De ce nu vom vedea niciodata un buton Dislike pe Facebook
likedislikefacebookretele sociale. mcdonald's
Butonul Like al Facebook a implinit un an. Mii de siteuri il implementeaza zilnic. Multi ne-am dori insa si un buton Dislike, cu ajutorul caruia sa sanctionam lucrurile de pe internet care nu ne plac. Nu vom avea insa parte de asa ceva.
Facebook a transmis, intr-un email catre publicatia ReadWriteWeb.com, ca nu are planuri pentru introducerea unui buton Dislike. Asa pentru ca exista o multime de moduri in care Dislike poate fi interpretat. Compania nu doreste sa incurajeze conflictele si nici ca un astfel de instrument sa fie folosit pentru ca utilizatorii sa fie afectati emotional. De exemplu, dupa o lunga relatie, doua persoane anunta pe Facebook ca au decis sa se casatoreasca. Pentru majoritatea prietenilor cuplului, acesta este un prilej foarte bun sa-i incurajeze, folosind butonul Like. Insa pentru fosti parteneri, admiratori ascunsi sau oameni carora nu le surade ideea de casatorie, ar fi ocazia ideala sa apese butonul Dislike, provocandu-le neplaceri celor doi parteneri. Cum ar arata oare: X si Y se casatoresc - 10 persoane apreciaza acest lucru, 12 persoane nu apreciaza acest lucru?
"Unele persoane poate ar folosi acest buton (Dislike - n.r.) doar pentru a glumi. Dar nu poate fi utilizat... fara o oarecare asprime. Este important, din punctul de vedere al unei companii, sa nu incurajeze emotiile negative", explica Dr. Pamela Rutledge de la Media Psychology Research Center.
Insa de departe cea mai mare problema ar reprezenta-o Dislike pentru companiile care folosesc Facebook pentru a se promova. Utilizatorii ar avea posibilitatea de a "ataca" produsele sau brandul foarte usor cu ajutorul acestui buton. Imaginati-va cum ar fi ca McDonald’s sa aiba, de exemplu, peste 7,9 milioane de fani pe Facebook si, sa zicem, 5 milioane de persoane care au apasat Dislike. Impactul asupra brandului ar fi mult mai mare decat o pagina in care cateva mii de utilizatori Facebook creeaza o pagina cu numele "Urasc McDonald’s pentru ca...".