin V8 Vantage
5. Jaguar E-Type (1965)
Cel mai important element tehnologic in cazul lui Jaguar E-Type a fost sistemul de franare cu discuri spate. Cea mai frumoasa masina construita vreodata, in viziunea multor pasionati de automobile clasice.
Succesor in era moderna: Jaguar XK
6. Ford GT40 (1966)
Singura masina care a castigat primele trei locuri in cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans (1966). Brauer mai spune ca este una din cele mai joase masini din istorie, cu o inaltime de doar 40 de inci (101,6 cm).
Succesor in era moderna: Ford GT
7. Ferrari 275 GTB/4 (1967)
Ferrari 275 GTB/4 atingea o viteza maxima de 165 mph (265 kmh) si a fost primul model al Scuderiei cu tractiune integrala si diferential pentru imbunatatirea echilibrului.
Succesor in era moderna: Ferrari F12 Berlinetta
8. Dodge Challenger R/T (1970)
Dodge Challenger R/T dispunea de un motor 426 Hemi si era disponibila intr-o culoare "de impact", "Plum Crazy Purple" (foto).
Succesor in era moderna: Dodge Challenger
9. Lamborghini Miura SV (1971)
Prima masina exotica, in viziunea lui Brauer - datorita motorului V12 situat central; Lamborghini Miura SV a fost una din cele mai rapide masini din lume, la momentul lansarii sale.
Succesor in era moderna: Lamborghini Aventador
10. Porsche Carrera RS (1973)
Carrera RS (1973) are cauciucuri mai late, aripi spate mai evazate, eleron, discuri de frana mai mari si motor cu injectie, definind esenta unui model Porsche.
Succesor in era moderna: Porsche 911