Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

CSALB a consemnat o crestere de 60% a cererilor de negociere cu bancile


CSALB a consemnat o crestere de 60% a cererilor de negociere cu bancile
de la 07 Apr. 2019
CSALB a consemnat o crestere de 60% a cererilor de negociere cu bancile
Tags: mediere bancimediere ifnmediere csalbrol csalb

Aproape 500 romani s-au adresat Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), in primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de solutii amiabile in relatia cu bancile si IFN-urile.


Anul trecut, in aceeasi perioada, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Rezultatele din primul trimestru indica o crestere semnificativa a numarului total de cereri si confirma estimarile de la inceputul anului.
Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis cresterea numarului total de conciliatori, de la 17 la 21. 
 
Cei patru conciliatori nou-veniti sunt specialisti in drept si in domeniul financiar-bancar.
 
"Echipa de conciliatori reprezinta resursa cheie pe care CSALB o poate folosi in sprijinul gasirii unei solutii alternative la instanta, care sa avantajeze, deopotriva, consumatorii si institutiile financiar-bancare. In plus, cresterea numarului de cereri a facut necesara luarea deciziei de marire a echipei de conciliatori. 
 
De aceea, intarirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanti ne bucura si ne da incredere ca tot mai multi romani si comercianti vor apela la conciliere pentru a-si rezolva litigiile. Pe de alta parte, ne asteptam ca aceasta crestere a solicitarilor venite dinspre consumatori sa fie urmata si de o crestere a numarului de cereri acceptate de comercianti", a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
 
 
Bancile au apetit mai mare decat IFN-urile pentru conciliere
 
Din totalul celor 494 de cereri primite in primele trei luni din 2019, 458 vizau diverse spete in relatia cu banca, in vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relatiei consumatorilor cu IFN-urile.
 
Numarul total de dosare constituite in primul trimestru din 2019 a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate in relatia cu bancile, in vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, in intervalul mentionat. 
 
Dintre aceste dosare, 65 s-au solutionat cu intelegerea partilor (toate in raport cu bancile), alte 80 de dosare aflandu-se in curs de procesare. 
 
In doar doua dosare, partile nu s-au inteles. Totodata, 53 de cereri au fost solutionate amiabil de catre comercianti, dupa sesizarea CSALB (comerciantii au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri solutionate amiabil in relatia cu bancile si 4 cereri solutionate amiabil de catre IFN-uri.
 
De la inceputul anului, 108 consumatori s-au impacat cu bancile, prin intermediul CSALB, fata de doar 74 in aceeasi perioada din 2018. 

Citeste si: INS: Romanii au obtinut in ultimul trimestru al anului 2018 venituri medii de 1.772 de lei de persoana

CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016