Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Avantajele si dezavantajele afacerii in sistem de francize pentru francizat


Avantajele si dezavantajele afacerii in sistem de francize pentru francizat
de la 03 Mar. 2008
Tags: afaceri profitabileafaceri pe timp de crizaidei de afaceri pe timp de crizaafaceri miciafaceri profitabile pe timp de cizaafaceri profitabileoportunitati de afaceritop afaceri profitabileconsultanta afacerioferte afaceripropuneri afaceriafaceri bani putiniafaceri buneafaceri acasaafaceri la domiciliufrancize ieftinefrancizatcumparatorfrancize pe crizafrancize accesibile



          Avantajele si dezavantajele afacerii in sistem de francize pentru
                                                         francizat

Avantajele afacerii in sistem de francize pentru francizat

a) Deschiderea rapida a unei afaceri proprii sub o marca de renume

Francizorul pune la dispozitia beneficiarului francizei numele, imaginea si impactul companiei. Probabilitatea ca afacerea francizatului sa reuseasca este foarte mare. Conceptul achizitionat este verificat, viabil si capabil sa asigure francizatului clientela.

b) Asistenta tehnica si comerciala.

Francizorul asigura, atat la deschiderea afacerii, cat si pe parcursul derularii acesteia, asistenta tehnica si manageriala, servicii de training. De asemenea, pune la dispozitia francizatului un manual de operare, care detaliaza modul in care trebuie condusa afacerea.

Este in interesul intregii retele de franciza ca fiecare unitate sa fie dezvoltata si mentinuta la aceleasi standarde calitative. Pregatirea si supravegherea fiecarui francizat asigura reusita succesului in afaceri din intregul sistem.

c) Autonomia francizatului pe toata perioada activitatii

Francizatul este o entitate distincta de francizor care opereaza propria sa afacere. Pe perioada contractului de franciza, francizatul isi pastreaza independenta juridica, financiara, manageriala.

d) Francizorul asigura promovarea necesara pentru cresterea vanzarilor francizatului

In afacerile in sistem de francize se acorda o importanta deosebita realizarii de campanii publicitare regionale, nationale si locale. Este cunoscut ca, retelele de franciza sunt printre cei mai importanti cumparatori ai spatiului din mass-media (presa, televiziune, radio, marketing direct). 

De rezultatele campaniilor publicitare profita fiecare francizat. Desigur, publicitatea sustinuta de o retea de franciza este mult mai eficienta decat cea realizata de o companie.

Dezavantaje afacerii in sistem de francize pentru francizat

a) Costuri ridicate

Francizatul are obligatia sa plateasca o taxa de intrare in reteaua de franciza si taxe periodice catre francizor. Asadar, un procent din profitul francizatului merge la francizor. In schimbul acestor plati, francizorul sprijina dezvoltarea afacerii francizatului.

b) Autonomia francizatului este limitata

Francizorul manifesta o grija deosebita pentru mentinerea integritatii marcii si impune o conduita contractuala stricta in acest sens. Independenta francizatului in operarea francizei este limitata. Francizatul trebuie sa respecte regulile de productie, distributie, prestare de servicii impuse de francizor.

De asemenea, exista posibilitatea ca prin contractul incheiat cu francizorul, francizatul sa fie conditionat sa se aprovizioneze de la furnizori prestabiliti si sa respecte politica de angajari a francizorului.

Francizorul poate impune fiecarui francizat sa numeasca un director general care sa intruneasca urmatoarele conditii:

- sa fie acceptat de francizor;
- sa nu aiba angajamente de ordin operational sau managerial in cadrul altor afaceri;
- sa locuiasca in localitatea unde isi are sediul afacerea.

c) Gama bunurilor si serviciilor pe care francizatul le poate oferi este prestabilita

Pentru mentinerea coeziunii retelei de francize, francizatul poate sa comercializeze doar acele produse si servicii stabilite prin contractul de franciza. Aceasta cerinta este imperativa si limiteaza posibilitatile francizatului de a valorifica avantajele conditiilor pe piata locala.

d) Limitarea dreptului de a vinde afacerea

Cu toate ca francizatul este proprietarul afacerii, francizorul isi rezerva, de regula, dreptul de a refuza potentialii cumparatori ai francizei. Prin contractul de franciza, francizorul poate impune ca revanzarea francizei sa se faca in conditii foarte stricte.

Sa presupunem ca un francizat dobandeste franciza restaurantului S.C. Restaurant S.R.L. pe o perioada de 20 de ani. Dupa 10 ani, francizatul vrea sa plece definitiv din tara si isi instraineaza toate afacerile din Romania. El nu poate instraina franciza oricarui cumparator, ci numai aceluia agreat de francizor.

In contractul de franciza se poate include o clauza cu urmatorul continut:

,,Francizatul nu are dreptul sa vanda, sa cesioneze, sa ofere, direct sau indirect, nici o obligatie sau drept care deriva din prezentul contract, avand ca obiect franciza sau statutul si angajamentele dumneavoastra, decat cu consimtamantul scris al francizorului.“

   




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.9 din 5 - 10 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016