Angajatii continua munca de acasa: prin multe spatii de birouri continua sa bata vantul, cum va arata viitorul pe piata muncii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Angajatii continua munca de acasa: prin multe spatii de birouri continua sa bata vantul, cum va arata viitorul pe piata muncii
Angajatii continua munca de acasa: prin multe spatii de birouri continua sa bata vantul, cum va arata viitorul pe piata muncii
de Magda Florea la 03 Iun. 2022
Urmareste-ne pe Google News
munca de acasatelemuncamunca de la distanta

In pofida faptului ca aproape toate restrictiile sanitare au fost ridicate, angajatii romani nu au dat buzna sa se intoarca la vechiul model de munca, din birouri, ci continua in buna parte sa lucreze de la distanta. Pe piata se resimte o usoara revenire, birourile incep timid sa se populeze, doar ca suntem foarte departe de cifrele inregistrate in anii de dinaintea pandemiei, atat ca prezenta fizica la munca, cat si ca suprafete de birouri inchiriate.
 


 
Conform celor mai recente studii, prezenta fizica la birou consemneaza o crestere in aceasta perioada, insa nivelul este semnificativ mai mic decat inainte de izbucnirea crizei sanitare pandemie.
 
Mai exact, dupa cum ne indica Google Mobility Report, prezenta la locul de munca in Bucuresti - la jumatatea lunii mai 2022 - era cu 23% mai scazuta comparativ cu aceeasi perioada pre-pandemie.
 
“Studiile de profil arata ca aproximativ 45% dintre agajati s-au intors deja la birou, iar procentajul creste de la o luna la alta,, dar vorbim cu siguranta de o revenire graduala. Este adevarat ca circa 60% dintre angajati prefera modul de lucru hybrid, iar motivele sunt lesne de inteles: independenta, flexibilitatea programului, scurtarea timpului in trafic. Insa, pe de alta parte, este foarte crescuta si nevoia de apartenenta la echipa, de socializare si lucru in echipa, care se dilueaza considerabil in absenta unui contact fizic cu coechipierii”, explica Florina Grosu, Associate, Office Agency, Crosspoint Real Estate.
 
Expertii sunt de parere ca e totusi prematur sa tragem concluzii cu privire la cat de mult si sub ce forma s-a schimbat, de fapt, piata muncii din tara noastra dupa cei doi ani dificili de pandemie. Un tablou ceva mai clar am putea vedea in toamna, cred acestia, atunci ne-am putea face o idee despre care e "noua normalitate" a muncii in Romania.
 
“Probabil ca incepand cu lunile septembrie-octombrie, ale acestui an, vom avea o imagine mai clara despre cat de mult s-a schimbat sistemul de lucru pentru angajatii din cladirile de birouri, acum aflandu-ne la inceputul perioadei de concedii. Trecerea la un mod de lucru flexibil era iminenta, pandemia nu a facut decat sa accelereze acest trend”, afirma Ilinca Timofte, Head of Research, Crosspoint Real Estate. 
 
Chiar daca e dificil de conturat previziuni clare, expertii au, totusi, cateva asteptari cu privire la evolutia pietei muncii, in stransa conexiune cu piata de birouri. Iata despre ce este vorba:
 
“Asa cum ne asteptam cu totii, piata de birouri va functiona de acum incolo in moduri diferite, iar lucrurile pe care le-am observat ca fiind cele mai importante schimbari fata de perioada pre-pandemica sunt lucrul hibrid si adaptarea multinationalelor la aceasta noua realitate prin reducerea spatiilor de birouri pe care le aveau pana acum, impreuna cu scurtarea termenelor de contractare, insa si faptul ca variatia dintre cereri si tranzactii a crescut cu circa 30%. De partea proprietarilor de cladiri, acestia isi urmeaza planurile si se focuseaza pe ce au deja in lucru si in dezvoltare”, spune Simona Urse, Associate Director, Office Agency, Crosspoint Real Estate.
 
De notat ca volumul total al inchirierilor in primul trimestru in Bucuresti a atins circa 65.000 metri patrati. Vorbim despre un nivel similar cu cel din 2021, insa cu 10.000 metri patrati mai mult decat in T1 2020. Desi se observa o crestere fata de primul an al crizei pandemice, nu acelasi lucru putem afirma daca analizam situatia de dinainte de izbucnirea pandemiei. In 2019, de exemplu, vorbeam despre nu mai putin de 80.000 de metri patrati, iar in 2018 de 70.000.
 
Te-ar putea interesa si: Firmele romanesti, ingropate in datorii: ploua cu insolvente in toata tara

Foto: pixabay

 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x