Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar
Pandemia a generat un numar record de cereri pentru negocierile cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar
de Vlad Strunescu la 20 Mai. 2020
Urmareste-ne pe Google News
pandemie csalbrecord cereri csalbrecord reconciliere bancibanci csalb

Finalul starii de urgenta a adus o crestere semnificativa a cererilor prin care consumatorii solicita intrarea in negociere cu bancile in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).

Daca, anul trecut, romanii trimiteau catre CSALB, in medie, 41 de cereri de negociere pe saptamana, in prima saptamana a lunii mai, s-au inregistrat 122 de cereri, acesta fiind recordul celor peste patru ani de functionare a Centrului. 

Citeste si: Bancile din Romania au solutionat deja 83% din cele 317.000 de solicitari de suspendare primite de la clienti
 
Reactia consumatorilor a venit si dupa recomandarile facute de cele mai mari banci comerciale din Romania, privind avantajele negocierilor in cadrul CSALB.

De la inceputul anului si pana pe 8 mai 2020, CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format pana acum 190 de dosare de conciliere, la care se adauga 83 de cereri solutionate amiabil, dupa sesizarea CSALB. Aceste cereri nu au mai intrat in procedura de negociere, intelegerea dintre banca si consumator s-a realizat direct.
 
Restul cererilor sunt in faza de analiza sau au fost respinse de catre banci. In ultimii patru ani, beneficiile obtinute de consumatori in urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobanzilor, scaderea sau stergerea intregului sold etc) depasesc 2,7 milioane de euro.
 
"Spre deosebire de alte sectoare de activitate, CSALB a functionat fara intrerupere, in ultimele doua luni de restrictii generate de pandemie. Acest lucru a fost posibil datorita faptului ca solutionarea online si prin mijloace de comunicare la distanta este parte din ADN-ul activitatii Centrului, ca sa folosesc aceasta comparatie. 
 
Cresterea de aproape 3 ori a numarului de cereri inregistrate arata nevoia de intelegere si de deschidere a bancilor fata de consumatori, mai ales dupa mesajele de incurajare trimise de catre acestea, privind negocierea cu consumatorii in cadrul CSALB. 
 
Totodata, si clientii bancilor trebuie sa aiba asteptari rezonabile, tinand cont, in primul rand, de posibilitatea institutiilor de credit de a da curs solicitarilor lor, dar si de volumul urias de cereri de suspendare a ratelor cu care se confrunta acestea.
 
Exista consumatori care au sesizat diferenta majora intre suspendarea ratelor pe o perioada de cel mult 9 luni si rezolvarea in cadrul negocierilor cu bancile si a altor probleme precum comisioanele, dobanzile, moneda creditului etc. 
 
Astfel, posibilele solutii oferite gratuit in cadrul Centrului vizeaza toata perioada de derulare a contractului, nu doar acest an. O alta diferenta este ca, in cadrul CSALB, cererile sunt analizate individual de catre banci, iar solutiile date de conciliatori sunt personalizate in functie de fiecare caz in parte. 
 
Pentru cererile de suspendare a platii ratelor conform prevederilor legale, bancile au nevoie de fluxuri automatizate, procesul fiind unul standardizat", a declarat Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
 

Bancile incurajeaza negocierea in cadrul CSALB

Mesajul comun al celor mai mari banci din Romania este ca incurajeaza negocierea in cadrul CSALB. "Incurajam clientii, chiar daca vor opta sau nu pentru solutiile pe care bancile le-au implementat in aceasta perioada, sa conteze pe sprijinul CSALB. 
 
Experienta indelungata, competentele conciliatorilor sunt deosebit de importante in aceasta perioada in vederea gasirii unor solutii rapide, dar si optime din perspectiva costurilor clientilor. BCR are o colaborare deosebita cu CSALB, gratie unui flux rapid de solutionare a unor probleme cu potential de litigiu. Colaboram de peste 3 ani si deja 600 de clienti BCR au apelat la serviciile Centrului", a declarat Dana Dima, vicepresedinte BCR.
 
"Modul in care clientii se raporteaza la banci se va schimba dupa aceasta criza in urma careia bancile au invatat sa-si cunoasca consumatorii, sa-i asculte, sa fie suficient de flexibile. 
 
CSALB are un rol activ pentru acele categorii de clienti care nu se incadreaza nici in conditiile impuse de banci, nici in cele impuse de Ordonanta. Tocmai de aceea credem ca metodele alternative capata un loc mult mai important decat au avut pana acum. Toate acestea sadesc increderea de care avem nevoie in societate", a spus Flavia Popa, secretar general BRD.
 
"Apreciez ca procedura in cadrul CSALB va fi una pe care clientii nemultumiti o vor avea in vedere din ce in ce mai mult in viitor, ca o alternativa rapida, fara costuri si mai pragmatica in comparatie cu un litigiu clasic. In plus, solutia CSALB este fundamentata pe echitate, nu numai pe litera legii. Acest aspect face o diferenta fundamentala intre sistemul clasic de judecata in fata instantelor nationale si alternativa pe care CSALB o ofera persoanelor fizice. 
 
Un alt aspect relevant este ca solutia propusa de conciliatorul CSALB nu este una obligatorie, fiind necesar ca aceasta sa fie agreata si acceptata de ambele parti - banca si consumator", a declarat Mihai Rotaru, director in cadrul Bancii Transilvania.
 
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri pentru contractele aflate in derulare. 
 
Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) prin aplicatia online aflata pe site-ul www.csalb.ro. Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere este desemnat un conciliator. 

Citeste si: BCR a amanat ratele pentru mai bine de 30.000 de clienti persoane fizice si a primit peste 1.000 de solicitari de amanare din partea persoanelor juridice
 
CSALB colaboreaza cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x