Uneori chiar merita sa reinventezi roata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Uneori chiar merita sa reinventezi roata Uneori chiar merita sa reinventezi roata
de Manager.ro la 10 Nov. 2013
Urmareste-ne pe Google News
bicicletaroata copenhagabiciclete electriceinventiemassachusetts institute of technology

Superpedestrian, un startup din Boston, SUA, si-a anuntat saptamana aceasta intentia de a produce si de a comercializa o roata speciala care permite transformarea oricarei biciclete traditionale intr-una electrica, informeaza publicatia spaniola online "El Confidencial".

Produsul numit "Copenhague Wheel" ("roata Copenhaga") a fost conceput in 2009 de catre ingineri de la Senseable City Lab, din cadrul Massachusetts Institute of Technology (MIT), cu sprijin financiar din partea primariei capitalei daneze. Roata inteligenta a castigat apoi mai multe concursuri de design.
"Copenhague Wheel" va aparea in peisajul urban de la inceputul anului viitor, dupa ce Superpedestrian (http://superpedestrian.com/) a reusit sa obtina o finantare de 2,1 milioane de dolari.
"Daca va ganditi la orasele moderne, va veti da seama ca acestea au fost dezvoltate in principal la scara automobilului, iar locuitorii sunt obligati sa parcurga distante mari pentru a se deplasa", a explicat inventatorul "rotii Copenhaga", Assaf Biderman, director adjunct al Senseable City Lab si fondator al companiei Superpedestrian. Cea mai mare parte a oraselor contemporane a fost proiectata dupa o topografie care impune un mijloc de transport motorizat, facand deplasarea pe bicicleta relativ complicata.
Transformarea bicicletei clasice intr-una electrica este relativ simpla: roata din spate a bicicletei este inlocuita cu "roata Copenhaga". Aceasta este dotata in interior cu un mic motor care functioneaza cu ajutorul unei baterii electrice, precum si cu o serie de senzori.
"Roata utilizeaza o tehnologie de tip KERS (Kinetic Energy Recovery System), care a schimbat radical cursele de F1 in ultimii ani. Atunci cand franam sau cand urcam o panta, energia cinetica este recuperata de motorul electric, apoi este stocata in bateriile din roata, pentru a putea fi reutilizata la nevoie", explica profesorul Carlo Ratti, directorul Senseable City Lab. Motorul stocheaza de asemenea energia si atunci cand ciclistul pedaleaza inapoi.

Senzorii si o serie de aplicatii pentru smartphone masoara efortul fiecarei pedalari a ciclistului, astfel incat sa-i furnizeze tractiune suplimentara daca este necesar. Aplicatiile ofera posibilitatea reglarii impulsului motorului pentru a putea participa la pedalare.
Inovatia in raport cu bicicletele electrice este dubla. Pe de o parte, utilizatorul nu trebuie sa activeze nicio functie pentru ca "roata Copenhaga" sa se puna in functiune, pe de alta parte, senzorii detecteaza automat, in functie de teren, daca ciclistul are nevoie de ajutor.
Asociata unei aplicatii iPhone special concepute, roata utilizeaza senzori integrati si o conexiune Bluetooth pentru a urmari traseul. Aplicatia smartphone primeste informatii detaliate privind viteza bicicletei, schimbarile de directie si distanta parcursa. Atunci cand ciclistul este pe bicicleta, senzorii primesc si date referitoare la poluarea aerului si il pot preveni daca prietenii lui se afla prin apropiere.
"Roata Copenhaga" este o extensie a smartphone-ului. Daca este conectata la telefonul dumneavoastra, roata va recunoaste atunci cand va apropiati de ea. Cand sunteti la ghidon, puteti efectua schimbarea vitezei si a modului de functionare a motorului utilizandu-va telefonul si puteti primi alerte automate in timp real", a explicat Assaf Biderman.

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x