Piata muncii, sub lupa: Importanta biroului ramane vitala, doar 10% dintre angajati vor sa lucreze exclusiv de acasa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata muncii, sub lupa: Importanta biroului ramane vitala, doar 10% dintre angajati vor sa lucreze exclusiv de acasa
Piata muncii, sub lupa: Importanta biroului ramane vitala, doar 10% dintre angajati vor sa lucreze exclusiv de acasa
de Cristina Enescu la 25 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
Angajatii romani care au fost nevoiti sa lucreze mai mult de acasa in ultimele 18 luni din cauza pandemiei de COVID-19 doresc sa revina la birou, in conditiile in care mai mult de jumatate dintre acestia asociaza revenirea la birou cu „intoarcerea la normalitate” si resimt lipsa socializarii cu colegii, potrivit studiului ”Back to the Office” realizat de Cushman & Wakefield Echinox.
 


Potrivit sondajului, prima jumatate a anului a marcat deja revenirea la birou a unui numar mai mare de angajati la nivel national, astfel ca 43% dintre respondenti spun ca au lucrat in special de la birou, comparativ cu 36% in intervalul mai-decembrie 2020, respectiv 29% in perioada de lockdown din martie-mai 2020. 
 
Madalina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: "Deschiderea scolilor si a gradinitelor a favorizat cresterea numarului de angajati care s-au intors la birou, mai ales in randul celor de peste 30 de ani care, in perioada in care copiii invatau online nu puteau veni la birou chiar daca si-ar fi dorit deoarece nu aveau cu cine sa ii lase. Mai mult decat atat, tinerii de pana in 27 de ani au preferat sa mearga la birou in lipsa unui spatiu potrivit de lucru acasa."

 

Obiceiul de a lucra in timpul pandemiei


Nevoia de a merge la birou ramane in continuare ridicata, in conditiile in care, intrebati daca ar avea de ales de unde sa lucreze, doar 10% dintre angajati au raspuns ca doresc sa lucreze exclusiv de acasa. 
 
Importanta biroului este si mai vitala in Bucuresti, unde 96% dintre respondenti vor sa lucreze cel putin o zi pe saptamana de la birou, comparativ cu orasele regionale, unde ponderea acestora este de 87%.
 
Astfel, peste un sfert dintre cei intervievati ar vrea sa lucreze 3 zile de la birou si 2 zile de acasa, in timp ce 17% vor sa lucreze doar de la birou. Preferinta pentru un model de lucru este fundamentata, pe de o parte, de beneficiile lucrului de acasa, cele mai importante fiind economisirea de timp si de bani, si de dezavantajele absentei de la birou, angajatii punctand in special nevoia de socializare si dificultatea de a separa timpul de lucru de viata personala.
 
Astfel, 83% dintre respondenti au apreciat faptul ca nu au mai pierdut timpul in trafic ca principal avantaj al lucrului de acasa, in timp ce 78% au simtit lipsa socializarii cu colegii in acest mod de lucru. 
 
Timpul de deplasare este o problema atat pentru angajatii din Bucuresti, unde 73% sunt multumiti ca nu mai stau in trafic, cat si pentru cei din marile orase, unde ponderea este de 61%. 
 
Si lipsa de socializare este mai acuta in Bucuresti decat in orasele regionale, respectiv 82% versus 77%.
 
Alte avantaje ale lucrului de acasa sunt economiile de bani (53% dintre raspunsuri), imbunatatirea echilibrului viata profesionala – viata personala (39%), mai multa libertate in utilizarea orelor de lucru (35%) sau mai mult timp disponibil pentru odihna (34%).
 
Cand vine vorba despre alte neajunsuri ale lucrului de acasa, dificultatile in separarea vietii profesionale de cea personala sunt pe locul al doilea, cu 50% dintre raspunsuri, in timp ce lipsa unui spatiu propice de lucru a fost indicata de 32% dintre respondenti. La acestea se adauga capacitatea de concentrare mai redusa sau problemele legate de gestionarea relatiei cu clientii, partenerii si colaboratorii, fiecare in 21% din cazuri.
 

Principalele avantaje ale lucrului de acasa


 

Principalele dezavantaje ale lucrului de acasa 

Intoarcerea la birou este asociata in primul rand cu imbunatatirea comunicarii cu colegii, aceasta fiind indicata de 63% dintre respondeti ca principalul avantaj al revenirii la birou, iar un procent important dintre angajati – 51% o simt ca pe o „revenire la normalitate”.
 
De asemenea, apartenenta la un grup si un timp definit de lucru sunt alte plusuri ale lucrului de la birou.
 
Timpul de deplasare (65%), cheltuielile mai mari (50%) si mai putina flexibilitate a muncii (50%), dar si riscul infectarii cu Covid-19 (37%) sunt asimiliate cu dezavantajele intoarcerii la birou.
 
De remarcat diferentele privind temerile legate de riscul infectarii cu Covid-19 intre angajatii din Bucuresti si cei din orasele regionale. Astfel, 42% dintre angajatii din marile orase se tem sa nu se infecteze daca se intorc la birou, comparativ cu doar 27% in Bucuresti. 
 

Principalele dezavantaje ale lucrului de la birou

Principalele avantaje ale lucrului de la birou

Angajatii romani se adapteaza usor atat lucrului de acasa, cat si celui de la birou
 

Evaluarea experientei lucrului de acasa, respectiv de la birou, arata o agilitate a angajatilor romani, in conditiile in care majoritatea dintre acestia s-au simtit bine si foarte bine in ambele medii. Astfel, 95% dintre respondenti spun ca au lucrat bine si foarte bine de acasa, in timp ce 86% spun ca munca de la birou a fost buna si foarte buna.
Obiectivul sondajului a fost de a analiza cum s-a modificat in ultimele 18 luni perceptia angajatilor vizavi de modul de lucru si cum vad acestia lucrul de acasa sau de la birou dupa ce situatia medicala se va stabiliza si dupa ce companiile vor lua decizii in cunostinta de cauza in ceea ce priveste utilizarea spatiului de birouri.
 
Vlad Saftoiu, Research Analyst, Cushman & Wakefield Echinox: „Cu toate ca exista mai mult interes in randul angajatilor de a se intoarce la birou, chiar si in modelul hibrid, este totusi dificil de estimat gradul in care vor fi ocupate birourile dupa pandemie. De aceea, este important de mentionat ca nu exista o abordare unitara pe piata, avand in vedere ca atat companiile, cat si angajatii, au strategii si nevoi diferite.”
 

Romania este in linie cu trendul global
 

La nivel global, in luna septembrie a acestui an, circa 40% dintre angajati lucrau de la birou, potrivit raportului ”Return to the office” realizat de Cushman & Wakefield, astfel ca Romania se aliniaza trendului mondial. China este pe primul loc, cu peste 90% dintre angajati care s-au intors la birou, in timp ce prezenta la birou in celelalte regiuni analizate variaza intre 27% si 40%. 
 
In Europa, 40% dintre angajati lucrau in septembrie de la birou, Praga fiind campioana regiunii, cu circa 80% dintre angajati, capitala Cehiei fiind urmata de Hamburg cu 60% si de Varsovia cu 45%. Intoarcerea la birou in aceste orase este direct legata de rata ridicata de vaccinare si de ratele reduse de infectare.

Studiul a fost realizat in Bucuresti si in principalele orase regionale, acoperind angajati din mai mult de 10 sectoare de activitate diferite, printre care IT, financiar, productie, servicii profesionale sau servicii publice. Raportul este bazat pe un sondaj realizat in luna iulie pe un esantion de circa 500 de respondenti. Datele au fost colectate de MKOR Consulting, o companie independenta de cercetare de piata. 
 
Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanta imobiliara de top pe piata locala si afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield in Romania, detinut si operat independent, cu o echipa de peste 80 de profesionisti si colaboratori ce ofera o gama completa de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor si chiriasilor. Pentru mai multe informatii, vizitati site-ul companiei www.cwechinox.com
 
Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali in domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 50.000 de angajati in 60 de tari, ajuta chiriasii, proprietarii si investitorii in optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 7,8 miliarde de dolari, serviciile principale ale companiei sunt: consultanta in gestionarea activelor si investitiilor, piete de capital, inchirieri, administrarea proprietatilor, reprezentarea chiriasilor, management de proiect, evaluare, design si proiectare.
 
Citeste si: Cum sa prinzi un job bun la care sa lucrezi de pe canapea si sa fii platit regeste
 



Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Business

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara

today11 Oct. 2024
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Comunicate

Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce

today11 Oct. 2024
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie...

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x