Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Andrea Filip, Fabrica de Antreprenori: BusinessDays este o reuniune de oameni frumosi si inteligenti


Andrea Filip, Fabrica de Antreprenori: BusinessDays este o reuniune de oameni frumosi si inteligenti
de la 22 Iun. 2012
Andrea Filip, Fabrica de Antreprenori: BusinessDays este o reuniune de oameni frumosi si inteligenti
Tags: andrea filipfabrica de antreprenoriantreprenoriatpresedinteafacerebusinessdays

Andrea Filip (foto) este presedintele si fondatorul Centrului de Dezvoltare a Carierei din Timisoara. Este un antreprenor si un infocat sustinator al culturii antreprenoriale sanatoase. La ora actuala, are o afacere de familie On Active si este implicata in coordonarea proiectului de dezvoltare a spiritului antreprenorial pentru studenti Fabrica de Antreprenori.


Andrea Filip este Managing Partner al On Active SRL, www.onactive.ro si presedinte al Centrului de Dezvoltare a Carierei, www.careercenter.ro. Aceasta a acordat un interviu pentru manager.ro. Antreprenoarea va sustine doua evenimente in cadrul BusinessDays Cluj-Napoca: in data de 27 iunie (16.40 - 18.30) Workshopul 07 - Managementul relatiilor cu clientii si in data de 28 iunie (14.30 - 16.20) Masa rotunda - dezbatere moderata - PR si Comunicare.

1. Ce presupune activitatea ta la Centrul de Dezvoltare al Carierei din Timisoara, pe care l-ai fondat si il conduci?

Functia mea oficiala a fost de la inceput de Presedinte si Fondator al Centrului de Dezvoltare a Carierei si... suna bine.

Rolul activ pe care mi l-am asumat in cadrul organizatiei a fost acela de a crea un mediu in care tinerii sa isi descopere si valorifice talentele astfel incat viata lor sa devina o expresie a cine sunt cu adevarat. Astfel, membrilor organizatiei le-am fost in acelasi timp prietena, mentor si "sef", sau altfel spus un lider “safe”, in relatie cu care fiecare putea crea initiative, organiza proiecte, asuma riscuri si gresi, simtindu-se incurajat si provocat in acelasi timp.

Aceasta mentalitate a fost apoi transmisa prin toate activitatile CDC din Timisoara si Cluj, tuturor celor peste 20.000 studenti care au beneficiat de proiectele derulate prin organizatia noastra in cei zece ani de existenta.

2. Esti antreprenor. In ce ai investit pana in prezent?

Sunt antreprenor social din 2007 cand a aparut aceasta titulatura, dar cu adevarat eram deja din 2002 cand am creat primul Centrul de Dezvoltare a Carierei din Romania, inspirat dupa modele americane si care s-a dovedit o initiativa utila si foarte de impact.

Ca si antreprenor clasic sunt Managing Partner al SC On Active SRL, companie de consultanta in logistica, specializata in servicii de sourcing si expediting.

3. Ce inseamna "cultura antreprenoriala sanatoasa"? Care este "reteta medicala" a acesteia?

Puterea unei culturi, a unui business, a unei persoane sta in integritate. A face ceea ce am promis, cand am promis si asa cum se astepta clientul de la noi. Intr-o economie prospera actorii mediului de afaceri se pot baza unii pe ceilalti iar cuvantul dat este onorat. De aceea si in Romania ar fi benefic un antrenament mai sustinut al fiecarui om in a-si tine promisiunile. Este o valoarea simpla, erodata din pacate de anii de comunism, dar pe care sunt convinsa ca o putem reinvia! Este buna pentru noi.

De asemenea un mediu antreprenorial sanatos incurajeaza initiativele private si ofera o "plasa de salvare", atunci cand o afacere esueaza. La acest din urma aspect in Romania inca mai avem de transformat. In prezent un antreprenor care are un faliment este privit cu condescendenta si superioritate de catre cei din jurul sau (clienti, furnizori, institutii ale statului s.a.). Un scop elegant al tuturor celor care ne dorim altceva ar putea fi schimbarea opticii acestora astfel incat oricine sa simta ca este ok sa incerce si chiar sa greseasca in afaceri, si ca din orice greseala se invata si ele ne sprijina sa evoluam atata timp cat invatam din ele.

4. Vorbeste-ne despre On Active.

On Active ofera servicii de consultanta in logistica: sourcing, expediting si acuratete de stocuri. Una dintre valorile companiei care ne-a adus cele mai multe beneficii de-a lungul timpului a fost "incantarea clientului". In mod traditional se vorbeste de "satisfactia clientului", insa viziunea noastra de a merge mai departe si a le oferi clientilor servicii peste asteptarile lor a facut ca pana in prezent clientii sa vina la noi in loc sa mergem noi la ei iar fiecare colaborare sa devina un parteneriat pe termen lung. Acest fapt ne bucura, ne onoreaza si ne provoaca in a pastra aceleasi standarde inalte de lucru.

5. Care este menirea Fabricii de Antreprenori?

Menirea Fabricii de Antreprenori este de a incuraja tinerii sa aleaga aceasta optiune profesionala.

Dar nu oricum, ci prin a crea o "noua specie" de antreprenori : integrii, cu incredere in ei si responsabili pentru mediul in care actioneaza.

Credem ca prin a fi antreprenori, oamenii au acces cel mai eficient la a-si exprima viziunea pentru o lume mai buna prin produsele si serviciile pe care le ofera, la independenta financiara si la timp liber pentru a se bucura de toate aspectele vietii care sunt relevante pentru ei.

A fi antreprenor este un mod de viata, este o alegere la fel de valida ca oricare alta, insa pentru cei mai multi oamenii inseamna a-ti trai la maximum sentimentul de responsabilitate, putere si control asupra propriei vieti.

A fi antreprenor pentru noi este un fel de a actiona care te pune in actiune, te tine in priza, te provoaca si te inalta, in masura in care il realizezi ca o expresie de sine, cu integritate si discernamant pentru binele tau cel mai inalt si al celor din jurul tau.

Acestea sunt mesajele si antrenament de care beneficiaza participantii la Fabrica de Antreprenori, impreuna cu o mare doza de optimism, deoarece in cadrul programul ei cunosc 10-20 de antreprenori care joaca deja acest joc in acest nou fel si inteleg ca este posibil pentru oricine care face aceasta alegere.

6. Am observat ca vei vorbi in cadrul BusinessDays despre managementul relatiilor cu clientii. De ce pui accent pe acest element?

Managementul relatiilor cu clientii porneste din punctul meu de vedere intotdeauna din interiorul nostru.

Valorile si principiile care ne ghideaza viata se reflecta in tot ceea ce facem, pentru ca ceea ce Suntem, striga mai tare decat ceea ce Facem.

Oamenii de succes in afaceri care in acelasi timp au o viata armonioasa in ansamblul ei sunt cei care m-au inspirat dintotdeauna pentru ca afacerile sunt doar un aspect al nostru ca oameni. Iar acestia impartasesc valori comune: sunt integrii, autentici, invata in permanenta si dezvolta relatii de calitate cu cei care ii inconjoara. Aceasta abordare se reflecta apoi in activitatea lor profesionala si in relatii excelente cu clienti, angajatii, colegii de lucru s.a.m.d.

Astfel incat consider ca Managementul Relatiilor cu clientii porneste in primul rand din interiorul fiecaruia dintre noi. Primul client si cel mai important pentru noi suntem sau ar trebui sa fim noi insine. Felul in care intelegem acest client interior si il onoram se reflecta apoi in toate interactiunile cu mediul exterior. Cand acest client este multumit si are nevoile satisfacute, cu usurinta si gratie se va preocupa si de binele celor din jur, utilizandu-si toata energia, inteligenta si integritate pentru a contribui celor din jurul sau.

7. De ce ar trebui sa vina antreprenorii (si numai) la BusinessDays?

Privit din exterior BusinessDays o reuniune de oameni frumosi si inteligenti. Deci o incantare pentru ochi si minte.

Privit din perspectiva strict "cold business" evident se pot crea conexiuni de afaceri, vinde si cumpara... cam de toate.

Mai ramane insa un element mai putin vizibil pe care personal il simt relevant. Eu nu cred in coincidente ci mai curand in sincronicitati. Iar in acest context BusinessDays este un loc in care cunoastem si recunoastem oamenii care ne impartasesc viziunea despre viata, cu care creem "viitoruri" pe care sa le traim cu bucurie si incantare. Atunci cand trecem de aspectul pur mental al afacerilor, orice antreprenor, maestru sau meserias "adevarat" in profesia lui, are incredere si isi asculta intuitia, iar in cadrul unor evenimente de acest fel ni se ofera posibilitatea de a ne ascuti aceste simturi si de a le pune in actiune pentru a accelera manifestarea viselor sau implinirea obiectivelor pe care le avem.

8. Daca ar fi sa recomanzi 3 carti pentru participantii la evenimentul Business Days ce titluri ne-ai oferi?

Gandirea milionarului american. Thomas J. Stanley

Puterea prezentului. Eckhart Tolle

Putere vs. Forta. David Hawkins




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016