Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Infiintarea SRL in 2018: Pasii care trebuie parcursi si noutatile legislative


Infiintarea SRL in 2018: Pasii care trebuie parcursi si noutatile legislative
de la 13 Mar. 2018
Infiintarea unei firme in 2018: Pasii care trebuie parcursi si noutatile legislative
Tags: firme 2018infiintare firmasocietate comercialataxe si impozitetaxe infiintare firmaentitate juridicapfasrlinfiintare srl

In anul 2018, procedura de infiintare a societatilor comerciale a cunoscut o simplificare pe doua planuri: in primul rand, pasii care trebuie urmati sunt mai putini si mult mai usor de efectuat, in timp ce au fost eliminate si cateva taxe ce se percepeau pentru aceasta procedura. Semnalul din piata a fost dat imediat de catre antreprenori, ce au infiintat mai multe firme aproximativ 10.000 de entitati juridice in prima luna a anului.


Potrivit unui raport al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in prima luna a lui 2018 s-au inregistrat cu peste 80% mai multe firme decat in aceeasi perioada a anului 2017. Cei mai multi antreprenori au optat pentru inceperea unei afaceri in agricultura, silvicultura si pescuit, insa si domeniul financiar a cunoscut cresteri semnificative, cu peste 130 de firme noi de asigurari.

O firma se poate infiinta in 72 de ore, cu doar 300 de lei

Conform Legii nr.31/1990 si datorita eliminarii taxelor pentru infiintarea unei firme, o societate comerciala se poate infiinta in doar 3 zile. Costurile aproximative la care se ridica procedura de infiintare a unei firme in 2018 sunt de 300 lei.

Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmeze cetatenii care isi doresc sa infiinteze o entitate juridica:

Alegerea si rezervarea numelui pentru societatea comerciala. Alegeti cel putin trei variante de nume si prezentati-va la ONRC pentru inregistrare. De la inceputul anului 2018 acest procedeu este gratuit. ONRC nu mai percepe nicio taxa pentru inregistrarea numelui. Atentie, acest proces se poate realiza si online, daca detineti un certificat digital, prin intermediul portalului de servicii electronic al ONRC.
 
Stabiliea obiectului principal de activitate conform CAEN.
 
Depunerea capitalului social la banca – minim 200 lei. Aceasta suma reprezinta singura cheltuiala  semnificativa cu inregistrarea unei societati in 2018.
 
Stabilirea sediului social. Va trebui sa aratati ca detineti un spatiu in care va veti desfasura activitatea. Acesta poate fi proprietare personala sau poate fi un spatiu inchiriat / un spatiu asupra caruia aveti un contract de comodat.
 
Redactarea actului constitutiv si a declaratiei pe propria raspundere care sa ateste ca indepliniti conditiile necesare pentru a va putea infiinta fima. Aceste documente trebuie redactate in prezenta unui notar, astfel putand sa va coste o suma modica de 50 – 100 lei, in functie de notarul ales.'

Ce alte noutati trebuie sa stiti?

Pe langa simplificarea procedurilor de infiintare si reducerea costurilor aferente acestora, Guvernul a introdus o serie de alte modificari care au legatura cu infiintarea, dar si cu administrarea unei entitati juridice. Acestea sunt: introducerea platii defalcate pentru TVA, noua grila de salarizare minima, dar si transferul contributiilor sociale de la anagajtor la angajat.

Introducerea platii defalcate pentru TVA

Firmele platitoare de TVA pot alege optional plata defalcata a TVA-ului, beneficiind de o reducere de 5% a cuantumului impozitului pe profit. TVA Split inseamna ca taxa va fi platita in 2 conturi separate: TVA se plateste separat intr-un cont TVA specific, iar baza facturii se plateste separat, in alt cont. 

Potrivit normelor aflate in vigoare, firmele care aplica sistemul split TVA trebuie sa achite obligatiile fiscale reprezentand TVA datorata bugetului de stat, din contul special de TVA deschis la Trezorerie/ banca, intr-unul dintre urmatoarele doua conturi:

20A100101 - TVA incasata pentru operatiuni interne;
20A100102 - TVA incasata pentru importurile de bunuri. 

Transferul contributiilor sociale

De la 1 ianuarie 2018, sunt in vigoarele urmatoarele contributii:  Angajatorului i ii revine contributia asiguratorie de 2.25% pentru calitatea de angajator, in timp ce angajatului ii revine constributia CAS (25% contributiile la asigurarile sociale), 10% CASS – sanatate, 10% din salariul brut impozitul pe venit.

Salariul minim crescut

Slariul minim a ajuns tot de la 1 ianuarie, la 1.900 lei brut, in timp ce valoarea neta este cuprinsa intre 1.162 si 1.210 lei. Acest lucru presupune un efort financiar mai mare depus de societatile comerciale care sunt obligate sa contribuie cu mai multi bani la bugetul de stat, pentru a putea sustine noile grile salariale.

 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.9 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016