Directori si simpli angajati, dati afara pe banda rulanta de la aceasta companie de stat
taromconcedieri
Planul Tarom este sa disponibilizeze, in total, pana in vara 700 de angajati, dar si directori. 250 dintre acestia au fost deja concediati, din iunie pana in prezent, urmand ca, la finalul concedierilor, din cei aproximativ 1.500 de angajati din prezent, sa mai lucreze la companie circa 1.000. Astfel, compania anunta o schimbare majora a strategiei de business, prin restructurari importante.
Pana la vara, in total, 700 de angajati, dar si sefi si directori ar urma sa fie dati afara din companie, scrie Stirileprotv. Din moment ce 250 au fost deja disponibilizati. Mai raman in jur de 500 de posturi ce vor fi eliberate, conform
Stirileprotv.ro
Compania are atat de multi ''sefi'', incat exista un post de conducere la fiecare 11 simpli angajati, ceea ce inseamna aproape dublu fata de operatorii concurenti, unde raportul este de 1 sef la 20 de angajati.
Din luna iunie a anului trecut, pe fondul pandemiei de coronavirus care a lovit puternic operatorii aerieni, Tarom a concediat 250 de angajati. In prezent, mai lucreaza in companie 1.500 de salariati, si exista 130 de posturi de conducere.
Dintre acestia, 1.000 sunt acum in somaj tehnic, iar saptamana de lucru a fost redusa de la 5, la 4 zile.
La fel ca toti ceilalti operatori aerieni, pandemia de coronavirus si restrictiile de circulatie au prabusit incasarile, Tarom ajungand sa mai opereze doar 20% din volumul de curse de dinainte de criza sanitara. Astfel, compania vrea sa faca economii si, pe langa concedieri, Tarom si-a propus sa faca economii si prin desfiintarea agentiilor de bilete neperformante din mai multe tari pana in luna mai si sa ofere servicii online.
Conform noii organigrame, ar urma sa mai lucreze la Tarom in jur de 1.000 de persoane. Tarom spera sa economiseasca, din aceste schimbari, 1.5 milioane de euro in 2021.
O alta masura gandita de Tarom prevede reorganizarea modului in care isi transporta proprii angajati cu microbuzele si autobuzele. Astfel, va fi redus numarul de masini puse la dispozitia angajatilor, dar si diminuate traseele curselor care ii transporta pe acestia.
Totusi, compania inoata in datorii, iar economiile nu vor acoperi mare parte din ele. Din acest motiv, statul urmeaza sa acorde Tarom un ajutor de 120 de milioane de euro, dupa ce Executivul de la Bucuresti va primi acordul Comisiei Europene.