Stiti ce se intampla cu gentile Louis Vuitton originale ramase nevandute?
louis vuittonluxaccesorii de lux
In lanturile fast food care se respecta, produsele nevandute intr-un anumit interval de timp, de ordinul zecilor de minute, se arunca. Se merge pe ideea de prospetime permanenta, poate si din cauza ca - cine stie? - produsele respective isi schimba destul de rapid aspectul si consistenta. Dar partea interesanta este ca strategia aceasta este aplicata si de marii producatori de articole de lux, gen Louis Vuitton, Burberry sau Prada.
Da, politica acestor companii de top este ca la sfarsitul fiecarui an sa se traga linie si tot ce a ramas nevandut sa se distruga. Chiar daca este vorba despre marfa de zeci de milioane de dolari.
In felul acesta se asigura raritatea produselor, este eliminata tentatia vanzarilor cu discount si, foarte important, sunt descurajate furturile.
Un depozit plin cu genti Louis Vuitton originale este extrem de tentant pentru hoti, ca urmare compania a decis sa scape de cheltuieli uriase cu paza si de toate bataile de cap pe care le implica in general gestionarea unui furt.
Cu precizarea importanta ca gentile nevandute nu sunt distruse in Franta, ci in SUA, unde legea ofera niste avantaje financiare care mai “indulcesc” pierderea.
Caracterul exclusivist al produselor trebuie asadar intretinut, chiar si printr-o asemenea masura extrema. Un brand de lux devine rapid unul comun si isi pierde valoarea daca ajunge sa fie asociat cu preturi mai mici si daca devine accesibil unei categorii mai largi de public.
Unele companii nici macar nu accepta ideea de a avea stocuri nevandute, asa ca lucreaza pe comanda, iar clientii trebuie sa se inscrie pe liste de asteptare. A avea un produs nou-nout de la asemenea companii constituie o mare realizare (cu ghilimelele de rigoare).
Revenind la distrugerea produselor de lux nevandute, e posibil si ca aceasta masura sa faca parte dintr-o strategie subtila de marketing.
Si asta pentru ca, pe de o parte, mass media vorbeste despre distrugerea aceasta controversata, iar brandurile in cauza sunt mentinute astfel in atentia publicului (reclama gratuita) si, pe de alta parte, poate ca multi clienti se grabesc sa cumpere pe ultima suta de metri, dornici sa salveze niste produse care au implicat multa pricepere si migala. Sunt finalizate astfel vanzari care, in conditii normale, nu s-ar fi concretizat.
Citeste si:
Ghidul angajatorului. Atentie, orice sanctiune disciplinara pe care o aplicati poate fi contestata in instanta!
Sursa foto: www.pexels.com