10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti
de Simonas la 30 Iul. 2008
marketingafaceripiatabrandpiatavanzariidei de afaceriafaceri creativeedisoninovatie in afacerifuturologieviitorul in afacerice afaceri vor avea succesafacerile viitoruluimanagerul de mainemanagement modernafaceri noiafaceri de viitorconsumatorpiatapiata de consumevenimente de marketing


                            10 sfaturi pentru a avea clienti multumiti

  Vin greu si pleaca repede: nu sunt pasarile calatoare, ci clientii unei firme. Numai dvs. stiti cate eforturi faceti si cat de mult investiti in atragerea de clienti noi. Solutia cea mai profitabila este, fara indoiala, pastrarea clientilor actuali. Acest lucru este posibil prin organizarea unui puternic departament intitulat "Serviciul Clienti". Daca nu aveti inca acest departament, este momentul sa-l puneti pe picioare.


Investitiile sunt minime in comparatie cu veniturile aduse. Un client multumit va cumpara si in continuare de la dvs., eforturile de marketing si vanzari facute pentru acesta fiind mult mai mici (si, logic, mai putin costisitoare). Atentie la oamenii pe care ii selectati sa lucreze in acest departament: Serviciul Clienti este oglinda firmei dvs.

Cele 10 sfaturi de mai jos sunt un adevarat decalog pe care angajatul acestui serviciu trebuie sa-l respecte in absolut orice situatie:

1. Cand un client este nemultumit, cuvintele: "Imi pare rau!" sau "Imi cer scuze!" ii merg la suflet.

Fie ca e vina clientului, fie ca e vina firmei dvs., a cere scuze sau a marturisi o parere de rau "consuma" o mare parte din supararea primului.

2. Folosirea numelui clientului in diferite momente ale discutiei va aduce un efect pozitiv. Oamenii, chiar daca nu recunosc, sunt innebuniti sa-si auda numele.

3. Spuneti-i intotdeauna clientului ce puteti face pentru el, nu ce NU puteti face. Rostind cuvantul NU dati senzatia ca NU doriti sa-i satisfaceti cerintele.

4. Clientul nu este intrerupt niciodata atunci cand vorbeste. Angajatul din acest important departament trebuie instruit sa se "agate" de absolut orice cuvant spus de acesta. Plus ca este un gest de politete sa lasi un om sa-si expuna problema.

5. In timpul convorbirii trebuie sa i se propuna clientului o varianta care ii surade. Atunci cand s-a produs acest lucru, se va insista pe varianta respectiva pana la acceptarea ei.

6. Afacerea clientului este mai importanta decat afacerea dvs. Operatorul de la "Serviciul Clienti" trebuie sa rosteasca, atunci cand este posibil, cuvinte de apreciere la adresa companiei partenere.

7.
"Tonul face muzica." Un angajat care tipa la clienti este un angajat care, din secunda urmatoare, trebuie sa fie in preaviz. Omul care v-a sunat sau a venit la firma dvs. v-a dat bani. Respectati-l!

8. Nu angajati operatori care adora sa se auda la telefon sau responsabili de relatii cu clientii care se privesc in oglinda atunci cand vorbesc.

Important este ca omul suparat din fata lui sau de la celalalt capat al firului sa fie multumit la finalul discutiei, nu ca el sa aiba dreptate.

9.
Instruiti-va operatorul sa intrebe permanent:

"Mai pot face ceva pentru dvs.?". Aceste 6 cuvinte sunt, realmente, de aur si cimenteaza o relatie de afaceri de lunga durata.

10. Daca discutia cu clientul a intrat intr-un punct mort sau clientul a inchis nervos, cautati imediat noua oferta pe care sa i-o faceti.

Sunati-l dvs., daca este nevoie. Daca va suparati pe el, singurul care pierde bani sunteti dvs. Clientul se va orienta catre un alt produs/serviciu de pe piata.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea
: Marketing

Ultimele NOUTATI

Franta elimina declaratia pe propria raspundere prin care cetatenii se angajau sa se izoleze dupa sosirea in Franta si sa repete testul PCR
Travel

Franta elimina declaratia pe propria raspundere prin care cetatenii se angajau sa se izoleze dupa sosirea in Franta si sa repete testul PCR

In continuarea informatiilor transmise pe 24 ianuarie 2021 privind conditiile de intrare pe teritoriul Republicii Franceze, in contextul pandemiei, Ministerul Afacerilor Externe precizeaza ca...
today26 Ian. 2021
Scheme de ajutor financiar pentru cultura. Peste 5.700 de operatori culturali vor beneficia de sprijin
Cultura

Scheme de ajutor financiar pentru cultura. Peste 5.700 de operatori culturali vor beneficia de sprijin

In contextul pandemiei COVID-19, care a afectat grav sectorul cultural din Romania, Ministerul Culturii a pregatit un pachet de masuri menit sa sprijine reluarea activitatii operatorilor din...
today26 Ian. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Piata auto europeana raporteaza cel mai mare declin din istorie in 2020
Noutati auto 2020 - stiri din domeniu...

Piata auto europeana raporteaza cel mai mare declin din istorie in 2020

today26 Ian. 2021
Raport ONU: Redresarea economica globala va fi lenta si dificila
Economie

Raport ONU: Redresarea economica globala va fi lenta si dificila

today26 Ian. 2021
Secretul oamenilor productivi in munca de acasa
Analize

Secretul oamenilor productivi in munca de acasa

today25 Ian. 2021
Respectarea etapizarii vaccinarii echivaleaza cu respectarea dreptului la viata pentru cei mai vulnerabili dintre noi
Analize

Respectarea etapizarii vaccinarii echivaleaza cu respectarea dreptului la viata pentru cei mai vulnerabili dintre noi

today25 Ian. 2021
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x