Marea industrie a asigurarilor: cum va evolua in urmatorii ani, care sunt principalele tendinte si la ce trebuie sa se astepte clientii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marea industrie a asigurarilor: cum va evolua in urmatorii ani, care sunt principalele tendinte si la ce trebuie sa se astepte clientii
Marea industrie a asigurarilor: cum va evolua in urmatorii ani, care sunt principalele tendinte si la ce trebuie sa se astepte clientii
de Cristina Enescu la 11 Aug. 2022
asigurari

Asiguratorii au trecut cu bine de provocarile ridicate de pandemia COVID-19, inclusiv de intreruperile activitatii si transformarea digitala accelerata, si trebuie sa profite de acest impuls pentru a face fata incertitudinii macroeconomice, noilor forme de concurenta, cerintelor crescute privind riscul climatic sau schimbarilor in asteptarile consumatorilor si  raportarile noi financiare si de contabilitate.
 

 
Toate aceste provocari vin intr-un moment in care decalajul global de protectie (diferenta dintre pierderile reale si cele asigurate), care a ajuns la 1,4 miliarde de dolari in 2020, va creste intr-un ritm accelerat, arata raportul ”Insurance 2025 and Beyond”, realizat de PwC la nivel global.
 
Avand in vedere nevoia din ce in ce mai mare de a gasi solutii pe termen lung pentru a aborda disparitatile sociale si economice si rezilienta afacerilor, asiguratorii trebuie sa depaseasca misiunea lor traditionala.
 
Constatarile PwC evidentiaza cinci tendinte care vor influenta industria pana in 2025 si cinci imperative pe care asiguratorii trebuie sa le ia in considerare atunci cand isi regandesc strategiile. 
 
Un decalaj de incredere tot mai mare. Intr-o lume in care increderea in companii si in guverne este in scadere, increderea in institutiile financiare este aproape de un minim istoric. Potrivit Barometrului de incredere Edelman din 2022, doar 54% dintre respondenti au incredere in institutiile din industria serviciilor financiare, cu 10 puncte procentuale mai putin fata de media pentru alte industrii din raport. Aceasta erodare a increderii, combinata cu lipsa de acces si o educatie financiara precara, a facut ca oamenii sa fie mai putin dispusi sa cumpere asigurari si a dus la lacune mai mari in materie de protectie si la pierderi economice mai accentuate. Incepand cu anul 2000, la nivel mondial decalajul de protectie s-a marit drastic in toate sectoarele, ajungand la 1,4 miliarde de dolari in 2020.
 
 Analiza PwC arata ca acest decalaj ar putea ajunge la 1,86 miliarde dolari pana in 2025, iar Asia-Pacific ar reprezenta aproape jumatate din totalul riscurilor neasigurate. In Europa, acest decalaj ar putea ajunge la 334 milioane de dolari pana in 2025.
 
Pentru a intari increderea in asigurari, unii furnizori se concentreaza pe atenuarea nedreptatii sociale prin crearea unui mediu social si de afaceri mai favorabil incluziunii. Acestia incearca sa  educe clientii, prin crearea de produse accesibile, cum ar fi micro asigurarile, si distribuirea mai eficienta a acestora. De asemenea, unele dintre ele creeaza parteneriate public-private cu administratiile locale, autoritatile de reglementare si cu persoanele responsabila cu elaborarea politicilor. 
 
Evolutia rapida a nevoilor si preferintelor clientilor. In prezent, clientii nu cauta doar protectie financiara, ei doresc solutii personalizate in contextul vietii lor de zi cu zi, fie ca este vorba de cumpararea unei masini, de planificarea pensionarii sau de initierea unei afaceri. Clientii se asteapta ca asiguratorii sa mearga dincolo de obligatiile lor de transfer al riscurilor si sa ofere solutii care sa acopere predictia, prevenirea si interventia in caz de risc, si sa sustina aceste servicii prin canale digitale si prin informatii detaliate.
 
Pentru a ramane competitivi, asiguratorii trebuie sa regandeasca modul in care isi deservesc clientii, ofera consultanta si valorifica noile parteneriate inovatoare pentru a crea modele de afaceri durabile care sa stimuleze cresterea si sa imbunatateasca experienta clientilor.
 

O piata din ce in ce mai digitala si o lume bazata pe Inteligenta Artificiala (IA)

 
Automatizarea si IA schimba deja modul in care asiguratorii interactioneaza cu consumatorii de-a lungul intregului lant valoric - de la proiectarea produselor pana la subscriere, tarifare si despagubiri. Progresele recente in digitalizarea interactiunilor cu clientii au inclus utilizarea tot mai frecventa a asa-numitilor consilieri ”bionici”, care folosesc tehnologia pentru a personaliza produsele financiare in functie de nevoile clientilor sai. Datele si analiza datelor vor continua sa deblocheze noi capacitati, precum si stabilirea preturilor si procesarea cererilor de despagubire in timp real.
 

Riscul climatic si accentul pus pe sustenabilitate

 
 Amenintarea tot mai mare a schimbarilor climatice reprezinta riscuri fizice si de tranzitie sistemice, cu implicatii directe pentru industria asigurarilor. Pentru a se proteja si pentru a preveni aceste riscuri, asiguratorii vor trebui sa-si reconstruiasca modelele de risc si ipotezele de stabilire a preturilor, sa creeze noi produse si servicii legate de clima si sa colaboreze cu alte organizatii pentru a le ajuta sa atenueze riscurile climatice. Un sondaj realizat de o mare companie de asigurari arata ca 44% dintre firmele de asigurari au o politica climatica pentru investitii, fata de 30% care au o politica climatica pentru activitatea de subscriere. Cifrele sunt mai mici in ceea ce priveste politicile de net-zero pentru activitatile de subscriere, cu doar 3% dintre respondenti care au o politica de net-zero.
 
Convergenta, colaborare si concurenta. O economie digitala, bogata in date, permite organizatiilor sa partajeze si sa colaboreze in interiorul si dincolo de granitele industriei in moduri noi si sa creeze noi valori, noi propuneri de valoare pentru nevoile companiilor mici si mijlocii. Multe investitii converg in jurul platformelor digitale, cum ar fi ecosistemele si pietele pentru clienti. Fie ca este vorba despre mobilitate, bunastare financiara, sanatate sau de intreprinderiile mici si mijlocii, multe investitii merg catre platformele digitale de tipul ecosistemelor sau marketplace.
 
Pe masura ce asteptarile stakeholder-ilor evolueaza si industria se transforma, asiguratorii vor trebui sa isi aleaga propriul drum pentru a raspunde nevoilor in schimbare ale clientilor si pentru a dezvolta o organizatie agila, avand la baza cinci imperative: tehnologia, clientul, obiectivele ESG, talentele si executia.
 
Explicatiile ne-au fost oferite de Ana Maria Butucaru, Partener servicii financiare PwC Romania.
 
Te-ar putea interesa si: Angajatii nu vor sa spuna adio MUNCII de ACASA. Pun fel si fel de conditii companiilor, ca sa se intoarca in birou: vor pranz gratuit si cafea de specialitate
 
Foto: freepik
 
Colaborator Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Directorul BVB: Exista multe moduri in care poti face bani, dar trebuie sa stii sa ii si gestionezi
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Directorul BVB: Exista multe moduri in care poti face bani, dar trebuie sa stii sa ii si gestionezi

Educatia financiara este adusa in lumina publica, odata cu World Investor Week - WIW - eveniment desfasurat in perioada  3 - 7 octombrie 2022, care marcheaza o serie de actiuni si de...
today04 Oct. 2022
Cum vrea ANRE sa se modifice, din nou, legea din Energie: asa ar fi mai bine?
Ultimele stiri economice

Cum vrea ANRE sa se modifice, din nou, legea din Energie: asa ar fi mai bine?

Ordonanta 119/2022 este din nou in atentia publica, fiind la un pas de noi modificari. In prezent, OUG a primit unda verde de la Senat si asteapta votul final in Camera...
today04 Oct. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum pacalesc romanii CRIZA ENERGETICA: asa reusesc sa-si reduca factura, metoda s-a raspandit in toata tara
Casa si gradina

Cum pacalesc romanii CRIZA ENERGETICA: asa reusesc sa-si reduca factura, metoda s-a raspandit in toata tara

today04 Oct. 2022
Bugetarii vor da teste, ca la scoala. Nu mai e simplu sa ocupi o functie publica, ce trebuie sa stii ca la carte
Ultimele stiri economice

Bugetarii vor da teste, ca la scoala. Nu mai e simplu sa ocupi o functie publica, ce trebuie sa stii ca la carte

today04 Oct. 2022
Noutati pentru angajatii romani: INTERZIS la mai multe joburi, daca programul de lucru se suprapune
Ultimele stiri economice

Noutati pentru angajatii romani: INTERZIS la mai multe joburi, daca programul de lucru se suprapune

today04 Oct. 2022
Romanii au luat frica bancilor: nici gand sa mai ia credite in perioada urmatoare
Financiar-Bancar

Romanii au luat frica bancilor: nici gand sa mai ia credite in perioada urmatoare

today03 Oct. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x