Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Proiectul rectificarii bugetare prevede scaderi de venituri si cheltuieli


Proiectul rectificarii bugetare prevede scaderi de venituri si cheltuieli
de la 28 Sep. 2014
Proiectul rectificarii bugetare prevede scaderi de venituri si cheltuieli
Tags: rectificare bugetaravenituricheltuielideficitcrestere pib

Potrivit notei de fundamentare a Proiectului de Ordonanta de urgenta cu privire la a doua rectificare bugetara din acest an, Ministerul Finantelor Publice anticipeaza scaderea veniturilor bugetare cu 1,4 miliarde de lei si diminuarea cheltuielilor cu 1,448 miliarde de lei, urmand ca deficitul bugetului general consolidat sa ramana la 2,2% din PIB.

Deficitul bugetar ar urma sa scada de la 14,76 milioane lei, la 14,712 milioane, mentinandu-se ca pondere in PIB la 2,2%.
 
Veniturile bugetului de stat pe anul in curs se diminueaza, pe sold, cu 1,473 miliarde de lei reflectandu-se, in principal, pe TVA (minus 813,1 milioane de lei), venituri nefiscale (minus 471,2 milioane), sume primite de la UE in contul platilor efectuate (minus 305,7 milioane) si taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati (minus 94 milioane).
 
Principalele venituri ale bugetului de stat care se majoreaza in urma rectificarii bugetare sunt impozitul pe profit (190,5 milioane de lei) si impozite si taxe pe proprietate (plus 19,7 milioane).
 
Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2014 se diminueaza, pe sold, cu 1,623 miliarde de lei. Cea mai mare reducere, de peste 3,9 miliarde de lei, este inregistrata la proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare. 
 
Scad si cheltuielile cu dobanzile cu 557,3 milioane de lei, cheltuielile cu asistenta sociala cu 223,5 milioane si cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila cu 404,7 milioane.
 
In acelasi timp, cresc cheltuielile cu bunuri si servicii cu 282,9 milioane lei, cele cu subventiile cu 212,3 milioane, transferurile intre unitati ale administratiei publice cu 2,4 miliarde de lei, fondurile de rezerva cu 500 milioane de lei si cheltuielile de capital cu 202,3 milioane de lei.
 
La opt luni din 2014, bugetul general consolidat a inregistrat un deficit de 0,24% din PIB fata de 1,3%, in aceeasi perioada din 2013.
 
Printre indicatorii macroeconomici care stau la baza rectificarii sunt cresterea PIB cu 2,4%, in prima jumatate a anului, fata de 1,8%, in perioada similara din 2013, bazata pe majorarea semnificativa a consumului populatiei si pe evolutia favorabila a cererii externe. 
 
Consumul final al gospodariilor populatiei s-a majorat cu 5,1%, iar exporturile de bunuri si servicii cu 12,8%.
 
In primele sapte luni din 2014, volumul productiei industriale s-a majorat cu 8,5% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Tendinta de crestere s-a manifestat cu precadere in industria prelucratoare, unde volumul productiei a fost cu 10,1% mai mare decat in primele 7 luni din 2013.
 
In aceeasi perioada, valoarea in euro atat a exporturilor cat si a importurilor de bunuri s-a majorat cu 7,5%.
 
Conform MFP, rezultatele economice de pana acum argumenteaza posibilitatea realizarii unei cresteri economice de 2,8% fata de 2,2% cat se estima la elaborarea legii bugetului de stat si un produs intern brut in valoare nominala de 662,3 miliarde de lei, fata de 658,6 miliarde, cat s-a estimat initial.
 
De asemenea, MFP a aratat ca evolutia preturilor de consum din ultimele patru luni, cand s-a inregistrat deflatie, si anularea aplicarii majorarii pretului de achizitie a gazelor naturale din productia interna pentru consumatorii casnici, fac ca estimarile sa fie revizuite in sensul reducerii mediei anuale a cresterii preturilor de consum la 1,3%.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016