Exista momente in care visezi sa ii arunci demisia in fata sefului fara nicio explicatie si apoi sa trantesti usa in spatele tau si sa te faci nevazut? Sigur, sunt de inteles si momentele de acest fel, insa ar trebui sa stii ca este de preferat sa nu procedezi asa in cazul in care vrei sa iti dai demisia. Daca alegi sa pleci dintr-o companie, indiferent de motivele pe care le ai, este indicat sa iti inchei relatia profesionala cu angajatorul tau intr-un mod elegant.
71% dintre salariatii care au participat la un sondaj de opinie realizat in ultima parte a anului trecut au recunoscut ca isi doresc o schimbare profesionala. Este ceva normal, nu are de ce sa iti fie rusine de faptul ca vrei sa iti schimbi locul de munca. Poate ca simti ca te-ai plafonat, poate ca a intervenit rutina, poate ca vrei pur si simplu sa o iei pe alt drum din punct de vedere profesional. Sau poate ca nu te mai intelegi cu sefii si vrei efectiv sa parasesti compania. Indiferent de motiv, este recomandat sa iti inchei relatia profesionala cu actualul angajator in termeni cat mai buni.
Uite trei lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa iti dai demisia!
Fii profesionist si anunta-ti in primul si primul rand superiorul direct ca vrei sa iti dai demisia. Nu este deloc elegant sa imprastii acest zvon in toata organizatia pentru ca cei din conducere sa auda pe la colturi despre intentiile tale. Abia dupa o discutie fata in fata cu superiorul direct poti trimite catre departamentul de resurse umane o notificare oficiala in acest sens.
Indiferent de motivele pe care le ai pentru a iti da demisia, incearca sa fii diplomat atunci cand vorbesti despre aceasta decizie in fata sefilor. Sigur, este de preferat sa fii direct si sincer cu privire la motivele pe care le ai, insa este recomandat sa stai departe de critica. Decizia de a iti schimba locul de munca este in primul si primul rand despre tine, asa ca ramai pozitiv si mergi mai departe.
O discutie profesionista cu seful tau despre demisie s-ar putea chiar sa te ajute din punct de vedere profesional, in special daca intentionezi sa ceri o scrisoare de recomandare de la viitorul tau fost loc de munca. Asadar, lasa loc de buna ziua si pastreaza o atitudine cat mai respectuoasa si profesionista.
Chiar daca ai avut o discutie despre plecarea ta din firma cu superiorii tai, este imperios necesar sa iti anunti demisia si in scris. Informarea verbala cu privire la demisia ta nu are nicio valoare juridica, asa ca nu uita de notificarea scrisa sub nicio forma. In aceasta scrisoare de demisie vei trece ziua in care ti-ai dat demisia si perioada de preaviz in care vei mai lucra in companie.
Citeste si: Cat timp ar trebui sa stai la un job? Cand e momentul sa faci schimbarea, de fapt
Sursa foto: pixabay.com
Partenerii nostri
Numirea unui salariat ca vicepresedinte. Contractul individual de munca se suspenda?
CNPP - cati pensionari beneficiaza de pensie de serviciu? Conditii necesare
Rezervele: ce reprezinta, functiunea contului 106 si exemplu practic
[Ghid ANAF] Amnistie fiscala 2024: Cine beneficiaza, ce facilitati se acorda si pasi de urmat
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Te-ar putea interesa si