Secretul pentru a iesi in evidenta in ochii unui recrutor nu consta doar in prestatia ta din timpul interviului de angajare sau in felul in care ti-ai redactat CV-ul sau scrisoarea de intentie, ci in special in abilitatile pe care le ai. Asadar, primul pas pe care ar trebui sa il faci atunci cand incepi sa iti cauti un job ar fi sa iti perfectionezi cat poti de mult abilitatile!
Blair Heitmann, expert in cariera in cadrul LinkedIn, a scos in evidenta recent importanta acestor abilitati pe care le are un candidat, spunand ca “abilitatile sunt cel mai important factor atunci cand vine vorba despre obtinerea unui loc de munca la aceasta ora”. Si asta dintr-un motiv extrem de simplu, o buna parte a companiilor schimbandu-si strategia de recrutare.
Potrivit spuselor lui Blair Heitmann, marea majoritate a companiilor sau a recrutorilor specializati au renuntat sa mai puna pret exclusiv pe diplomele si pe anii de experienta ai candidatilor. In schimb, acum se cauta competentele, recrutorii dorindu-si sa se asigure inca de la bun inceput ca angajeaza cea mai calificata si cea mai potrivita persoana.
Iar cand vorbim despre abilitati nu ne referim numai la acele abilitati tehnice, care sunt intr-adevar principalele criterii pe care recrutorii le iau in considerare atunci cand evalueaza un candidat care a aplicat pentru un anumit loc de munca. Lasand la o parte aceste competente specifice, recrutorii acorda o atentie foarte mare la aceasta abilitatilor transversale, precum capacitatea de a face mai multe lucruri in acelasi timp, capacitatea de a lucra in echipa sau capacitatea de a rezolva probleme de unul singur.
Pe piata actuala a muncii, care a suferit modificari majore in ultimii ani, asemenea abilitati se pot dovedi decisive, facand diferenta intre candidatii care aplica pentru un anumit loc de munca. Potrivit analizelor ZipRecruiter, 93% dintre angajatori sustin ca asemenea abilitati joaca un rol esential in deciziile lor de angajare.
Pentru a veni in intampinarea celor care se afla in cautarea unui loc de munca, specialistii in cariera din cadrul LinkedIn au alcatuit o lista cu cele mai importante 10 abilitati pe care le cauta recrutorii la candidatii care isi doresc anumite joburi.
Asadar, daca esti in pozitia de a iti cauta un loc de munca la ora actuala, nu ar fi deloc rau sa incerci sa iti perfectionezi cat poti de mult aceste abilitati:
1. Serviciu Clienti
2. Vanzari
3. Contabilitate si gestiune
4. Dezvoltarea unei afaceri
5. Marketing
6. Abilitati de leadership
7. Abilitati de comunicare
8. Marketing digital
9. Management
10. Capacitatea de rezolvare a problemelor
Te-ar putea interesa si: Psiholog: nu-ti lua prea mult timp liber, nu asta te va face fericit. Ce ar trebui sa stie romanii care tanjesc dupa zile libere
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea