Economisiti timp la discutiile in echipa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Economisiti timp la discutiile in echipa
de Manager.ro la 28 Aug. 2008
Urmareste-ne pe Google News
creativitateafaceri


                            Economisiti timp la discutiile in echipa
 


Sindromul "Triunghiul Bermudelor":



"As vrea sa mai pun in discutie inca doua probleme, dar ma tem ca nu prea mai avem timp…" – se poate auzi adeseori la sedintele care se prelungesc nemasurat, fara a-si atinge toate scopurile.

Va este cunoscut acest lucru?

Discutati, discutati si programati intalnire dupa intalnire pentru a epuiza subiectele, dar deciziile intarzie sa apara.
 
Cum sa-l evitati:

Interveniti pentru a aplica metoda corecta. Dezvoltati un plan de masuri pe care sa il discutati la urmatoarea intalnire. In fond, si timpul dvs. se iroseste in astfel de discutii interminabile.
 
Masura 1: Reduceti discutiile la strictul necesar.

Nu intotdeauna sunt necesare sedinte ale echipei. In unele cazuri, este suficienta o informare sau o discutie individuala.


Masura 2 : Fixati limitele discutiei.

Scopul si durata unei discutii trebuie clar stabilite. Un ceas de masa va ajuta sa respectati bugetul de timp asupra caruia ati cazut de acord.
 

Masura 3: Clarificati impartirea rolurilor.

Numiti un moderator si/sau un controlor al timpului. Vizualizati problemele in discutie pe "flipchart" sau pe tabla.


Masura 4: Separati planurile profesional si relational.

Moderatorul stabileste reguli pentru delimitarea planului profesional de cel relational. Cele mai multe discutii dureaza mai mult decat ar fi necesar deoarece, "printre randuri", sunt vizate relatiile si disputele personale. Acest lucru nu duce insa la nici un rezultat. Reveniti la tema propriu-zisa si, eventual, faceti din conflictele ce apar in echipa obiectul distinct al unei discutii ulterioare.

Masura 5: Asigurati-va ca sunt pregatite documentatia si materialele necesare .

Solicitati ca toti participantii sa aiba pregatita documentatia pe temele care vor fi abordate. Daca telefonul deranjeaza, daca lipsesc materiale de prezentare, scaune sau alte obiecte necesare bunei desfasurari a sedintei, veti pierde un sfert de ora sau chiar mai mult ca sa puneti lucrurile la punct.
 

Masura 6: Acordati atentie fazelor discutiei.

Respectati aceasta ordine a sedintei:

Pentru inceput: formularea problemelor cu scurte prezentari privind stadiul fiecarui camp de lucru in parte.

In continuare: strangerea de propuneri pentru solutii sau sintetizarea paletei de opinii.

Rezultat: adoptarea unei decizii.

In final: planificarea; impartirea responsabilitatilor; stabilirea termenelor si a modalitatilor de control al rezultatelor.
 

Masura 7: Luati decizii.

Multe discutii esueaza din cauza faptului ca sefii echipei nu sunt in stare sa adopte rapid decizii. Daca este si cazul echipei dvs., ar trebui sa insistati asupra acestui aspect-cheie. Problemele nu se simplifica si nu se rezolva daca vor fi dublu sau triplu dezbatute, fara concluzii practice.

Daca intr-o discutie de rutina sunt puse intrebari deosebit de importante, este mai util ca pentru clarificarea lor sa fie stabilita o noua discutie, astfel incat fiecare membru al echipei sa se poata pregati corespunzator.


Lista de control:

Determinati gradul de maturitate al echipei dvs.

Stabiliti anume care aspect din munca acesteia doriti sa optimizati:

- sarcini clare;
- scopuri clare;
- relatii corecte;
- impartirea adecvata a rolurilor;
- procedee de lucru stabilite unitar;
- folosirea cunostintelor tuturor colaboratorilor;
- organizare adaptata locului de munca.
 
Stabiliti in care dintre cele patru faze se gaseste echipa dvs. si actionati potrivit stadiului respectiv:

1. Statica – acordarea de ajutor amanuntit.
2. Demarare – planificarea de sedinte frecvente.
3. Ordine – impartirea judicioasa a rolurilor.
4. Accent pe responsabilitatea fiecarui membru, controlul rezultatelor, asigurarea feedback-ului.
 
Clarificati intotdeauna daca o sedinta este neaparat necesara.

Daca da, atunci:

- definiti clar scopul si durata ei;
- stabiliti moderatorul si mijloacele de vizualizare a problemelor discutate;
- delimitati planul profesional de cel relational;
- respectati fazele sedintei;
- solicitati si adoptati decizii rapide.


Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Managementul timpului

Ultimele NOUTATI

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Economie

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri

today26 Apr. 2024
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x