Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum vad generatiile Z, Y si X mediul de lucru in birourile din Bucuresti


Cum vad generatiile Z, Y si X mediul de lucru in birourile din Bucuresti
de la 26 Nov. 2018
Cum vad generatiile Z, Y si X mediul de lucru in birourile din Bucuresti
Tags: mediu de lucruconditii angajatibirouri bucuresticbre romania

CBRE a realizat primul studiu referitor la importanta mediului de lucru in activitatea angajatilor, nevoile acestora, precum si calitatea spatiilor de birouri, identificand criteriile relevante in conturarea perceptiilor.


Cercetarea s-a derulat timp de noua luni si a inclus 500 de angajati care isi desfasoara activitatea in birouri din Bucuresti. Participantii au fost impartiti in patru categorii de varsta: generatia Z (18-24 ani), generatia Y (25-34 ani), generatia X (35-49 ani) si generatia seniorilor sau baby-boomers (50-64 ani).
 
Citeste si: Ce trebuie sa aiba orasul in care traiesti pentru a te face fericit?

Din punctul de vedere al ponderii, din totalul raspunsurilor, 9% apartin proaspetilor angajati (generatia Z), 35% generatiei Y, 49% generatiei X si 7% seniorilor.
 
Rezultatele arata ca majoritatea participantilor la studiu (55%) petrec intre 30 si 60 de minute pentru a ajunge de acasa la birou, iar cei care petrec sub 30 de minute sunt mult mai multumiti de locul de munca.
 
Cel mai mare grad de satisfactie in ceea ce priveste amplasarea biroului (76%) este dat de accesul facil la mijloacele de transport in comun.
 
Cele mai importante aspecte care tin de amenajarile interioare sunt mobilierul ergonomic (82%), spatiile adecvate pentru a lua masa (78%) si existenta birourilor individuale (72%).
 
Cei 500 de participanti la studiu lucreaza in birouri situate in diferite zone ale Bucurestiului, dupa cum urmeaza: 26%, in zona de vest; 22%; in zona de nord; 22%; in zona centrala; 14%; in Pipera; 11%; in zona Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle; 5%; in zona de est; si 3%; in sudul capitalei.
 
In ceea ce priveste domeniul de activitate, 23% dintre participantii la studiu lucreaza in IT; 20% in companii care ofera servicii externalizate; 11% au activitati in zona financiara si in asigurari; 9% in retail, iar 27% se impart intre sectorul serviciilor de afaceri, sectorul public si cel al productiei industriale si al energiei.
 
Majoritatea participantilor (43%) lucreaza in domeniile IT si servicii externalizate, Romania avand, in continuare, potential crescut pentru a atrage noi investitii din partea unor jucatori de pe aceste nise de piata.
 
Studiul CBRE mai arata ca viata personala si, implicit, un echilibru intre timpul petrecut la munca si cel dedicat activitatilor de relaxare din afara programului au o importanta diferita, in functie de generatia careia ii apartine respondentul.
 
Astfel, generatia Z considera timpul pentru viata personala un criteriu extrem de important in alegerea unui loc de munca - in proportie de 68%, urmata de generatia Y cu 47%, generatia X cu 51% si baby-boomers cu 35%.

Citeste si: Programul Prima Casa, pus in pericol de darea in plata

Factorii importanti care influenteaza timpul liber al angajatului si care depind de conditiile de munca si de amplasarea biroului sunt: distanta fata de casa si gradul de accesibilitate cu masina sau transportul in comun, includerea spatiilor de retail in proiectul de birouri, posibilitatea de a merge la o sala de sport sau de a veni cu bicicleta la munca, existenta dusurilor, a vestiarelor si a spatiilor destinate relaxarii si meditatiei etc.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016