BNR demareaza o ampla campanie de recrutare. Cum arata angajatul ideal pentru BNR
angajari bnrbnrbanca nationalamugur tolicihrresurse umanelocuri de muncajoburi
In contextul pandemiei de coronavirus care a adus multe provocari pentru piata muncii, nici Banca Nationala a Romaniei a nu a scapat neafectata. BNR are multe locuri vacante si se pregateste sa demareze o ampla campanie de recrutare de specialisti. Anuntul a fost facut de Mugur Tolici, Director Directia Resurse Umane din cadrul Bancii Nationale a Romaniei, in cadrul unui interviu acordat publicatiei online
BankingNews.
Oficialul BNR sustine ca piata muncii din Romania este in puternica schimbare si ca se anunta vremuri noi, pline de provocari, inclusiv pentru industria bancara, care tine pasul atat cu digitalizarea accelerata de pandemie, cat si cu migratia catre zona de munca la distanta, care a fost la randul ei impinsa de la spate de criza sanitara.
BNR cauta specialisti pentru aproape toate departamentele
In acest context, BNR cauta specialisti pentru aproape toate departamentele, dupa lunile de pandemie care au vacantat foarte multe posturi in cadrul institutiei, spune Mugur Tolici.
Oficialul BNR sustine ca ''In anumite segmente de activitate, dificultatea de a recruta si mai ales de a pastra personalul este destul de insemnata. In cazul BNR, in domenii cum ar fi managementul riscului financiar, IT, securitatea informatiei, rezolutie bancara sau stabilitate financiara angajam cu dificultate personalul de care avem nevoie. Si la fel de greu il pastram. Ne pleaca constant angajati de top la Banca Centrala Europeana, Autoritatea Bancara Europeana, Autoritatea de Rezolutie pentru Uniunea Bancara''.
Citeste si: No jab, no job. Sau cum intra pasaportul de vaccinare pe piata muncii
Cum arata angajatul ideal pentru BNR?
In continuarea interviului, Tolici a vorbit si despre aptitudinile si competentele pe care trebuie sa le aiba candidatii ce isi doresc sa lucreze in Banca Nationala.
Potrivit acestuia, "pana in 2022, 42 la suta din principalele competente necesare pentru realizarea atributiilor de serviciu vor fi depasite si ca 85 la suta dintre job-urile care vor exista in 2030 nu au fost inca inventate".
Astfel, "devine destul de clar faptul ca ceea ce se cere in prezent si, cu siguranta, si in viitor este mai mult decat o recalificare. Este o abordare cu totul diferita, in care nu mai vorbim de a invata noi lucruri ci de a construi un nou cadru al invatarii, dinamic, agil, in continua schimbare.
Invatarea din propriile experiente, capacitatea de a gasi solutii noi, out of the box, la probleme vechi, capacitatea de a depasi incertitudinea si ambiguitatea omniprezente reprezinta competente sine qua non ale unui angajat de succes.
In plus, curiozitatea intelectuala, dorinta de a invata lucruri noi, va face diferenta in viitor, avand in vedere ca “durata medie de viata” a competentelor tehnice se situeaza intre 3 si 5 ani".
Interviul integral poate fi citit AICI.