Strategia lacomului: Apple scumpeste iPad-ul in Japonia din cauza deprecierii yenului
applepaddepreciere yenjaponiastrategie
Apple are o strategie de marketing cu care intr-un final s-ar putea sa se inece asemeni unui flamand caruia-i ramane in gat o bucata de mar. Compania a majorat pretul iPad-ului in Japonia cu 20%.
Dupa recenta depreciere a yenului in fata monedei americane, oficialii Apple nici nu au stat pe ganduri si au decis o scumpire drastica a tabletei. Simtul de turma s-a activat automat in japonezi, care nu au vrut sa rateze oferta si au decis sa o cumpere pana nu se scumpeste din nou.
Deprecierea yenului s-a vazut cel mai bine ieri, aceasta producandu-se din cauza planului de relansare economica, plan ce a fost propus de premierul Shizuno Abe, potrivit AppAdvice. Majorarea de 20% inseamna de fapt un adaos de aproximativ 160 de dolari la pretul initial.
Din cauza acestei scumpiri, consumatorii japonezi au luat cu asalt magazinele Apple pentru a cumpara tabletele, cat inca mai sunt disponibile la vechiul pret. Apple nu este singura marca din lume care a decis sa faca aceasta miscare, in ultimele zile, dupa deprecierea yenului. Alaturi de aceasta se numara si Dior, Prada sau Channel.
Deprecierea monedei japoneze va avea cel putin un efect pozitiv si acesta este cel de crestere al exporturilor, care sigur va ajuta la cresterea economica de care aceasta tara are nevoie in aceste momente. Din cauza catastrofei care a lovit Japonia, in urma cu mai bine de doi ani, arhipelagul nipon a fost obligat sa importe mai mult decat a exportat.