Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Contribuabilii vor putea comunica electronic cu Fiscul in "Spatiul privat virtual"


Contribuabilii vor putea comunica electronic cu Fiscul in Spatiul privat virtual
de la 25 Aug. 2014
Contribuabilii vor putea comunica electronic cu Fiscul in "Spatiul privat virtual"
Tags: anaffiscibancont venituri bugetarespatiul privat virtualdecizia de impunere

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF cu privire la propria situatie fiscala cu ajutorul serviciului "Spatiu privat virtual", furnizat de sistemul informatic al MFP.

Potrivit unui comunicat ANAF citat de Agerpres, serviciile de comunicare vor fi puse la dispozitie de Fisc in mod gratuit, 24 de ore din 24.
 
Prevederile privind folosirea serviciului sunt prezente in proiectul de Ordin al ministrului Finantelor Publice referitor la procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si contribuabili, publicat vineri, spre dezbatere publica, pe site-ul MFP.
 
Dupa ce va fi aprobat, informeaza comunicatul, ordinul se va incadra in legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora din prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicarii electronice intre contribuabil si Fisc.
 
"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
 
Initial, serviciul va fi disponibil in sistem pilot incepand cu septembrie 2014 pana la finele anului, pentru anumite documente si informatii destinate contribuabililor cu domiciliul fiscal in Bucuresti si judetul Ilfov.
 
Conform proiectului de act normativ, pentru a accesa "Spatiul privat virtual", contribuabilii se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/ 2001) sau prin credentiale de tip nume/ parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
 
Comunicarea in Spatiul privat virtual se va realiza in ambele sensuri, atat dinspre persoana fizica spre ANAF, cat si invers.
 
Documentele ce pot fi comunicate prin acest sistem pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot sunt cele emise de ANAF si comunicate contribuabilului, automat - decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa 1 septembrie 2014, sau la cererea contribuabilului - "Situatia obligatiilor fiscale de plata', 'Foaie de varsamant', 'Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori", cat si documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal — cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata, cerere privind Foaie de varsamant", cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".
 
Incepand din 2015, proiectul pentru Regiunea Bucuresti-Ilfov va fi extins la nivel national. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale, precum telefonul mobil sau cardul de sanatate.
 
Conform proiectului de ordin, categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin 'Spatiul privat virtual' sunt urmatoarele: declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii, documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, registrul documentelor electronice comunicate in ultimii doi ani.
 
Se stabilesc de asemenea unele reguli referitor la folosirea "Spatiului privat virtual", in conditiile in care e asigurata securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.
 
Totodata, conform proiectului de act normativ, Fiscul va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul caruia va furniza informatii fiscale, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, dupa cum urmeaza: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presa.
 
Incepand din aceasta vara, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. Totodata, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata, informeaza ANAF.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016