Alex Dinu, trainer: Cum sa iti tratezi clientii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Alex Dinu, trainer: Cum sa iti tratezi clientii Alex Dinu, trainer: Cum sa iti tratezi clientii
de Manager.ro la 03 Oct. 2012
Urmareste-ne pe Google News
alex dinutrainerclienticredo events

Pentru ca discutam in fiecare zi despre cele mai bune practici in vanzari, marketing si customer care, astazi m-am gandit ca ar fi bine sa va scriu despre o experienta frumoasa pe care am trait-o eu, ca si client. In timpul acestui studiu de caz, al acestei povestiri, va voi spune practicile legate de vanzari si de "client service" care m-au impresionat, iar voi va trebui sa descoperiti ce vi se potriveste si ce ar trebui sa incercati sa puneti in aplicare pentru a avea clienti fericiti, asa ca mine.

In curand voi sarbatori unul dintre cele mai importante evenimente din viata mea si o data cu asta a trebui sa caut si un salon corespunzator pentru acesta, Asa am avut ocazia de a o cunoaste pe Alina Cretu, coordonatoarea si proprietara Credo Events Hall, companie ce se ocupa de organizari de evenimente, atat personale cat si corporate, detinatoare a patru astfel de saloane in Bucuresti.
 
Cum m-a primit Alina? Cu zambetul pe buze. De ce? Pentru ca stia ca un client se deschide, se relaxeaza si va avea mai multa incredere intr-un om placut. In primul si in primul rand nu a incercat sa imi vinda direct serviciile ei si a inceput prin "a se vinde pe ea". Iarasi va intreb de ce? Pentru ca o regula esentiala in vanzari este ca oamenii cumpara de la oameni. Intotdeauna ca si clienti vom alege sa cumparam de la persoanele de care ne plac, de la persoanele cu care ne face placere sa stam de vorba.
 
Am continuat prin a discuta despe evenimentul nostru si chiar daca nu eram niste clienti siguri ne-a acordat atat de mult timp cat am crezut noi ca este necesar si credeti-ma ca a fost nevoie de ceva timp. Nu va grabiti niciodata in discutiile pe care le aveti cu posibilii vostri clienti, chiar daca nu sunteti siguri ca va vor deveni clienti sau nu. Asta pentru ca trebuie sa le demonstrati ca sunteti interesati nu de banii lor, ci de a le rezolva nevoile si problemele. Un alt aspect pe care trebuie sa il luam in considerare ca buni vanzatori este ca trebuie sa ne ascultam clientii intotdeauna indiferent de ceea ce zic. Asa am procedat eu la prima intalnire cu Alina: am incercat sa vorbesc despre vrute si nevrute, chestii care nu aveau legatura cu subiectul principal. Ce a facut ea? M-a ascultat, m-a ascultat activ.
 
Mi-au prezentat toate saloanele de evenimente pe care le au la dispozitie, raspunzandu-mi calmi si cu zambetul pe fata la toate intrebarile pe care le adresam. In anumite cazuri am pus aceeasi intrebare si de trei ori pentru a vedea cum reactioneaza. Mi-au raspuns cu aceeasi caldura ca si cand as fi pus pentru prima oara acea intrebare. Aratati deschidere fata de clientii vostri.
 
La a doua vizita eram deja hotarati sa semnam contractul cu ei, avand deja avansul necesar la noi. Stiind ca suntem in Romania, ma asteptam ca ei sa isi dea seama ca "pot sa ma faca" pentru ca deja eram convins sa semnez. Dar, suprindere, chiar daca stiau ca voi semna contractul, m-au ascultat mai departe si au fost deschisi pentru inca o negociere cu mine. M-am convins ca fraza "pentru ca suntem in Romania" nu trebuie generalizata. Aratati ingaduinta si flexibilitate fata de clientii vostri. Aratati-le ca nu doar banii lor va intereseaza.
 
Pe parcursul anului conducerea Credo Events a trebuit sa schimbe toata echipa manageriala. Am fost mirat in momentul in care am primit un telefon de la ei prin care eram anuntat de schimbarea anumitor manageri din echipa lor si mai ales ca eram invitati gratuit la un eveniment de gala prin care urmau sa ne prezinte noua echipa. M-am simtit bine? Normal. Pentru ca mi s-a demonstrat transparenta lor in fata clientilor, asta ducand la cresterea nivelului meu de incredere in ei.
 
Un bun vanzator este specialist in ceea ce vinde, iar asta ne-a fost demonstrat pe toata perioada colaborarii noastre. Niciodata pe parcursul unui an de zile nu mi-a fost lasata impresia ca nu stiu despre ce vorbesc. Asa ca dragii mei, aratati-le oamenilor si clientilor vostri ca stiti despre ce vorbiti. Ganditi-va, asa cum au facut-o si partenerii mei ca munca adevarata incepe dupa ce ai luat banii clientilor. Atunci trebuie sa arati de ce si pentru ce ai luat si vei lua acei bani. Inca de la inceput mi s-a transmis faptul ca pot suna la orice ora si ca ne putem italni oricand. Ce am facut? I-am testat. Am vrut sa vad daca asa este. Si asa a fost. Ori de cate ori i-am sunat, ne-au raspuns, ori de cate ori am vrut sa ne intalnim, au fost deschisi.
 
In randurile de mai sus veti regasi cel putin cinci tehnici de vanzari care aplicate va vor face sa aveti si mai multi clienti si mai ales, mai multi clienti fericiti. Asa ca treceti la actiune si haideti sa gandim altfel. Am vrut sa va demonstrez prin acest articol ca se poate, ca se poate chiar si in Romania. Trebuie doar sa vrem.

Articolul a aparut prima data pe blogul AlexDinu.ro.

Ultimele NOUTATI

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x