Ce trebuie sa afli inainte de a angaja o firma de PR
agentie prspecialist relatii publicepromovare brandsocial mediaraport zilnic
Proiectul tau vis-a-vis de compania visurilor tale este gata si te pregatesti pentru o iesire pe piata. Cum scoti brandul in lume? Promovarea brandului nu este o munca usoara. Sa urmaresti mass-media si sa raspunzi la intrebarile jurnalistilor poate ca nu este ceea ce ti-ai dorit.
Probabil ca este timpul sa chemi un specialist! Poate ca agentiile de PR par o solutia foarte buna pentru intretinerea relatiilor cu jurnalistii si pentru a influenta acest mediu in directia in care doresti. Insa, inainte de a semna contractul, asigura-te ca te lasi pe mana celor mai bun specialisti.
1. Cantitate peste calitate
Una dintre conceptiile gresite despre tine sau promovarea brandului este egal cu "mai bine". Dar nu este cazul. Cand vine vorba despre media trebuie sa pui accent pe securitatea informatiilor, iar interviurile sa fie realizate cu cei mai buni comunicatori ai firmei tale, care pot atinge publicul tinta.
De exemplu, trei articole in sectiune Auto din The New York Times nu vor conta mai mult daca vei detine un restaurant. Similar, o poveste mai mica in sectiunea de Gastronomie va conta mai mult decat patru articole intr-un blog de mancare regionala. Un bun specialist de relatii publice va sti pe ce anume sa puna accent astfel incat sa dea cele mai bune interviuri care sa puna in evidenta brandul tau.
2. Care este echipa?
Este important de retinut: In timp ce agentiile de PR intentioneaza sa faca echipe mici pentru fiecare client, tu poate ti-ai dori o echipa mai mare. De asemenea, poate ti-ai dori un expert in industria in care activezi, care are relatii stranse cu jurnalistii si ii poate influenta in modul pozitiv in publicatia in care ai nevoie.
Pe de alta parte, trebuie sa inteleaga care este tipul de scriitura potrivit pentru tine si resursele social media. Din moment ce acesta este domeniul de activitate al specialistilor de relatii publice, trebuie sa te asiguri ca vei distribui cele mai bune comunicate de presa, documente si evenimente.
3. Masurarea succesului
Cand te vei intreba "cum voi masura succesul?" trebuie sa ai un singur raspuns: "prin analiza". Agentia de PR cu care ai semnat contractul ar trebui sa iti aduca in vedere rapoarte zilnice, saptamanale si lunare despre cum se comporta brandul tau in mass-media.
4. Plata
Pentru un ajutor general al agentiei de PR probabil vei fi taxat suplimentar pentru un anumit numar de ore. Aceasta este industria standard. Dar inainte de a stabili costurile, pune la punct numarul de ore in care acestia vor trebui sa lucreze pentru compania ta, cum vor fi folosite si care va fi tariful suplimentar in caz de nevoie. Nu vrei sa obtii trei sferturi din toata campania de promovare doar pentru ca vei fi taxat in plus si dublu pentru finalizarea proiectului.
Aminteste-ti ca agentiile de PR sunt intotdeauna scumpe, inclusiv cele de tip boutique. In plus, niciun specialist in relatii publice nu iti poate garanta 100% un succes mass-media in modul pozitiv.