Cum sa primesti feedback-ul sincer al angajatilor
feedbackangajatileadersefdiscutii in companiefeedback anonim
Cu toate ca iti cunosti bine compania, tu o privesti doar din punctul tau de vedere, oricat de obiectiv ai incerca sa fii. In schimb, angajatii tai stiu si alte aspecte, pe care poate ca tu nu le cunosti.
Aceste aspecte pot fi adevarate puncte cheie ale unei dezvoltari mai eficiente. Atat feedback-ul pozitiv, cat si cel negativ venit din partea angajatilor, te vor face sa observi mai bine cum merg lucrurile, de fapt, in compania ta.
Problema este ca angajatii nu vor fi intotdeauna sinceri cu tine, din cauza circumstantelor sau a momentelor gresit alese. Iata trei metode prin care sa afli ce gandesc ei cu adevarat.
1. Discutiile directe, in doi
Incearca sa creezi relatii personale stranse si stabile cu fiecare dintre angajatii tai. Apoi, va fi destul de usor ca in cadrul unei discutii cu o persoana din echipa ta, sa ii afli parerea. Poti conduce discutia in punctul in care sa il intrebi care este lucrul care ii place cel mai mult legat de lucru sau care este primul lucru pe care l-ar schimba in companie. Daca discutia evolueaza bine, ii poti cere din ce in ce mai multe detalii.
2. Discutiile de grup
In cursul unei activitati de tip team-building, de exemplu, ai putea sa conduci discutia in punctul in care fiecare sa isi dea cu parerea. Pentru rezultate cat mai bune, rupe bariera sef-angajat. Spune-ti si tu parerea si incearca sa ii indemni sa fie cat mai sinceri. S-ar putea ca discutia sa ia forma unor grupulete mai mici de oameni care continua sa dezbata subiectul. Atunci sinceritatea este maxima, asadar, trage subtil cu urechea si vezi ce afli.
3. Feedback-ul anonim
Trimite-le un chestionar online sau distribuie foi cu respectivele intrebari si comunica-le ca vor fi anonime. Multi angajati isi pastreaza parerile pentru ei de teama eventualelor repercursiuni. Ai grija sa alegi momentul bun pentru a aplica aceasta metoda, astfel incat ei sa nu se simta constransi de diverse fapte. De exemplu, ai putea sa faci acest lucru dupa ce compania a avut un succes.
Sursa foto:
julianhermida.com