Editorial Dan Manusaride: De ce nu e bine sa-ti legi capra de bariera

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: De ce nu e bine sa-ti legi capra de bariera Editorial Dan Manusaride: De ce nu e bine sa-ti legi capra de bariera
de Manager.ro la 03 Oct. 2013
Urmareste-ne pe Google News
usltensiuni politice

Mi-am adus aminte de o poveste, adevarata sau doar legenda care se potriveste cat se poate de bine cu galceava din coalitia aflata la guvernare. Se spune ca, pe vremuri, la o bariera automata de la o margine de Bucuresti, in zorii zilei, era coada mare. Prima la bariera, o caruta plina cu lemne, iar imediat in urma sa o Dacia 1300, urmata de alte autovehicule ai caror soferi devenisera un pic cam nervosi dupa atata asteptare.

Din spate, intr-un nor de fum, apare, ca din senin, celebra motoreta Mobra calarita de un pescar matinal. Depaseste tot sirul acela de automobile si se posteaza in fata coloanei fara sa-i pese de coada formata la bariera. Coada, pe vremea aceea, era un subiect tabu, un fel de manifestare a respectului fata de seamanul tau.

Carutasul, un pic cam cherchelit, se da jos de pe capra carutei si incepe a se lua la harta cu motociclistul. Acesta, nici una, nici doua, ii arde o palma calului de la caruta. Calul, animal naravas cateodata, sare pe picioarele din spate, lemnele se desprind din caruta si nimeresc prin parbrizul Daciei 1300. Incepe o disputa aprinsa in legatura cu cele petrecute.

Tambalau mare! In timpul asta, un cioban care pastea niste oi pe un petic de iarba de langa bariera, si tinea o capra legata de o sfoara se baga in discutie, sa-si spuna si el parerea despre ce vazuse de pe margine, de unde privise incidentul. Isi leaga capra de bariera si incepe a povesti. In timpul asta, trece si trenul aproape neobservat, iar bariera se ridica dintr-o data, spanzurand capra sarmanului cioban.


Adevar sau legenda, cam de asta imi aduce aminte harmalaia produsa de membrii marcanti ai USL, care par a nu se mai intelege pe niciun subiect, fiecare avand solutia lui si momentul in care sa fie aplicata. Puterea pare o coada la bariera la care, din cand in cand, mai apare cate unul calare pe o Mobra si se baga in fata, producand scandaluri in lant.

Dincolo, in Opozitie, sunt cativa politicieni ceva mai activi, care se comporta precum ciobanul din povestea de mai sus: isi leaga capra de bariera si isi dau cu parerea.

Asta dupa ce, ani buni, cu mersul trenurilor in mana dar si cu bugetul de stat la dispozitie, au generat un haos de nedescris in circulatia banilor publici si au acumulat averi fabuloase.

Unul cate unul incep sa fie chemati la impegatul de miscare pentru a da socoteala. In timpul asta, trenurile trec pe langa noi si nu apucam sa ne urcam in niciunul. Ba mai mult, de fiecare bariera care ne este deschisa, atarna cate o capra nevinovata!

Foto: Wikipedia.

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x