Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar
Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar
de Vlad Strunescu la 20 Mai. 2020
Urmareste-ne pe Google News
pandemie csalbrecord cereri csalbrecord reconciliere bancibanci csalb

Finalul starii de urgenta a adus o crestere semnificativa a cererilor prin care consumatorii solicita intrarea in negociere cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).

Daca, anul trecut, romanii trimiteau catre CSALB, in medie, 41 de cereri de negociere pe saptamana, in prima saptamana a lunii mai, s-au inregistrat 122 de cereri, acesta fiind recordul celor peste patru ani de functionare a Centrului. 

Citeste si: Bancile din Romania au solutionat deja 83% din cele 317.000 de solicitari de suspendare primite de la clienti
 
Reactia consumatorilor a venit si dupa recomandarile facute de cele mai mari banci comerciale din Romania, privind avantajele negocierilor in cadrul CSALB.

De la inceputul anului si pana pe 8 mai 2020, CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format pana acum 190 de dosare de conciliere, la care se adauga 83 de cereri solutionate amiabil, dupa sesizarea CSALB. Aceste cereri nu au mai intrat in procedura de negociere, intelegerea dintre banca si consumator s-a realizat direct.
 
Restul cererilor sunt in faza de analiza sau au fost respinse de catre banci. In ultimii patru ani, beneficiile obtinute de consumatori in urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobanzilor, scaderea sau stergerea intregului sold etc) depasesc 2,7 milioane de euro.
 
"Spre deosebire de alte sectoare de activitate, CSALB a functionat fara intrerupere, in ultimele doua luni de restrictii generate de pandemie. Acest lucru a fost posibil datorita faptului ca solutionarea online si prin mijloace de comunicare la distanta este parte din ADN-ul activitatii Centrului, ca sa folosesc aceasta comparatie. 
 
Cresterea de aproape 3 ori a numarului de cereri inregistrate arata nevoia de intelegere si de deschidere a bancilor fata de consumatori, mai ales dupa mesajele de incurajare trimise de catre acestea, privind negocierea cu consumatorii in cadrul CSALB. 
 
Totodata, si clientii bancilor trebuie sa aiba asteptari rezonabile, tinand cont, in primul rand, de posibilitatea institutiilor de credit de a da curs solicitarilor lor, dar si de volumul urias de cereri de suspendare a ratelor cu care se confrunta acestea.
 
Exista consumatori care au sesizat diferenta majora intre suspendarea ratelor pe o perioada de cel mult 9 luni si rezolvarea in cadrul negocierilor cu bancile si a altor probleme precum comisioanele, dobanzile, moneda creditului etc. 
 
Astfel, posibilele solutii oferite gratuit in cadrul Centrului vizeaza toata perioada de derulare a contractului, nu doar acest an. O alta diferenta este ca, in cadrul CSALB, cererile sunt analizate individual de catre banci, iar solutiile date de conciliatori sunt personalizate in functie de fiecare caz in parte. 
 
Pentru cererile de suspendare a platii ratelor conform prevederilor legale, bancile au nevoie de fluxuri automatizate, procesul fiind unul standardizat", a declarat Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
 

Bancile incurajeaza negocierea in cadrul CSALB

Mesajul comun al celor mai mari banci din Romania este ca incurajeaza negocierea in cadrul CSALB. "Incurajam clientii, chiar daca vor opta sau nu pentru solutiile pe care bancile le-au implementat in aceasta perioada, sa conteze pe sprijinul CSALB. 
 
Experienta indelungata, competentele conciliatorilor sunt deosebit de importante in aceasta perioada in vederea gasirii unor solutii rapide, dar si optime din perspectiva costurilor clientilor. BCR are o colaborare deosebita cu CSALB, gratie unui flux rapid de solutionare a unor probleme cu potential de litigiu. Colaboram de peste 3 ani si deja 600 de clienti BCR au apelat la serviciile Centrului", a declarat Dana Dima, vicepresedinte BCR.
 
"Modul in care clientii se raporteaza la banci se va schimba dupa aceasta criza in urma careia bancile au invatat sa-si cunoasca consumatorii, sa-i asculte, sa fie suficient de flexibile. 
 
CSALB are un rol activ pentru acele categorii de clienti care nu se incadreaza nici in conditiile impuse de banci, nici in cele impuse de Ordonanta. Tocmai de aceea credem ca metodele alternative capata un loc mult mai important decat au avut pana acum. Toate acestea sadesc increderea de care avem nevoie in societate", a spus Flavia Popa, secretar general BRD.
 
"Apreciez ca procedura in cadrul CSALB va fi una pe care clientii nemultumiti o vor avea in vedere din ce in ce mai mult in viitor, ca o alternativa rapida, fara costuri si mai pragmatica in comparatie cu un litigiu clasic. In plus, solutia CSALB este fundamentata pe echitate, nu numai pe litera legii. Acest aspect face o diferenta fundamentala intre sistemul clasic de judecata in fata instantelor nationale si alternativa pe care CSALB o ofera persoanelor fizice. 
 
Un alt aspect relevant este ca solutia propusa de conciliatorul CSALB nu este una obligatorie, fiind necesar ca aceasta sa fie agreata si acceptata de ambele parti - banca si consumator", a declarat Mihai Rotaru, director in cadrul Bancii Transilvania.
 
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri pentru contractele aflate in derulare. 
 
Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) prin aplicatia online aflata pe site-ul www.csalb.ro. Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere este desemnat un conciliator. 

Citeste si: BCR a amanat ratele pentru mai bine de 30.000 de clienti persoane fizice si a primit peste 1.000 de solicitari de amanare din partea persoanelor juridice
 
CSALB colaboreaza cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x