Vanzarile de computere personale, in cadere libera
computere personalepc-uritabletesmartphone-uritehnologieconcurenta
Vanzarile globale de computere personale au scazut pentru al V-lea trimestru consecutiv, marcand "cea mai lunga perioada de declin" din istorie, informeaza BBC News.
Livrarile mondiale de PC-uri au totalizat 76 milioane unitati in al doilea trimestru, insemnand o scadere de 10,9%, fata de anul anterior, potrivit firmei de cercetare Gartner.
Vanzarile de PC-uri au fost afectate in ultimii ani de popularitatea tot mai mare a tabletelor si smartphone-urilor.
Gartner precizeaza ca introducerea tabletelor ieftine pe piata a afectat semnificativ piata de PC-uri, mai ales in economiile emergente.
"In economiile emergente, tabletele ieftine au inlocuit cumva PC-urile; utilizatorii nu se mai gandesc sa-si cumpere un calculator", a spus Mikako Kitagawa, analist la Gartner.
Informatiile separate ale IDC arata ca declinul ar fi fost si mai grav, de 11,4% in privinta livrarilor globale de PC-uri, fata de anul anterior.
IDC spune ca livrarile au totalizat 75,6 milioane unitati in T2 2013. In pofida "imaginii apocaliptice", industria computerelor personale s-a comportat mai bine decat se asteptau unii analisti si situatia ei s-ar putea imbunatati in urmatoarele luni.
"Tinand cont de cresterea din T2, inca speram intr-o imbunatatire, in a doua jumatate a anului", a spus Jay Chou, analist al IDC Worldwide PC Tracker.
Am avertizat insa ca segmentul PC-urilor se confrunta cu unele riscuri si are nevoie de o schimbare majora, pentru a-si reveni.
"Cresterea lenta din Europa si China reflecta riscurile, in timp ce imbunatatirea perspectivelor americane reflecta potentialul de crestere. Totusi, scaderea din pietele emergente reprezinta o amenintare pentru cresterea pe termen lung a industriei PC-urilor", a mai precizat Chou.
"De asemenea, in timp ce eforturile ecosistemului de PC-uri de a diminua preturile si a adopta tehnologia tactila ar putea transforma calculatoarele in achizitii mai atractive, industria trebuie sa lanseze produse atractive si sa faca fata concurentei venite din partea tabletelor si smartphone-urilor".