Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Peste jumatate dintre consumatorii din UE iau in calcul impactul cumparaturilor lor asupra mediului


Peste jumatate dintre consumatorii din UE iau in calcul impactul cumparaturilor lor asupra mediului
de la 28 Nov. 2019
Peste jumatate dintre consumatorii din UE iau in calcul impactul cumparaturilor lor asupra mediului
Tags: constientizare probleme mediucumparaturi responsabileconsumatori ueprotectie consumatori

Comisia Europeana a publicat, astazi, editia 2019 a Tabloului de bord al conditiilor pentru consumatori. Concluzia este ca discrepantele dintre diferitele regiuni ale UE in ce priveste conditiile pentru consumatori se micsoreaza, consumatorii sunt mai constienti de amprenta lor de mediu, iar normele de protectie a consumatorilor contribuie la consolidarea increderii in piata.


In contextul constientizarii tot mai mari a fenomenului incalzirii climatice si a problemei contaminarii planetei cu materiale plastice, sondajul constata ca un procent tot mai important de consumatori din UE iau in calcul impactul cumparaturilor lor asupra mediului. 
Consumatorii din UE care sunt cei mai sensibili la problemele de mediu sunt cei din tarile din sudul (59 %) si estul Europei (57 %). 
 
In randul comerciantilor cu amanuntul, 71 % considera ca mentiunile ecologic utilizate pentru produsele sau serviciile din sectorul lor sunt fiabile.
 
Conditiile pentru consumatori s-au depreciat in Europa de Vest, insa continua sa se imbunatateasca in alte parti ale UE, tarile din sudul si estul UE recuperand in buna masura decalajul fata de media UE. 
 
Cu toate acestea, intre tara cu cel mai mare punctaj (Suedia, 71%) si cea care a primit cel mai mic punctaj (Croatia, 53 %) ramane un decalaj important.
 
Peste 70 % dintre consumatorii din UE au incredere ca vanzatorii cu amanuntul le respecta drepturile de consumatori, iar peste 70% din comerciantii cu amanuntul afirmand ca nu le este greu sa respecte legislatia in materie de protectie a consumatorilor. 
 
In plus, majoritatea comerciantilor cu amanuntul din UE apreciaza drept adecvat felul in care se asigura respectarea legislatiei in materie de protectie a consumatorului si de siguranta a produselor in sectorul lor. Sunt apreciate in mod deosebit masurile luate pentru asigurarea respectarii legislatiei in materie de siguranta a produselor, trei sferturi dintre comerciantii cu amanuntul avand remarci pozitive cu privire la activitatea de monitorizare realizata de autoritatile publice.
 

Mai multa increde in piata interna a Uniunii Europene

Procentul consumatorilor care cumpara bunuri sau servicii online a ajuns la aproximativ 60%, in 2018, si continua sa creasca, in ciuda unor disparitati notabile, care variaza de la 84%, in Danemarca, la aproximativ 20%, in Romania si Bulgaria. 
 
Cu toate acestea, consumatorii au mult mai putina incredere sa cumpere bunuri sau servicii dintr-o alta tara din UE (48%) decat sa cumpere de pe piata interna (72%).
 
Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatori monitorizeaza conditiile de la nivel national pentru consumatori in trei domenii: cunoastere si incredere; respectarea si asigurarea respectarii legislatiei; solutionarea plangerilor si a litigiilor.
 
Tabloul de bord examineaza si progresele inregistrate in ceea ce priveste integrarea pietei UE a comertului cu amanuntul si comertul electronic. 
Principalele surse de date le reprezinta sondajele reprezentative realizate in randul consumatorilor si al comerciantilor cu amanuntul din statele membre ale UE si din Islanda si Norvegia.

Foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016