Metode de mentinere si crestere a loialitatii fata de brand

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Metode de mentinere si crestere a loialitatii fata de brand
de Manager.ro la 18 Feb. 2009
Urmareste-ne pe Google News
brandmanagerfirme


           Metode de mentinere si crestere a loialitatii fata de brand

    Uneori, clientii fideli unui anumit brand trebuie sa fie indepartati cu forta spre un alt brand pentru a migra. Daca li se spune ca alte produse ofera un raport calitate/pret mult mai avantajos, tot nu vor fi convinsi. Pur si simplu nu vor sa renunte la produsul pe care s-au obisnuit sa il cumpere de atata timp. Orice companie, pentru a castiga recunostinta clientilor sai, trebuie:


1) Sa fie intotdeauna aproape de client. Orice manager din cadrul unei firme trebuie sa interactioneze cu clientul, chiar daca acest lucru se intampla foarte rar. Multi dintre managerii din ziua de astazi considera ca interactiunea directa cu clientii este defaimatoare, o „munca de jos“ si considera ca trebuie sa o faca subordonatii, ceea ce este complet gresit.

Sfatul nostru
Ca manager de vanzari trebuie sa intrati in contact atat cu subordonatii, cat si cu clientii, pentru a identifica exact situatia de fapt. In general, targurile si expozitiile sunt un prilej pentru un manager de a putea afla problemele cu care se confrunta zilnic subordonatii lor, de a descoperi care sunt factorii care ii nemultumesc pe clienti.

De asemenea, convorbirea telefonica cu clientii poate fi de bun augur pentru un manager si ii poate fundamenta mai bine deciziile. Prin evitarea izolarii intr-un birou, veti putea fi intotdeauna la curent cu situatia exacta din teren si va veti asigura ca veti lua cele mai adecvate decizii.

2) Sa isi trateze cu respect clientul.
Principalul motiv pentru care clientii devin satisfacuti il reprezinta buna functionare a produsului sau serviciului pe care il ahizitioneaza, in conformitate sau mai presus de asteptarile lor. Astfel, daca sunt multumiti de un produs, pentru a trece la un alt produs, consumatorii vor avea nevoie de motive serioase. Daca firma care le-a oferit un brand da dovada de respect si va reactiona la mesajele primite din partea clientilor, ii va fi usor sa ii pastreze. Cel mai important factor, dupa ce clientul a devenit satisfacut, tine de cultura organizatiei, constand in profesionalismul cu care angajatii sunt obisnuiti sa isi trateze clientii.

Sfatul nostru
Contactati permanent clientii si nu asteptati ca ei sa depuna reclamatii sau sugestii. Este cunoscut faptul ca, in general, maximum 10% din clientii nemultumiti depun o reclamatie.

3) Sa evalueze frecvent satisfactia clientului.
Parerea si asteptarile clientilor se
modifica, de multe ori cu o viteza uluitoare. Un produs care ieri era considerat excelent, astazi poate fi satisfacator, iar maine nici nu se mai poate pune problema achizitiei lui. Acest fapt depinde in mare masura si de dinamismul domeniului in care compania isi desfasoara activitatea. Pentru a nu risca pierderea clientilor, este necesar ca orice companie sa evalueze nivelul satisfactiei clientilor si sa reactioneze atunci cand acesta este in scadere.

Multi dintre managerii de vanzari nu cunosc motivele reale pentru care clientii parasesc compania lor. Daca sunt intrebati de ce clientii prefera produselor lor, vor sti ce sa raspunda, insa daca vor fi intrebati de ce clientii renunta la produsele lor, de cele mai multe ori raspund cu avantajele pe care le ofera produsele concurente.

Oare este adevarat intotdeauna?

Sfatul nostru
Instrumentele de promovare a vanzarilor sunt utile in perioadele in care satisfactia clientilor scade, insa nu abuzati de ele, deoarece clientii se pot obisnui si vor cere mai mult.

4) Sa creeze costuri de trecere la alte branduri. Pentru a putea mentine clientii, o companie trebuie sa le ofere produsele de care au nevoie si avantaje continue, dar sa se asigure si ca trecerea la un alt furnizor implica anumite costuri pentru client. Daca o firma producatoare de aparatura electronica detine un magazin de desfacere intr-un orasel unde astfel de magazine nu mai exista, ar face bine sa nu incheie contracte de distributie cu firmele concurente, pentru a distribui branduri concurente.
In acest caz, pentru ca un client sa achizitioneze un produs al unei firme concurente, va trebui sa plateasca cheltuieli de transport mai mari, sa aloce procesului de cumparare o perioada mai indelungata si sa aiba costuri mai mari daca produsul va necesita reparatii.

5) Sa creeze avantaje pentru client. Clientii sunt mai usor de multumit la inceputul unei relatii de colaborare. Ulterior, pentru a mentine acelasi nivel de satisfactie, companiile trebuie sa le acorde anumite facilitati. Dintre acestea, cele care dau cel mai bun randament sunt:

- Avantajele financiare,
oferite de companie prin programele de frecventa si programele de marketing. Programele de frecventa se adreseaza clientilor care cumpara des sau intr-o cantitate mare produsele firmei.

Recompensarea clientilor mari sau a celor care cumpara frecvent este o consecinta a faptului ca aportul acestora la cifra de afaceri este foarte mare. In general, se verifica regula 20/80, conform careia 80% din venituri sunt aduse de 20% din clienti. Prin urmare, daca veti reusi sa va pastrati cei mai buni 20% din clienti, va veti asigura 80% din nivelul cifrei de afaceri.

- Avantajele sociale. Pentru a crea o apropiere de client, compania trebuie:
- sa initieze dialogul, nu sa contacteze clientul numai cand acesta are o problema;
- sa faca recomandari, nu sa vina cu justificari;
- sa foloseasca telefonul in locul scrisorilor clasice sau electronice;
- sa sugereze serviciile pe care le poate oferi, nu sa astepte sa le solicite clientul;
- sa depisteze problemele si sa le rezolve inainte de a le intampina clientul;
- sa aiba un limbaj adecvat clientului, nu unul laborios, oficial, care sa creeze distanta;
- sa vorbeasca despre viitorul comun, nu despre trecutul unei colaborari fructuoase;
- sa stabileasca o procedura clara de tratare a clientilor, nu sa lase la latitudinea fiecarui angajat implicarea cum crede de cuviinta de-a lungul colaborarii cu un client;
- sa isi asume responsabilitatea, nu sa arunce vina asupra altora;
- sa faca planuri pentru viitor, nu sa repete trecutul.

Un instrument eficace de a pastra clientii este angajarea lor pe o perioada mai indelungata, pe baza unui contract clar. Insa contractul nu va poate garanta si satisfactia clientului.

Sfatul nostru

Ga
nditi intotdeauna in perspectiva si nu va puneti numai la adapostul unui contract. Oferiti-le si clientilor fata de care nu sunteti obligat prin contract anumite facilitati, care sa garanteze prelungirea contractului.

Pentru ca un client sa poata ajunge sa simta ca un brand este de incredere, companiile trebuie ca in interiorul firmei:

- sa stimuleze colaborarea tuturor departamentelor la procesul de planificare si gestionare a satisfactiei clientilor;
- sa tina cont de parerile clientilor atunci cand trebuie sa ia o anumita decizie;
- sa creeze produse si servicii care sa asigure resimtirea unor experiente pozitive
in randul clientilor;
- sa creeze o baza de date care sa se constituie intr-un instrument eficient de
marketing, continand informatii cat mai complete despre consumatori;
- sa formeze un proces complex de comunicare cu clientul, care sa permita un
dialog constructiv intre client si angajatii companiei;
- sa stabileasca programe eficiente de fidelizare a clientilor;
- sa stimuleze angajatii care obtin performante deosebite in gestionarea
relatiilor cu clientii.

Sfatul nostru

Stimulati intotdeauna angajatii care se straduiesc si reusesc sa obtina performante deosebite. Astfel, si ceilalti se vor implica mai mult, ceea ce va avea ca efect gasirea celor mai bune solutii. Cu siguranta ca in prezent pastrarea clientilor vechi este mai importanta decat castigarea clientilor noi.

Fiecare companie trebuie sa analizeze cu exactitate costurile pe care le implica atat castigarea unui client nou, cat si pastrarea unuia vechi si sa isi stabileasca bugetul astfel incat sa abordeze ambele segmente. Pentru a va convinge cat de importanti sunt clientii vechi, trebuie sa aveti in vedere avantajul pe care ei il aduc de-a lungul perioadei de viata, nu doar prejudiciul pe care il resimtiti in anul in care ei va parasesc.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Ultimele NOUTATI

Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?
Economie

Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?

today07 Dec. 2024
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
Economie

Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025

today06 Dec. 2024
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
Camioane rulate – Alegerea inteligenta pentru afacerea ta
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Camioane rulate – Alegerea inteligenta pentru afacerea ta

today06 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x