Pentru a se simti motivati, 34,4% dintre angajatii romani vor sa stie clar care sunt asteptarile managerului de la ei
greseli managerimotivare angajatiup your servicepiata muncii
Greselile facute la serviciu sunt, adesea, criticate de catre sefii romani sau chiar penalizate, in functie de gravitate, arata un sondaj realizat de UP! Your Service.
Astfel, patru din zece angajati romani spun ca au primit critici de la seful lor, cand au facut o greseala, dintre care 63,3% au fost criticati intre patru ochi, aproape un sfert, de fata cu colegii de echipa, iar 12,6% au fost inclusiv penalizati pentru greselile lor.
Vestea buna este ca exista si manageri care au o abordare constructiva, cand cineva din echipa face o greseala. In total, 47,5% dintre angajatii romani spun ca sefii lor nu numai ca nu ii critica in astfel de situatii, dar chiar ii ajuta sa repare greseala.
Restul de 12,5% dintre respondenti sustin ca nu apar niciun fel de repercusiuni cand gresesc.
Desi nu sunt de dorit, greselile la locul de munca sunt inerente, numai 11% dintre angajatii romani spunand ca nu au facut niciodata o greseala la job, potrivit sondajului UP! Your Service Romania.
Opt din zece angajati isi recunosc imediat greseala si incearca sa o remedieze, cu sau fara sprijin, si numai 2% se absolva de vina, in timp ce 1,5% incearca sa ascunda situatia de colegi sau de superiorul direct.
"Modul in care un manager trateaza angajatii cand acestia gresesc cultiva sau distruge asumarea responsabilitatii din partea lor. Angajatii care sunt in directa interactiune cu clientii trebuie sa isi asume, uneori, responsabilitatea si pentru greselile pe care le fac colegii lor, iar, alteori, chiar si pentru greseli ale clientilor.
Daca o greseala este pedepsita, se va dezvolta o cultura bazata pe frica si pe invinuirea altora. O greseala trebuie imediat reparata, indiferent de cine este responsabil, si trebuie folosita ca oportunitate de invatare si imbunatatire continua”, potrivit Elenei Calin, CEO UP! Your Service Romania.
Atitudinea negativa a sefilor fata de angajati, cand acestia gresesc este cel mai adesea demotivanta, mai ales daca nici nu primesc apreciere pentru reusitele lor si pentru munca depusa.
Aproape un sfert dintre respondenti sustin ca, in ultima luna, nu au primit deloc apreciere de la sefi, iar alti aproape 20% spun ca nu isi amintesc sa fi primit recent o vorba buna de la managerul lor.
La polul opus, 41% au fost laudati cel putin o data pentru performantele din ultima luna, iar 17,5%, chiar de mai multe ori.
Managerii joaca, asadar, un rol extrem de important in motivarea angajatilor sa performeze mai bine la locul de munca, o treime dintre respondentii la sondajul UP! Your Service Romania considerand ca ar fi mai implicati si, chiar mai productivi daca managerul ar arata apreciere pentru rezultatele lor.
Peste 26% cred ca implicarea lor ar creste si atunci cand seful i-ar sprijini sa gaseasca solutii in situatiile dificile cu care se confrunta, motivandu-i, totodata, sa depuna eforturi mai mari pentru a evita eventuale greseli sau probleme.
Pentru a se simti mai motivati, 34,4% dintre angajatii romani isi doresc sa stie clar care sunt asteptarile managerului de la ei, 28,6% ar vrea sa le fie ascultate opiniile si 27,7% se asteapta la mai multa transparenta si onestitate din partea sefului lor.
In plus, 28,4% si-ar dori sa beneficieze de sprijin mai mare din partea managerului direct pentru a participa la cursuri si traininguri care sa ii ajute sa dobandeasca abilitati valoroase pentru ei si pentru companie, iar 22,6% cred ca ar fi util inclusiv ca managerul sa-si dedice timp pentru a-i instrui acolo unde este necesar.
Sondajul UP! Your Service Romania a fost desfasurat la sfarsitul anului trecut, pe un esantion format din 2.286 de respondenti din mediul urban, din toata tara.