Suntem atrasi de cele mai multe ori de preturile cele mai mici de la raft, insa foarte des cadem in capcana comerciantilor care stabilesc preturile de asa natura incat sa ii faca pe consumatori sa isi indrepte atentia catre anumite produse. Multi dintre noi stim, spre exemplu, ca un pret de 4.99 lei este de fapt un pret psihologic. Potrivit studiilor, cei mai multi dintre clienti ignora acel “.99”, avand impresia ca un pret de 4.99 lei este cu mult mai mic in comparatie cu un pret de 5 lei.
Potrivit specialistilor, consumatorii sunt atrasi de cele mai multe ori de anumite tipuri de preturi, in acest fel ajungandu-se la notiunea de pret psihologic. Retailerii se afla mereu intr-o incercare continua de a intelege motivele pentru care consumatorii cumpara anumite produse la anumite preturi, obiectivul final fiind acela de a stabili preturi care sa incurajeze cumpararea.
Cifra 9 se spune ca are o putere magica atunci cand vorbim despre psihologia consumatorilor, strategia prin care un pret se termina in 9 in loc de 0 fiind foarte comuna in ziua de astazi atat in magazinele fizice, cat si in cele din mediul online. Potrivit studiilor, creierul uman percepe suma de 5 lei complet diferita fata de cea de 4.99 lei. Perceptia ne spune ca 4.99 este mai aproape de 4, nu de 5.
Tocmai din acest motiv atunci cand mergem intr-un supermarket vedem numeroase produse care au preturi ce se termina in cifra 9. Potrivit specialistilor, intotdeauna vom percepe semnificativ mai ieftine preturile care se termina in 9 deoarece procesam informatia de la stanga la dreapta. Practic, percepem diferit preturile care se termina in 9 pentru ca ele incep cu o cifra mai mica decat a pretului intreg. Bineinteles, diferenta dintre cele doua preturi este insesizabila, insa creierul uman o va percepe mult mai mare.
Alte studii ne mai arata ca cei mai multi dintre clienti tind sa cumpere produse ce au preturi ce se termina intr-o cifra impara, de regula 9 sau 5. O analiza facuta asupra preturilor practicate de cei de la Amazon Fresh ne-a aratat ca peste 70% din produsele din oferta acestora aveau preturi ce se terminau in cifra 9.
Citeste si: Ghidul angajatorului. Un salariat va insulta pe pagina sa de Facebook. Aveti dreptul sa-l concediati disciplinar?
O alta strategie folosita de multi retaileri pentru a ii face pe consumatori sa cumpere mai mult este aceea care presupune plasarea unor produse mai ieftine langa anumite produse foarte scumpe. Astfel, produsele ieftine vor fi percepute de creierul consumatorilor ca fiind si mai ieftine, ceea ce le va face mult mai atractive pentru a fi cumparate.
Impactul psihologic al preturilor de vanzare este subliniat uneori si prin mesaje de genul “cumparati acum”, “reducere doar astazi”, “promotie early bird”. De cele mai multe ori aceste promotii si reduceri vor reaparea peste numai cateva zile sub o forma sau alta, totul fiind de fapt doar o strategie de marketing.
Citeste si: Probleme la locul de munca? 5 semne care arata ca ar trebui sa iti dai demisia
Ultimele NOUTATI
Seful Consiliului Fiscal, despre planul Guvernului PSD-PNL de a reduce deficitul umbland doar la cheltuieli: Este o ineptie, nu se poate!
Niciodata nu e prea tarziu: afla cum poti sa economisesti cu cap, dupa varsta de 50 de ani
Se cere oficial interzicerea Temu si Shein, pentru a proteja micii comercianti. In curand nu vom mai putea comanda din China
Solutii imediate de a face bani online – ce metode te pot imbogati?
Partenerii nostri
Lucrator desemnat responsabil de SSM - model decizie
Continuarea popririi la schimbarea locului de munca - atentie la aceste aspecte!
Concediu de odihna in functie de vechime - procedura de acordare
Te-ar putea interesa si
Niciodata nu e prea tarziu: afla cum poti sa economisesti cu cap, dupa varsta de 50 de ani
Se cere oficial interzicerea Temu si Shein, pentru a proteja micii comercianti. In curand nu vom mai putea comanda din China