Ce tendinte a generat pandemia pe piata platilor din Romania
tendinte carduricarduri digitalebt payaplicatii carduriplati carduri pandemie
Potrivit unei analize a Bancii Transilvania, avand in vedere noul mod de viata al romanilor adus de starea de urgenta, lunile martie si aprilie din acest an au reprezentat o perioada care a schimbat comportamente si obiceiuri de consum si, odata cu acestea, modul de a face banking.
Cifrele bancii arata ca perioada de la inceputul pandemiei a generat un salt urias privind adoptia online bankingului, progres care altfel ar fi luat ani de zile si care a adus Romania mai aproape de vestul Europei in ceea ce priveste digitalizarea.
Citeste si:
Inregistrare prin sistem video in SPV si plata cu cardul pentru 30 de impozite si contributii
Banca pevede oportunitati extraordinare pentru oameni in ceea ce priveste mobilitatea, data de bankingul de la distanta, accesarea de noi produse si servicii si de cresterea rapida a increderii de a efectua plati online.
Pentru tot mai multe persoane, bankingul online a devenit confortabil, parte din viata de zi cu zi.
Pandemia a gasit Banca Transilvania intr-o pozitie de leadership pe piata cardurilor, cu o baza de clienti si infrastructura solida, consolidata in timp, dupa banca anuntase, in ianuarie 2020, ca a depasit 4 milioane de carduri.
Tot atunci, banca anunta ca isi propune ca 2020 sa fie o continuare a acestui parcurs, cu accent pe zona de digital si mai ales pe aplicatia BT Pay, aplicatie integrata intr-un sistem de dezvoltare continua, pentru a aduce clientilor bankingul mai aproape.
Banii electronici castiga teren
Conform analizei, din teama de a intra in contact cu banii fizici, banii electronici, in cont, au devenit mai importanti, romanii devenind constienti ca valoarea banilor din buzunar este la fel cu cea a banilor din cont.
Pandemia a reprezentat primul pas spre platile online pentru 150.000 de clienti, care au facut prima tranzactie online cu cardul BT in perioada martie - aprilie.
Unul din 4 clienti foloseste cardul inrolat in wallet-uri: banca a ajuns la peste un milion de carduri unice digitale din cele peste 4 milioane de carduri fizice, active in BT Pay, Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.
De asemenea, s-au schimbat obiceiurile de consum, aspect redat de numarul de carduri inrolate in diferite aplicatii, cu evolutii notabile ca si tranzactionare intr-o perioada foarte scurta, martie-aprilie in comparatie cu lunile ianuarie - februarie: plus 110% pentru cumparaturi de la retailerii de fashion; plus 90% in aplicatia de plata de facturi Pago; plus 75% pentru comenzile de mancare; plus 50% pentru aplicatii de gaming dar si minus 70% pentru websiteurile de calatorii (bilete de avion, hoteluri), respectiv minus 30% pentru aplicatii de ridesharing.
In acelasi timp, una din trei tranzactii din aprilie a fost facuta online.
Inceputul pandemiei a reprezentat si primul pas pentru micii antreprenori, care s-au adaptat rapid noului context, privind solutia de acceptare online a cardurilor.
Desi impactul pandemiei in mediul fizic a fost semnificativ (peste 50% dintre comerciantii cu POS-uri au inchis locatiile fizice in aceasta perioada) a crescut rapid numarul comerciantilor care s-au indreptat catre solutiile de acceptare online a cardurilor (in aproximativ o banca a primit peste 300 de noi clienti pe eCommerce), parte din transformarea modelului de business din onsite, in online.
Totodata, a crescut numarul de clienti care folosesc cardul atat fizic, cat si prin BT Pay/Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.
Cardul bancar fizic va ceda locul celui digital
Banca a sesizat oportunitati extraordinare pentru clienti privind mobilitatea, apetitul si deschiderea pentru bankingul de la distanta si accesarea de noi produse si servicii.
Omnichannel-ul, abordarea complet integrata prin care clientii au o experienta unitara de cumparaturi online si onsite, va prinde tot mai mult teren tocmai pentru ca oamenii fac tot mai mult banking prin telefon, laptop sau calculator.
In acelasi timp, cardul fizic se va dematerializa. Cererea pentru cardurile fizice va scadea in favoarea preferintei pentru componenta digitala a acestora.
Citeste si:
Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar
Antreprenorii vor face si mai multi pasi spre businessuri online prin introducerea de noi canale de distributie, pentru care vor apela la solutii de acceptare a platii online sau card on delivery. Concluzia bancii este ca viitorul platilor si al cardurilor este in zona digitala.