Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Editorial Dan Manusaride: Cine castiga din publicitatea la meciurile de fotbal ale Ligii 1?


Editorial Dan Manusaride: Cine castiga din publicitatea la meciurile de fotbal ale Ligii 1?
de la 31 Mai. 2013
Editorial Dan Manusaride: Cine castiga din publicitatea la meciurile de fotbal ale Ligii 1?
Tags: publicitatefotballiga 1dan manusarideaudienta

Fotbalul se vinde extrem de bine in toata lumea. De la reclamele in timpul transmisiei in direct a meciurilor, la sistemele cu led-uri pe stadioane, toate formele de promovare a imaginii, serviciilor sau produselor unor firme de top au costuri consistente.


RCS&RDS si Antena 1 au castigat, in 2008, licitatia pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I, in sezoanele 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011, pentru suma de 85 de milioane de euro plus TVA. La vremea respectiva, mai marii fotbalului din Romania vorbeau despre un contract extrem de benefic pentru echipele participante la prima competitie fotbalistica a tarii si chiar asa a fost. Mai mult de jumatate dintre echipele din Liga 1 au supravietuit, in principal, din banii obtinuti din drepturile de televizare.

In aprilie 2011, drepturile de televizare au fost adjudecate, pe pachete, de S.C.RCS&RDS S.A., S.C.Romtelecom S.A. si Antena 1, cu sume variind intre 10.500.000 de euro plus TVA si 13.200.000 de euro plus TVA, meciurile fiind difuzate pe platformele DigiSport, Dolce si pe televiziunea Antena 1.

Contractul a fost realizat beton, cu implicarea Consiliului Concurentei, tocmai pentru ca la precedenta intelegere au existat multe semne de intrebare, o firma obscura adjudecandu-si licitatia. Ulterior s-a dovedit incapabila de duca pana la sfarsit contractul.
Interesant este de vazut cum se inchide aceasta afacere, cine are de castigat si cine are de pierdut de pe urma ei. In primul rand, marea castigatoare este LPF (Liga Profesionista de Fotbal), care si-a asigurat fonduri importante sa supravietuiasca. Echipele de fotbal primesc sume importante in functie de locul obtinut in campionat. Daca echipa de pe primul loc incaseaza 1,8 milioane de euro pe sezon, echipele nou-promovate devin mai bogate cu 500.000 de euro pe sezon.

Ce fac insa mai departe castigatorii licitatiilor? Cum isi scot ei banii? Raspunsul este simplu. Vand publicitate la meciuri. Spatiile publicitare sunt impartile pe calupuri inainte, in timpul si dupa meciurile difuzate dar si inainte si dupa spoturile de promovare ale competitiei. Ele mai incaseaza si sume importante, impreuna sau separat cu cluburile angrenate in competitie de la difuzorii de publicitate pe stadioane, care revand spatiile publicitare pe pe laturile terenului (led-uri sau bannere) sau din colturile lui unor firme care platesc peste 100.000 de euro pe sezon pentru aceste servicii de promovare.

La prima vedere toata lumea este multumita. Se trece cu vederea un singur, dar important lucru. Atat DigiSport cat si Dolce Sport, cistigatorii acestor drepturi TV, sunt platforme care detin posturi cu audiente modeste, cu rating-uri situate intre 0,08 - 0,6 % (aprilie 2013) fata de 3, 5 sau chiar 9% cat au posturile care au transmis in trecut meciurile. Ca atare, in cativa ani, firmele care platesc importante sume pentru a-si face publicitate la meciurile de fotbal din Liga 1 si-au coborat inexplicabil target-urile lor de la 200.000-1.000.000 de telespectatori la numai 15.000-60.000 de telespectatori, adica de 13-16 ori.

Ce le determina sa cheltuiasca in continuare bani multi pentru audiente din ce in ce mai mici? Este un mare semn de intrebare la care trebuie sa adaugam un alt mare semn de mirare!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016