10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti
de Manager.ro la 30 Iul. 2008
Urmareste-ne pe Google News
marketingafaceripiatabrandpiatavanzariidei de afaceriafaceri creativeedisoninovatie in afacerifuturologieviitorul in afacerice afaceri vor avea succesafacerile viitoruluimanagerul de mainemanagement modernafaceri noiafaceri de viitorconsumatorpiatapiata de consumevenimente de marketing


                            10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti

  Vin greu si pleaca repede: nu sunt pasarile calatoare, ci clientii unei firme. Numai dvs. stiti cate eforturi faceti si cat de mult investiti in atragerea de clienti noi. Solutia cea mai profitabila este, fara indoiala, pastrarea clientilor actuali. Acest lucru este posibil prin organizarea unui puternic departament intitulat "Serviciul Clienti". Daca nu aveti inca acest departament, este momentul sa-l puneti pe picioare.


Investitiile sunt minime in comparatie cu veniturile aduse. Un client multumit va cumpara si in continuare de la dvs., eforturile de marketing si vanzari facute pentru acesta fiind mult mai mici (si, logic, mai putin costisitoare). Atentie la oamenii pe care ii selectati sa lucreze in acest departament: Serviciul Clienti este oglinda firmei dvs.

Cele 10 sfaturi de mai jos sunt un adevarat decalog pe care angajatul acestui serviciu trebuie sa-l respecte in absolut orice situatie:

1. Cand un client este nemultumit, cuvintele: "Imi pare rau!" sau "Imi cer scuze!" ii merg la suflet.

Fie ca e vina clientului, fie ca e vina firmei dvs., a cere scuze sau a marturisi o parere de rau "consuma" o mare parte din supararea primului.

2. Folosirea numelui clientului in diferite momente ale discutiei va aduce un efect pozitiv. Oamenii, chiar daca nu recunosc, sunt innebuniti sa-si auda numele.

3. Spuneti-i intotdeauna clientului ce puteti face pentru el, nu ce NU puteti face. Rostind cuvantul NU dati senzatia ca NU doriti sa-i satisfaceti cerintele.

4. Clientul nu este intrerupt niciodata atunci cand vorbeste. Angajatul din acest important departament trebuie instruit sa se "agate" de absolut orice cuvant spus de acesta. Plus ca este un gest de politete sa lasi un om sa-si expuna problema.

5. In timpul convorbirii trebuie sa i se propuna clientului o varianta care ii surade. Atunci cand s-a produs acest lucru, se va insista pe varianta respectiva pana la acceptarea ei.

6. Afacerea clientului este mai importanta decat afacerea dvs. Operatorul de la "Serviciul Clienti" trebuie sa rosteasca, atunci cand este posibil, cuvinte de apreciere la adresa companiei partenere.

7.
"Tonul face muzica." Un angajat care tipa la clienti este un angajat care, din secunda urmatoare, trebuie sa fie in preaviz. Omul care v-a sunat sau a venit la firma dvs. v-a dat bani. Respectati-l!

8. Nu angajati operatori care adora sa se auda la telefon sau responsabili de relatii cu clientii care se privesc in oglinda atunci cand vorbesc.

Important este ca omul suparat din fata lui sau de la celalalt capat al firului sa fie multumit la finalul discutiei, nu ca el sa aiba dreptate.

9.
Instruiti-va operatorul sa intrebe permanent:

"Mai pot face ceva pentru dvs.?". Aceste 6 cuvinte sunt, realmente, de aur si cimenteaza o relatie de afaceri de lunga durata.

10. Daca discutia cu clientul a intrat intr-un punct mort sau clientul a inchis nervos, cautati imediat noua oferta pe care sa i-o faceti.

Sunati-l dvs., daca este nevoie. Daca va suparati pe el, singurul care pierde bani sunteti dvs. Clientul se va orienta catre un alt produs/serviciu de pe piata.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea
: Marketing

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x