Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna
Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna
de Alexandra Stanescu la 29 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
online shoppingcumparaturi onlinegpecplati online

Conform unui studiu realizat de catre GPeC si iSense Solutions, 53% dintre romanii cu acces la internet, adica aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat, in ultimul an, cumparaturi online cel putin o data pe luna, cu o crestere de 9% fata de aceeasi perioada din 2016-2017.

De asemenea, in ultimele 12 luni, cumparaturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienti, cea mai mare crestere, de la 36%, la 51%, fiind inregistrata pentru segmentul de varsta de 45-54 ani. 
 
O crestere importanta se observa si in categoria de varsta 35-44 ani, de la 51% la 58%, in timp ce, pentru utilizatorii cu varsta intre 18-34 ani, datele s-au pastrat la acelasi nivel ca in perioada 2016-2017.
 
Desi apetitul romanilor care opteaza pentru cumparaturi online a crescut, in medie, acestia apeleaza tot la magazinele online cu care sunt obisnuiti. 


Citeste si: Politia Romana avertizeaza: Modul in care va folositi telefonul va poate lasa fara economii
 
Astfel, ca si in perioada 2016-2017, romanii au vizitat, in medie, cate 9 magazine, cu o frecventa de 3-4 ori pe saptamana.
 
Principalele motive ale achizitiilior online raman aceleasi, printre ele, numarandu-se timpul redus, posibilitatea de a compara preturile de la diferite magazine si o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.
 
Pentru cei ce nu sunt inca adeptii cumparaturilor online, conform cercetarii realizate de GPeC si iSense Solutions, 65% dintre respondentii studiului au mentionat ca nu au incredere ca produsele prezentate pe site-uri corespund realitatii. 
 
58% dintre romani fac cumparaturi din magazinele fizice pentru a putea alege si testa pe loc produsele pe care si le doresc, iar 46% dintre respondenti se tem de o eventuala frauda atunci cand fac cumparaturi online.
 
”Piata de eCommerce din Romania creste semnificativ in fiecare an, chiar daca nu vorbim inca o piata matura in comparatie cu alte tari, dar care are un potential urias. Magazinele online romanesti trebuie sa tina pasul cu doleantele clientilor tot mai selectivi: acestia isi doresc procese de livrare cat mai rapide, incredere  reala aratata de alti cumparatori si, bineinteles preturi competitive - potrivit studiului realizat de GPeC si iSense Solutions”, mentioneaza Andrei Radu, Fondator si CEO GPeC.
 

Ce s-a vandut cel mai bine in ultimele 12 luni
 
In continuare, produsele electronicele si electrocasnicele, articolele vesimentare si accesoriile fashion, calculatoarele si laptopurile, cat si produsele cosmetice si farmaceutice ocupa primele locuri in preferintele cumparatorilor online. 
 
Categorii ce au atras cel mai mare numar de clienti noi sunt fashion, cu o crestere de la 80% in 2017 la 86% in 2018, urmata de serviciile de turism si hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, si carti, de la 67%, la 72%.
 
92% dintre cumparatorii online au achizitionat, in ultimele 12 luni, articole electrocasnice si electronice, cheltuind aproximativ 1.098 lei. 86% dintre romani au cheltuit 833 lei pentru achizitia de articole vestimentare si accesorii tip fashion, in timp ce 83% dintre acestia au alocat putin peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri si calculatoare. 
 
81% dintre romani au alocat, in medie, 807 lei pentru achizitia de produse cosmetice si farmaceutice, iar 77% dintre acestia au optat pentru sejuri si calatorii, cu o medie de 787 lei pe an.


Citeste si: Telekom trebuie sa plateasca o amenda de 1,1 milioane de lei pentru incidentul de securitate din martie 2018

In ultimele 12 luni, cele mai importante achizitii online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice si electrocasnice (1.098 lei), mobila si decoratiuni interioare (833 lei) sau articole pentru masini (807 lei). 
 
Fata de 2016-2017, suma anuala medie cheltuita inregistreaza cresteri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie.
 
Cele mai mari cresteri se regasesc in categoriile de  Telecomunicatii, Bilete de transport auto, tren sau avion si Home&Deco cu medii de crestere de 10, 12 si respectiv 16%.
 
 
De ce cumpara romanii online?
 
Principalele motive pentru care romanii aleg sa cumpere online se pastreaza si in 2018, diferentele fata de datele inregistrate in perioada 2016-2017 fiind relativ de mici. Astfel, 70% dintre respondentii studiului aleg un magazin online pentru a economisi timp, iar 50% dintre romani prefera shopping-ul online pentru varietatea mare de produse gasite si posibilitatea de a compara usor ofertele de la diferite magazine. 
 
De asemenea, 48% dintre cumparatorii online cred ca preturile sunt mai accesibile in mediul online, in timp ce 46% dintre acestia spun ca si-au gasit produsul dorit doar pe internet. 
 
Comoditatea achizitiilor online este un alt criteriu important pentru 40% dintre respondenti.
 
Cand aleg sa achizitioneze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: pretul, increderea pe care o ofera magazinului online, timpul de livrare, calitatea informatiilor prezentate pe site si usurinta procesului de cumparare.
 

Plata online cu cardul, in crestere
 
Si in 2018, 76% dintre romani aleg sa plateasca in numerar la  primirea coletului, raportul fiind cu constant cu cel din 2016-2017, respectiv 78% dintre respondenti. 
 
Se remarca insa o crestere de 5% a platilor realizate cu cardul, de la 50% la 55% in prezent. 
 
O crestere de 21% se remarca si in valoarea sumelor platite cu cardul, de la 1.489 lei in perioada 2016-2017 la 1.793 lei in ultimele 12 luni. 
 
Pentru magazinele online din strainatate, romanii au cheltuit in medie 281 euro in perioada 2016-2017, valoarea crescand usor in 2018, si anume 301 euro.
 
In ceea ce priveste plata online, lipsa increderii in oferirea datelor de pe card este in continuare principalul motiv pentru care romanii aleg sa plateasca numerar, 70% in 2018 fata de 65% in 2017. 
 
Alte motive enuntate de respondentii studiului sunt teama de a nu fi fraudati (47%) si perioada lunga in care si-ar recupera banii in cazul unei eventuale fraude (35%).


Citeste si: Piata telecom din Romania face 15,6 miliarde de lei, adica 1,8% din PIB
 
85% dintre respondentii studiului au declarat ca sunt familiarizati cu conceptul de GDPR si cu ce reglementari aduce acesta. Mai mult, 76% dintre respondentii studiului au declarat ca sunt deschisi sa isi realizeze un cont in cadrul unui magazin online si dupa data de 25 mai, un procent la fel de mare declarand ca vor ramane, in continuare, abonati la newsletterele primite de la magazinele pe care le viziteaza.
 
Cercetarea a fost realizata in luna mai 2018 pe un esantion reprezentativ urban format din 914 respondenti selectati din panelul online researchromania.ro, persoane cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet. 
 
Initiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, si compania de cercetare iSense Solutions – The Modern Consumer Company.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni
Extern

Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni

today21 Mai. 2025
Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania:  Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic
Economie

Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania: Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic

today21 Mai. 2025
Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!
Economie

Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!

today21 Mai. 2025
Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?
Analize

Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?

today21 Mai. 2025
ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar
Ultima ora

ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar

today21 Mai. 2025
Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare

today21 Mai. 2025
Firmele vor avea mari probleme cu banii in perioada urmatoare. Managerii trebuie sa invete sa-si motiveze angajatii altfel decat financiar. Iata cum
Companii

Firmele vor avea mari probleme cu banii in perioada urmatoare. Managerii trebuie sa invete sa-si motiveze angajatii altfel decat financiar. Iata cum

today21 Mai. 2025
Ce nu ar trebui sa-ti cumperi niciodata daca ai un salariu mai mic de 5.000 de lei NET
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce nu ar trebui sa-ti cumperi niciodata daca ai un salariu mai mic de 5.000 de lei NET

today21 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x