Start in afaceri: Ce programe au la indemana tinerii antreprenori in 2014

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Start in afaceri: Ce programe au la indemana tinerii antreprenori in 2014 Start in afaceri: Ce programe au la indemana tinerii antreprenori in 2014
de Manager.ro la 07 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
start in afaceriantreprenorifemeimanagerimonitorul oficialaippimm

Tinerii cu initiativa vor putea depune incepand cu 10 martie cereri pentru finantare nerambursabila de pana la 10.000 euro, moment in care Departamentul pentru IMM-uri, mediul de afaceri si turism deschide si inscrierea pentru un program de sprijinire a femeilor manageri din companiile mici si mijlocii.

Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism anunta deschiderea inscrierilor on-line pentru programele nationale 2014 dupa cum urmeaza:
 
10.03.2014 -Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii. Conform procedurii aplicatia va fi deschisa pentru inscriere: 10.03.2014,  ora 10.00- 16.03.2014, ora 20.00.
 
10.03.2014 -Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri. Aplicatia va fi deschisa pentru inscriere incepand cu 10.03.2014,  ora 10.00 pana la epuizarea bugetului.
 
17.03.2014 -Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului. Conform procedurii aplicatia va fi deschisa pentru inscriere incepand cu 17.03.2014,  ora 10.00 si se va inchide cu 3 zile inainte de desfasurarea ultimului targ regional.
 
17.03.2014 -Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare START. Conform procedurii aplicatia va fi deschisa pentru inscriere: 17.03.2014,  ora 10.00- 26.03.2014, ora 20.00.
 
24.04.2014 -Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata. Conform procedurii aplicatia va fi deschisa pentru inscriere: 24.04.2014,  ora 10.00- 03.05.2014, ora 20.00.
 
 
PROCEDURA DE IMPLEMENTARE a Programului national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii
 
1. Obiectivul programului
Obiectivul Programului national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii, denumit in continuare Program, il constituie stimularea si sprijinirea demararii si dezvoltarii structurilor economice private infiintate de catre femei prin facilitarea  accesului acestora la finantare, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si facilitarea accesului femeilor antreprenor la sursele de  finantare, in contextul problemelor legate de mentinerea echilibrului dintre obligatiile familiale si cele profesionale si al prejudecatilor existente la nivel local.
Programul urmareste:
- imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente conduse de femei, prin accesarea surselor de finantare de la bugetul de stat;
- stimularea auto-angajarii si cresterea numarului de femei intreprinzator in cadrul comunitatilor de afaceri;
- dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor;
- cresterea numarului de noi locuri de munca create in cadrul structurilor economice private conduse de femei si a beneficiilor aduse economiei nationale.
 
Prezenta procedura instituie o schema transparenta de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis in cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevazute de Regulamentul CE nr. 1.407/2013 privind aplicarea art.107 si 108 din Tratatul privind ajutoarele de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L352/24.12.2013.
Prezenta schema nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana, in conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.407/2013 privind aplicarea art.107 si 108 din Tratatul privind ajutoarele de minimis.
Schema se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
 
 
2.Bugetul programului 
2.1. Programul se finanteaza din bugetul pe anul 2014 al Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, aprobat prin Anexa nr. 3/35/26  la Legea nr. 356/2013 a bugetului de stat pe anul 2014. 
2.2.Bugetul programului pentru anul 2014 este de 500.000 lei, din care se vor acorda alocatii financiare nerambursabile (AFN). Pentru anul 2014, prin implementarea Programului, se estimeaza acordarea de ajutor de minimis unui numar de minimum 12 beneficiari.
 
3. Beneficiari eligibili
3.1 Pot beneficia de AFN in cadrul Programului operatorii economici: microintreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati economice in mod independent, intreprinderile individuale, dupa caz, care se incadreaza la data solicitarii in una dintre urmatoarele categorii:
a) sunt organizate in baza Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare  sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 6 din 09.02.2011 si indeplinesc conditiile de incadrare in categoria microintreprinderilor 
, potrivit dispozitiilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare; 
b) sunt persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale (inregistrate in registrul comertului si autorizate conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44 din 16 aprilie 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale);
c)  au cel  mult 3 ani de la inregistrarea la Registrul Comertului la  data inscrierii in Program; 
d) cel putin unul dintre asociati sa fie femeie si sa detina peste 50% din partile sociale ale societatii in cazul microintreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/intreprinderii individuale (II)  care desfasoara activitati economice, sa fie femeie;
e) codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil si autorizat la momentul inscrierii on line, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) si-au indeplinit obligatiile exigibile de plata a taxelor si impozitelor catre bugetul general consolidat si bugetele locale;
g) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate, conform certificatelor de atestare fiscala, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
h) au sediul, sunt inregistrati si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
i) nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
j) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile "Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
k) nu a fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata;
l) au obtinut cel putin 60 puncte in urma completarii on-line a planului de afaceri, conform modelului si criteriilor prevazute in anexa nr. 3  la prezenta procedura;
 
 
3.2.(1) In cadrul  programului  nu  se  acorda  AFN pentru:  
intermedieri financiare si asigurari: 
- 641 Intermediere monetara
- 642 Activitati ale holdingurilor
- 643 Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare
- 649 Alte activitati de intermedieri financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii
- 651 Activitati de asigurari
- 652 Activitati de reasigurare
- 653 Activitati ale fondurilor de pensii (cu exceptia celor din sistemul public de asigurari sociale)
- 661 Activitati auxiliare intermedierilor financiare, cu exceptia activitatilor de asigurari si fonduri de pensii 
- 662 Activitati auxiliare de asigurari si fonduri de pensii
- 663 Activitati de administrare a fondurilor
tranzactii imobiliare:
- 681 Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii
- 682 Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate
- 683 Activitati imobiliare pe baza de comision sau contract                
920 - activitati de jocuri de noroc si pariuri 
productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope: 
- 110 Fabricarea bauturilor (cu exceptia clasei 1107 – Productia de bauturi racoritoare nealcoolice; productia de ape minerale si alte ape imbuteliate)
- 1200 Fabricarea produselor din tutun
- 2540 Fabricarea armamentului si munitiei 
- 2051 Fabricarea explozivilor 
- 4635 Comert cu ridicata al produselor din tutun
- 4725 Comert cu amanuntul al bauturilor, in magazine specializate 
- 4726 Comert cu amanuntul al produselor din tutun, in magazine specializate
§ productie sau comercializare de produse energetice definite potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie, precum si activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat, respectiv:
a) activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000:
- 031 Pescuitul
- 032 Acvacultura
b) activitati legate de productia primara a produselor agricole asa cum sunt enumerate in anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene:
- 011 Cultivarea plantelor nepermanente
- 012 Cultivarea plantelor din culturi permanente
- 013 Cultivarea plantelor pentru inmultire
- 014 Cresterea animalelor
- 015 Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor)
- 016 Activitati auxiliare agriculturii si activitati dupa recoltare
- 017 Vanatoare, capturarea cu capcane a vanatului si activitati de servicii anexe vanatorii
c) activitati de procesare si marketing ale produselor agricole listate in anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in urmatoarele cazuri:
a. cand cuantumul ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip cumparate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
b. cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral cedat producatorilor primari (fermieri);
d) activitati legate de export, si anume, ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de crearea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarele conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate;
f) ajutoarele destinate agentilor economici care activeaza in sectorul carbonifer, asa cum este definit in Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui (CAEN  Rev.2) 
- 051 Extractia carbunelui superior
- 052 Extractia carbunelui inferior
- 061 Extractia petrolului brut
- 062 Extractia gazelor naturale
- 0721 Extractia minereurilor de uraniu si toriu
- 0892 Extractia turbei
- 091 Activitati de servicii anexe extractiei petrolului brut si gazelor naturale
- 099 Activitati de servicii anexe pentru extractia mineralelor
g) ajutoarele pentru achizitionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordate agentilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfa contra cost. 
 (2) Nu pot beneficia de Alocatii Financiare Nerambursabile in cadrul Programului operatorii economici care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice nationale, fie din surse comunitare) in valoare totala de 200.000 euro, echivalentul in lei. Operatorii economici care vor depasi acest prag prin insumarea Alocatiei Financiare Nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite in ultimii 3 ani fiscali pot beneficia de finantare numai pana la atingerea plafonului de 200.000 euro, echivalentul in lei;
(3) Beneficiarii sunt obligati pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii de AFN, sa mentina investitia pentru care primesc AFN in cadrul Programului in mediul declarat in planul de afaceri (rural sau urban), sa nu aplice amortizare accelerata pentru activele achizitionate in cadrul programului si sa pastreze locurile de munca create prin program conform numarului de locuri de munca pentru care a primit punctaj in planul de afaceri. In caz contrar ajutorul acordat se recupereaza conform Ordinului Nr. 1532 din 13 August 2012 si prevederilor prezentei proceduri de implementare.
(4)  Nu pot beneficia de AFN in cadrul Programului operatorii economici in situatia in care exista legaturi intre structurile actionariatului beneficiarului si ofertantii acestuia, intre personalul implicat in implementarea Programului si ofertanti, atunci cand ofertantul castigator detine pachetul majoritar de actiuni in doua firme participante pentru acelasi tip de achizitie in cadrul achizitiilor realizate de solicitantii privati ai fondurilor nerambursabile sau in situatia in care exista legaturi intre structurile actionariatului beneficiarului si personalul implicat in implementarea Programului.
 
 
4.  Tipuri de ajutor financiar
4.1. Prin Program se finanteaza implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri depuse de femeile antreprenor. Valoarea  alocatiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) si  nu poate depasi suma de 41.500 lei/beneficiar.
4.2.Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din categoriile eligibile:
a)achizitionarea de echipamente tehnologice masini, utilaje si instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate si instalatii de masurare, control si reglare necesare desfasurarii activitatilor pentru care se solicita finantare, exclusiv jocuri de noroc mecanice, electrice, electronice, mese de biliard, instrumente si automate muzicale;
b) Investitiile in active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse si servicii (francize , etichetare ecologica, licente), software pentru comertul on-line, software-uri necesare desfasurarii activitatii pentru care se solicita finantare;
c)achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatura birotica si 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, conform Hotararii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile si completarile ulterioare;
d)achizitionarea de echipamente IT, tehnica de calcul (tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii,  sisteme audio-video,etc.); Nu se pot achizitiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numarul total de angajati dupa implementarea investitiei cu componenta nerambursabila cu exceptia activitatilor care necesita acest lucru (Ex: Internet café, instruire in domeniul calculatoarelor, etc.);
e)mijloace de transport marfa, in stricta legatura cu activitatea pe care s-a accesat programul; sunt eligibile in cadrul programului  autoutilitare din categoria N1,N2, N3 cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificarile si completarile ulterioare;
f)realizarea unui site  pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a AFN, in limita a 10000lei; se considera cheltuiala eligibila si taxa de achizitionare a domeniului Internet, fara hosting;
g)promovarea on line a activitatilor, elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare a activitatilor pe suport hartie si pe suport electronic, promovarea prin spoturi publicitare in media in limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile mai putin promovarea si consultanta;
h)consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program (maxim 5% din valoarea eligibila/decontata a proiectului, mai putin consultanta) . La aplicarea procentului nu se vor lua in calcul cheltuielile de consultanta. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili pot fi numai organizatii furnizoare de consultanta autorizate, avand ca activitate autorizata  a fi desfasurata una din activitatile incluse in cod CAEN clasa 70. 
i)Cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale – pentru asociatul/administratorul societatii aplicante, curs organizat de catre un organism autorizat recunoscut de educatie antreprenoriala. Furnizorii de servicii de instruire eligibili in cadrul Programului pot fi numai organizatii furnizoare de instruire autorizate care vor prezenta documente justificative privind calificarea persoanelor ce realizeaza instruirea in domeniul respectiv ( nu mai mult de 5% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aprobate/decontate); 
j)Achizitionarea de instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie  pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare;
 
4.3 In planul de afaceri trebuie justificata fiecare cheltuiala in vederea demonstrarii necesitatii acesteia in   desfasurarea activitatilor pe care se acceseaza finantarea. Nu se finanteaza elementele de cost care nu au legatura cu activitatile pe care se acceseaza si cu procesul de productie/comert/serviciul prestat. Cheltuielile privind TVA, taxe, avize, comisioane, ambalajul, transportul, punerea in functiune, instruirea personalului pentru utilizarea celor achizitionate, nu sunt eligibile. 
Activele achizitionate, mijloace fixe sau obiecte de inventar, trebuie sa fie noi si nu se aplica pentru acestea amortizarea accelerata prevazuta in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Activele achizitionate pot fi mijloace fixe sau obiecte de inventar, valoarea fara TVA de achizitie a mijloacelor fixe trebuie sa fie mai mare sau egala cu 2.500 lei, conform Hotararii Guvernului nr. 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe. Nu se permite achizitionarea bunurilor care au constituit obiectul unei subventionari/finantari nerambursabile din alte surse. 
In cazul activelor achizitionate, ajutorul financiar va fi acordat numai daca acestea sunt noi, introduse pe piata si puse in functiune cu respectarea reglementarilor tehnice aplicabile.
Nu se acorda ajutor financiar pentru activele achizitionate in sistem de leasing si pentru activele second-hand. AFN nu poate fi utilizat pentru rambursarea imprumuturilor existente.
In cadrul Programului contributia in natura nu este eligibila.
Solicitantii pot beneficia de finantarea nerambursabila obtinuta in cadrul Programului o singura data.
4.4.Beneficiarii sunt obligati sa asigure bunurile achizitionate prin Program in favoarea OTIMMC, impotriva tuturor riscurilor, pe o perioada de 4 ani, si sa cesioneze toate drepturile pe care le vor dobandi in temeiul asigurarii catre administratorul programului; 
4.5.Aplicarea prevederilor referitoare la achizitionarea in conditii de piata: 
Solicitantii care au semnat contractul de finantare au obligativitatea de a achizitiona bunurile si serviciile eligibile in conditii de piata, respectiv sa intocmeasca  un dosar de achizitie care sa cuprinda: cereri de oferta (minim trei), ofertele primite (acestea trebuie sa cuprinda si datele de identificare ale ofertantului), un proces verbal semnat de reprezentantul legal al intreprinderii prin care sa fie justificata alegerea ofertei castigatoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii. Acest dosar va fi prezentat dupa incheierea contractului, la momentul depunerii decontului. 
4.6 Beneficiarii sunt obligati sa mentina investitia pentru care primesc AFN in cadrul Programului o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii AFN si nu vor aplica amortizarea accelerata pentru activele achizitionate in cadrul Programului.
 
5 . Inscrierea in program si solicitarea acordului de principiu pentru finantare
Departamentul pentr IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, prin Directia Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii administreaza, gestioneaza si deruleaza direct programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la bugetul de stat la nivel national si la nivel  local, prin intermediul Oficiilor Teritoriale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, denumite in continuare O.T.I.M.M.C. si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003.
5.1. Inscrierea in program, solicitarea acordului de principiu pentru finantare si completarea planului de afaceri in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro.
5.2. Data de la care este activa inregistrarea on-line se comunica pe site-ul institutiei cu minim 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis.
5.3 Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. Dupa crearea contului de inscriere aplicatia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj si un link de confirmare. Dupa confirmare, aplicatia va deveni activa pentru completarea on-line a planului de afaceri si incarcarea in aplicatie a documentelor solicitate conform Anexei nr 3 la prezenta procedura. In vederea inscrierii in cadrul Programului, operatorul economic va completa si transmite on-line planul de afaceri incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 7 zile de la demararea inscrierii in Program, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului. In cazul in care nu sunt completate integral si coerent toate punctele si subpunctele din cadrul fiecarei sectiuni a planului de afaceri, aplicantul va primi scrisoare de respingere.
5.4. Dupa salvarea si trimiterea datelor aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii, mesaj care va ajunge automat pe adresa de email a solicitantului.
5.5. Planul de afaceri on-line, corect si integral completat, va putea fi transmis si inregistrat o singura data in cadrul aplicatiei pe parcursul perioadei prevazute la subpct. 5.3. Programul electronic de inregistrare on-line nu permite inscrierea de doua ori a aceluiasi operator economic. 
5.6. Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face in mod automat si transparent dupa completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software conform Anexei nr. 3 la procedura programului, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.
5.7.(1) Dupa expirarea termenului prevazut la subpct. 5.3 si in conformitate cu punctajul obtinut in urma evaluarii online a planurilor de afaceri, Directia Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri Mediul de Afaceri si Turism va face publica pe site-ul institutiei, la adresa www.aippimm.ro,  lista cu solicitantii acceptati in vederea evaluarii administrative in cadrul Programului precum si lista cu solicitantii respinsi care nu au obtinut punctajul minim de 60 de puncte. Admiterea in Program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul Programului, activitatea pe care acceseaza programul (productie/servicii/comert) si  numarul de inregistrare on-line, conform principiului ” primul venit-primul servit”, in aceasta ordine.
(2) Solicitantii acceptati in vederea evaluarii administrative vor transmite in termen de 15 zile lucratoare de la data publicarii listei conform. pct.5.7 (1), la OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta (Anexa 6), cererea de finantare (Anexa 2) semnata si stampilata de administratorul societatii, insotita de documente justificative mentionate in Anexa 9 la prezenta procedura, sectiunea A.
5.8.(1) Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare, 1 original si 2 fotocopii certificate (pe fiecare exemplar specificandu-se daca este original sau copie) intr-un plic sigilat in care se vor regasi Cererea de finantare insotita de documentele justificative mentionate in Anexa 9. la prezenta procedura, sectiunea A  plic care sa poarte mentiunea “Documentatie administrativa - numar RUE“;
Pe plicul sigilat vor trebui trecute urmatoarele coordonate: 
I. Destinatar:
OTIMMC - adresa (anexa nr. 6 la prezenta procedura);
UPSEC: Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul       femeilor manager  din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.
II. Expeditor: 
nr. de inregistrare din Registrul Unic Electronic al Programului;
denumirea completa a operatorului economic solicitant/nume si prenume solicitant 
nr. de inregistrare la ORC - daca este cazul;
CUI/codul de inregistrare fiscala;/ CNP solicitant
suma AFN solicitata;
adresa beneficiarului, inclusiv judetul.
(2) Prin copie certificata, in cadrul acestui Program, se intelege fotocopie cu stampila operatorului economic si semnatura reprezentantului legal /imputernicitului cu mentiunea „conform cu originalul”.
(3) Plicul va fi depus la sediile OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta (anexa 6 la prezenta Procedura) si va fi inregistrata depunerea in Registrul Unic Electronic al Programului.
 
6. Evaluarea beneficiarilor
6.1. Evaluarea planurilor de afaceri se face in mod automat si transparent dupa completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software conform Anexei nr.3 la procedura programului, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.
6.2. Verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, inclusiv a legaturii directe a activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul, se realizeaza de catre OTIMMC. Verificarea si obtinerea unui punctaj minim acceptat conduc la aprobarea de principiu a finantarii planului de afaceri. Verificarea documentelor depuse si a planurilor de afaceri on-line se va face in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data depunerii acestora astfel: 
a) din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii, de catre UPSEC din cadrul OTIMMC in termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la art. 5.7(2); solicitarile vor fi verificate in ordinea punctajului obtinut la inscriere, in baza verificarii documentelor justificative prevazute in anexa nr.9, sectiunea A la prezenta procedura. Solicitantii care nu indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute la subpct. 3.1. la prezenta procedura, precum si cei care au depus documentatia incompleta, vor primi scrisori de instiintare de respingere din Program.
b) verificarea planurilor de afaceri, de catre UPSEC din cadrul OTIMMC in termen de 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de la pct. 6.2.(a). Verificarea  planurilor de afaceri  (Anexa 3 la procedura) se va face doar pentru solicitarile care au fost admise din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii, in ordinea punctajului obtinut la inscrierea in Program. Verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, corelarea situatiilor financiare cu planul de afaceri, completarea explicita si cu detalii a tuturor campurilor Planului de afaceri, codurile CAEN eligibile, inclusiv a legaturii directe a  activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul, concordanta intre codul CAEN pe care se acceseaza si activitatile propuse in planul de afaceri, se realizeaza de catre Unitatile de Programare, Selectare, Evaluare si Contractare (UPSEC) din cadrul OTIMMC sub coordonarea Directiei Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism; Scrisoarea de admitere de principiu la finantare in limita bugetului/in afara bugetului, se transmite de catre OTIMMC solicitantului.
Daca in urma analizei planului de afaceri se constata ca informatiile declarate de solicitant in planul de afaceri on-line nu sunt corecte/reale, ele generand si un punctaj diferit de cel real, solicitantul va primi scrisoare de instiintare a respingerii planului de afaceri. 
6.3.(1) Dupa finalizarea verificarii  solicitantii acceptati de principiu pentru finantare vor primi  prin fax,  e-mail sau posta, notificarea  privind acordul de principiu pentru finantare, semnata si stampilata de Seful OTIMMC, urmand ca in termen de 5 zile lucratoare de la primirea acesteia, partile sa semneze contractul de finantare ( anexa nr. 7 la prezenta procedura) la sediul OTIMMC. Pentru intocmirea Contractelor de Finantare, beneficiarii trebuie sa prezinte dovezi certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/ extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de  suma necesara cofinantarii /contract/ linie de credit, emise de o institutie financiara bancara din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile. Dovada capacitatii de finantare/cofinantare a proiectului va fi prezentata la  sediul OTIMMC la momentul semnarii contractului de finantare de catre  parti.
(2) In cazul in care OTIMMC constata neconcordante in informatiile furnizate sau solicitantii nu prezinta dovezi certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului sau nu semneaza contractul de finantare in termenul specificat la subpct. 6.3, alin.1,  solicitantii vor primi scrisoare de instiintare a respingerii planului de afaceri, semnata si stampilata de Seful OTIMMC.
(3) Dupa expirarea termenului prevazut la punctul 6.2. lit b.) se va publica pe site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicantii admisi de principiu la finantare si cu cei respinsi. 
 
7. Primirea si solutionarea contestatiilor
7.1. In conformitate cu dispozitiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ, in situatia in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim prin primirea scrisorii de respingere de la UPSEC, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta in aceste situatii.
7.2. Solicitantul se poate adresa OTIMMC, formuland o contestatie, in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere. 
7.3. Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:
datele de identificare a operatorului economic;
obiectul contestatiei;
motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia;
dovezile pe care se intemeiaza;
semnatura reprezentantului legal si stampila.
7.4. Pentru solutionarea contestatiilor, se va constitui in cadrul OTIMMC o Comisie de contestatie, formata din membrii care nu au participat la evaluarea documentatiei. 
7.5. Termenul de solutionare este de 10 zile calendaristice de la data primirii contestatiei. Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin fax/ e-mail/ posta, cu confirmare de primire.
 
8. Acordarea alocatiei financiare nerambursabile
8.1. AFN va fi eliberata beneficiarilor care au efectuat activitatea/activitatile eligibila/eligibile si plata cheltuielilor aferente acesteia/acestora, in conformitate cu contractul de finantare semnat intre parti, insotit de notificarea  privind acordul de principiu pentru finantare (anexa la contractul de finantare).
8.2.(1) Acordarea AFN se face pe baza cererii-tip de eliberare a AFN (anexa nr. 8 la procedura), pe care beneficiarul trebuie sa o depuna la OTIMMC, insotita de  documentele justificative indosariate prevazute in anexa nr. 9 la prezenta procedura sectiunea B, inclusiv anagjamentul de raportare (anexa nr. 10 la procedura) care de asemenea vor face parte din documentatia depusa.
(2) pentru locurile de munca nou create in cadrul proiectului - dovada crearii acestora se va face la depunerea decontului, cu contractul individual de munca inregistrat, cu norma intreaga, incheiat pe perioada nedeterminata, si ulterior, pe toata perioada de raportare se va face dovada mentinerii acestora, cu documentele prevazute de legislatia in vigoare.
(3) Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare: 1 original si 2 fotocopii certificate.
Toate cele 3 exemplare ale dosarelor continand acelasi numar de documente vor fi puse intr-un plic sigilat si depuse  la sediile OTIMMC.
I. Destinatar:
OTIMMC - adresa (anexa nr. 6 la prezenta procedura);
UPSEC: Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul       femeilor manager  din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.
II. Expeditor:
nr. de inregistrare din Registrul Unic Electronic al Programului;
denumirea completa a operatorului economic solicitant;
nr. de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului;
CUI/codul de inregistrare fiscala;
suma AFN solicitata;
adresa beneficiarului, inclusiv judetul.
8.3. Beneficiarii sunt obligati sa efectueze activitatile pentru care au solicitat finantare si sa depuna cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, in termen de maximum 30 de zile lucratoare  de la data semnarii contractului de finantare de catre beneficiar, dar nu mai tarziu de 01 Septembrie 2014. Nerespectarea termenului de 30 de zile lucratoare  mentionat mai sus atrage decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile prezentului Program. OTIMMC – UMCR va efectua vizite de certificare a cheltuielilor. In situatia neefectuarii cheltuielilor, sau in cazul in care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea initiala, sau nu sunt noi si puse in functiune, beneficiarul este respins de la finantare.
Termenul de 30 de zile lucratoare se poate prelungi  o singura data, numai la solicitarea beneficiarului, urmata de propunerea UPSEC OTIMMC si cu acordul Directiei Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii din cadrul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism pentru situatii exceptionale (de exemplu intarzieri la transportul sau livrarea echipamentelor din motive independente de beneficiarul AFN), prin depunerea de catre aplicant a unei cereri de prelungire cu cel putin 10 zile calendaristice inaintea expirarii termenului prevazut in contract. Durata prelungirii termenului initial de 30 de zile, nu poate depasi data limita de efectuare a cheltuielilor, adica 01 Septembrie 2014.
8.4. In vederea implementarii si monitorizarii Programului, in cadrul OTIMMC se va constitui Unitatea  Monitorizare, Control si Raportare, denumita in continuare UMCR, al carei numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin decizia ordonatorului  de credite al fiecarui OTIMMC.
8.5. Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul Programului vor fi  certificate prin vizita la fata locului a reprezentantilor UMCR  din cadrul OTIMMC in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii cererii-tip de eliberare a AFN. Reprezentantii UMCR vor face verificari la fata locului, consemnand cele constatate intr-un proces-verbal, contrasemnat de beneficiar, intocmit in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte. 
8.6. Pentru acordarea AFN se va constitui in cadrul OTIMMC  o Unitate de Plata, denumita in continuare UP, al carei numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin decizia ordonatorului de credite al fiecarui OTIMMC.
8.7. Un exemplar al dosarului de eliberare a AFN, aprobat de UPSEC  si UMCR, insotit de contractul de finantare, vor fi depuse spre plata la unitatea de plata din cadrul OTIMMC. 
8.8. Decontarea se face intr-o singura transa pentru toate activitatile.
8.9. Nu se accepta deconturi de cheltuieli prin efectuarea de plati compensatorii intre partile contractante, in cadrul activitatilor si cheltuielilor eligibile, precum si compensari intre valorile unitare ale activelor cuprinse in notificare.
8.10.(1) Virarea efectiva a sumei care constituie AFN se face de catre UP, pe baza deciziei ordonatorului de credite al fiecarui OTIMMC, exprimata prin ordonantarea individuala, in contul ce cuprinde grupul de cifre 50.70, deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 146/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 146/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In situatia identificarii unor neconcordante in procesul de implementare al programului, Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism prin Directia Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si/sau OTIMMC solicita clarificari aplicantei si in cazul nesolutionarii in termen de maxim 2 zile, se va refuza  plata AFN. 
(3) OTIMMC nu poate acorda plata AFN partiala sau in avans.
(4) Documentele originale vor fi restituite beneficiarilor, fie prin ridicarea lor de catre operatorii economici de la sediul OTIMMC, fie prin transmitere prin posta, la cererea expresa a beneficiarilor, dupa verificarea conformitatii fotocopiilor si virarea efectiva a sumei reprezentand AFN.
8.11. Beneficiarii AFN nu pot schimba, la achizitionare, activele pentru care au primit acordul de principiu.
 
9. Cererea-tip de renuntare totala/partiala la finantare
9.1.(1) In cazul in care beneficiarii eligibili renunta la finantare pentru una sau mai multe activitati pentru care UPSEC  din cadrul OTIMMC a transmis solicitantilor contractul de finantare insotit de notificarea  privind acordul de principiu pentru finantare (anexa la contractul de finantare), acestia au obligatia de a transmite la OTIMMC personal, prin posta sau curier cererea-tip de renuntare totala/partiala la finantare, conform anexei nr. 11 la prezenta procedura.
(2) Beneficiarii vor primi AFN numai pentru activitatile si cheltuielile ramase nemodificate in urma cererii de renuntare partiala la finantare formulate conform alin. (1).
(3) Beneficiarii pot renunta la activitatile pentru care au primit notificare numai daca, prin aceasta modificare, punctajul obtinut la completarea on-line a planului de afaceri nu se modifica.
9.2. Cererea-tip de renuntare totala/partiala la finantare pentru care exista acordul de principiu se completeaza in limba romana, prin tehnoredactare si poarta semnatura in original a reprezentantului legal sau a imputernicitului beneficiarului eligibil.
 
10. Prevederi referitoare la raportarea si monitorizarea ajutoarelor
10.1. Schema de ajutor de minimis va fi publicata integral pe site-ul Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, la adresa www.aippimm.ro.
10.2. Raportarea si monitorizarea ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme se face in conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul Presedintelui Consiliului Concurentei nr.175, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.436 din data de 28.06.2007.
10.3. Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, prin OTIMMC, va informa in scris, prin intermediul contractului de finantare insotit de anexa la contractul de finantare, operatorii economici beneficiari cu privire la pragul maxim al ajutorului si la caracterul de minimis al acestuia, in conformitate cu prevederile  Regulamentului (CE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr.352 din 24 decembrie 2013.
10.4. Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, prin OTIMMC, va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in curs, fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare nu depaseste pragul de 200.000 euro, echivalentul in lei.
10.5.(1) Furnizorul de ajutor de stat, respectiv Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, pastreaza evidenta detaliata a  ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat.
(2) Pentru realizarea acestei evidente, OTIMMC va transmite catre Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism toate datele solicitate de aceasta la termenele ce vor fi prevazute.
10.6.(1) Operatorii economici beneficiari de ajutor in cadrul Programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis si a altor ajutoare de stat. Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze pe o perioada de 10 ani. 
(2) Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislatia nationala sau europeana aplicabila la momentul respectiv.
(3)  Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat , toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.
(4)  In cazul in care exista indoieli serioase cu privire la datele transmise de catre Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
10.7. Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului Consiliului Concurentei privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat pus in aplicare prin Ordinul Presedintelui Consiliului Concurentei nr.175, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.436 din data de 28.06.2007, revine Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, care va transmite Consiliului Concurentei informatiile necesare in vederea intocmirii inventarului ajutoarelor de stat, raportului anual privind ajutoarele de stat acordate in Romania si registrului ajutoarelor de minimis.
10.8. Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema in termen de 15 zile de la data adoptarii acesteia, conform art.6 al Ordonantei de Urgenta Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 137/2007.
10.9. Pe baza unei cereri scrise, Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, in 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
 
11. Confidentialitate
11.1. Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii UPSEC/UCSEC  avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului, in exercitarea atributiilor ce le revin.
11.2. Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism si OTIMMC sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, incluzand internetul, informatiile referitoare la numele beneficiarului, suma si/sau scopul AFN acordate, asezarea geografica a proiectului (localitatea si judetul).
 
12. Monitorizarea si controlul beneficiarilor programului si recuperarea AFN
12.1.  Monitorizarea si controlul beneficiarilor programului se va face de catre UMCR din cadrul OTIMMC. 
12.2. Reprezentantii OTIMMC au dreptul sa verifice anuntat/inopinat atat la sediul operatorilor economici, cat si la cel al furnizorilor veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor facute in cadrul Programului. Beneficiarul AFN trebuie sa accepte si sa faciliteze controlul reprezentantului  OTIMMC asupra utilizarii AFN acordata prin Program.
12.3. In cazul in care in urma controalelor efectuate de reprezentantii OTIMMC sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului se constata ca beneficiarii au facut declaratii incomplete si/sau neconforme cu realitatea pentru a obtine AFN ori au schimbat destinatia AFN, sau se constata ca nu au fost indeplinite conditiile prevazute in contract si prezenta procedura, UMCR va instiinta si va propune ordonatorului  de credite al fiecarui OTIMMC recuperarea totala sau partiala a AFN si va anunta Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism ca a fost declansata recuperarea ajutorului de minimis. 
12.4. Recuperarea AFN se va realiza de catre OTIMMC conform Ordinului Ministrului nr.1532/2012 privind aplicarea art. 18 din OG 117/2006. Sumele care rezulta din recuperarea facilitatilor acordate prin Program au regimul juridic de creante fiscale. 
12.5. Beneficiarii AFN au obligatia de a raporta efectele participarii la Program catre UMCR din cadrul OTIMMC pe o perioada de 3 ani incepand cu anul urmator acordarii AFN, prin completarea si transmiterea prin posta/ e-mail/fax  a formularului de raportare tehnica prevazut in anexa nr. 12  la prezenta procedura. Perioada de transmitere a formularului de raportare tehnica este 1 -30 iunie a anului urmator expirarii exercitiului financiar de referinta. In cazul neindeplinirii acestei prevederi, operatorul economic nu va mai putea beneficia de niciunul dintre programele de finantare derulate de catre Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism pentru o perioada de 3 ani. 
12.6. Verificarea pe teren se realizeaza de catre UMCR din cadrul OTIMMC, cel putin o data pe an, timp de 3 ani, incepand cu anul urmator acordarii AFN (2015, 2016, 2017). 
12.7. UMCR monitorizeaza indeplinirea indicatorilor stabiliti prin cererea de finantare pentru masurarea atingerii rezultatelor si obiectivelor proiectului.
12.8. Nerespectarea prevederilor actualei proceduri de catre beneficiarii de AFN duce la recuperarea ajutorului acordat.
12.9. In situatia in care, pe durata derularii programului, beneficiarul ajunge in situatia de faliment, dizolvare sau insolventa se va proceda la recuperarea bunurilor achizitionate prin Program.
 
13. Precizari
Documentele originale depuse de catre beneficiari in vederea eliberarii AFN in cadrul Programului vor fi pastrate la sediul OTIMMC, la dispozitia operatorilor economici, in vederea ridicarii de catre acestia, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2014.
Prezenta procedura se aproba prin Ordin de Ministru si va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
 
Sursa: http://www.aippimm.ro/
 
Citeste in pagina 2 informatii despre GHIDUL SOLICITANTULUI “Schema de ajutor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii"

Ultimele NOUTATI

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?
Analize

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?

today04 Dec. 2024
Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024
Economie

Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024

today04 Dec. 2024
Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!
Life Style

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!

today04 Dec. 2024
Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante

today04 Dec. 2024
Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci
Financiar-Bancar

Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci

today04 Dec. 2024
Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele

today04 Dec. 2024
Cum alegi un restaurant pentru o intalnire de afaceri
Life Style

Cum alegi un restaurant pentru o intalnire de afaceri

today04 Dec. 2024
SAF-T salveaza firmele mici si cinstite in 2025. Expert:  ANAF nu va mai putea sa vina peste tine
Companii

SAF-T salveaza firmele mici si cinstite in 2025. Expert: ANAF nu va mai putea sa vina peste tine

today03 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!
Life Style

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!

today04 Dec. 2024
Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante
Banii tai - sectiune de educatie...

Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante

today04 Dec. 2024
Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci
Financiar-Bancar

Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci

today04 Dec. 2024
Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele

today04 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x