Grecii racesc, consumatorii europeni stranuta
criza greciaconsum europagfkclimat consum
Negocierile indelungate intre Grecia si creditorii sai au influentat starea de spirit a consumatorilor din majoritatea tarilor europene, in al doilea trimestru din acest an.
Insa, in special in tarile Europei de Est, criza dintre Rusia si Ucraina joaca, de asemenea, un rol important.
Cu toate acestea, indicatorul GfK Climatul de consum a crescut cu 1 punct, din luna martie, pana la 10,8 puncte.
GfK Climatul de consum pentru Europa a fost realizat in urma analizarii datelor din 15 tari europene.
Conform GfK, criza din Grecia a influentat semnificativ starea de spirit a consumatorilor europeni, in al doilea trimestru al acestui an, iar previziunile economice, in multe tari, stagneaza sau au scazut ca rezultat al acestei situatii.
Studiul Gfk a fost realizat in primele doua saptamani ale lunii iunie, perioada de timp in care negocierile intre Grecia si creditorii sai devenisera din ce in ce mai dure.
Se presupune ca starea de spirit a locuitorilor din Europa, in special a celor din cadrul Uniunii monetare, se poate deteriora si mai mult in timpul verii.
Acest lucru se aplica, in special, Germaniei, Italiei, Frantei si Spaniei, care fie suporta o mare parte din datoriile Greciei, fie se confrunta cu o situatie economica dificila.
Evolutia previziunilor privind veniturile, precum si tendinta de cumparare, variaza de la o tara la alta.
Influentele specifice tarilor au fost mai puternice decat efectele posibile ale iesirii Greciei din Uniunea monetara europeana.
Cu toate acestea, GfK Climatul de consum a crescut cu 1 punct in total din luna martie, pana la 10,8 puncte, pentru al doilea trimestru.
Consumatorii romani se asteapta la o crestere economica pozitiva. Cu toate ca previziunile economice au scazut cu 1,1 puncte, pana la 21,3 puncte, in al doilea trimestru, s-a inregistrat un castig important de aproape 32 de puncte, in comparatie cu luna iunie 2014.
In conformitate cu conditiile economice favorabile, romanii se asteapta in continuare la o crestere usoara a salariilor. Perspectivele economice au inregistrat 18,5 puncte, in luna iunie.
Cu toate acestea, standardul de viata, in tarile din Europa de Est, continua sa ramana foarte scazut.
Veniturile sunt suficiente doar pentru a permite angajatilor sa isi plateasca nevoile zilnice.
Prin urmare, nu este nicio surpriza ca tendinta de cumparare ramane in interval negativ, cu -11,5 puncte, desi a crescut cu 4,7 puncte, in al doilea trimestru.
Achizitiile majore continua sa ramana aproape imposibile pentru majoritatea romanilor.