Atunci cand se afla in cautarea unor candidati de top pentru ocuparea unor posturi cheie, cele mai multe companii gandesc un proces de recrutare complex. Potrivit specialistilor in resurse umane, un interviu complex trebuie sa contina atat intrebari referitoare la aptitudinile candidatului pentru postul pe care urmeaza sa il ocupe, cat si intrebari care au rolul de a testa abilitatile de adaptare, comunicare si munca in echipa. Mai exact, aceasta ultima parte reprezinta ceea ce specialistii in recrutare numesc interviu comportamental.
Prin intermediul interviului comportamental, recrutorii isi propun sa descopere modul in care un candidat poate actiona in diferite situatii mai mult sau mai putin delicate. Astfel, specialistii in resurse umane isi pot face o idee asupra capacitatii de adaptare a unui candidat pentru un anumit post. Nu este o strategie noua a oamenilor de resurse umane, interviul comportamental existand inca din anii ’70.
Dialogul pe care recrutorul il are cu potentialul candidat in cadrul unui interviu comportamental se focalizeaza pe intrebari care urmaresc modul in care acesta a reactionat in anumite situatii delicate in trecut. Formuland anumite intrebari specifice, recrutorul isi doreste sa obtina de la candidat niste raspunsuri detaliate prin care sa isi creioneze o imagine asupra atitudinii candidatului in diverse contexte. Intrebarile sunt formulate in asa fel insa incat abilitatile si trasaturile sa fie puse in evidenta si sa se identifice tiparele comportamentale.
Evident, interviul comportamental vine la pachet cu o serie intreaga de beneficii pentru angajator. Pe baza interviului comportamental, angajatorul poate lua o decizie mai buna de angajare, ceea ce inseamna ca in organizatia sa vor ajunge fix acele persoane care se dovedesc a fi cele mai potrivite. In acest fel, sansa de adaptare a noilor angajati creste, iar eficienta si productivitatea noilor angajati se va dovedi a fi sporita. Insa acest lucru poate fi privit ca pe un beneficiu si pentru angajat, sansele lui de a face fata noului loc de munca fiind ridicate.
Interviul comportamental poate pune candidatul in dificultate, acesta fiind pus in situatia de a descrie modul in care ar face fata intr-o anume situatie pe care o formuleaza angajatorul. Astfel, in loc sa vorbeasca despre performantele pe care le-a avut in trecut la fostele locuri de munca, candidatul va putea vorbi liber despre ceea ce a facut sau ar putea face intr-o anume situatie dificila.
Citeste si: Ce sa nu spui niciodata la un interviu de angajare: pe loc ti se pune o eticheta negativa
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare