8 pasi pentru rezolvarea eficienta a unei crize de PR

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
8 pasi pentru rezolvarea eficienta a unei crize de PR 8 pasi pentru rezolvarea eficienta a unei crize de PR
de Manager.ro la 26 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
pasirezolvareeficientaprrelatii publiceimagine

Este greu de prezis cand anume se va produce. S-ar putea sa survina pe calea unui Google Alert, un telefon, un email de la un client nervos, o actiune din partea unui fost coleg razbunator. Tu si compania ta veti ajunge sa fiti criticati de public.

Unii spun ca nu exista PUBLICITATE NEGATIVA, dar cele mai multe companii ajunse in colimatoriul opiniei publice ne pot contrazice.

Modalitatea in care administrezi o poveste negativa face diferenta. PRDaily ofera opt sfaturi esentiale pentru rezolvarea fericita a unei crize de relatii publice.

In primul rand, cantariti-va raspunsul. Nu va ascundeti. In cele mai multe cazuri, daca nu reactionezi, o sa accentuezi criticile oamenilor, astfel incat ai nevoie de o reactie buna. Exista insa si exceptii. Daca acuzatia nu este credibila si seamana mai degraba cu un zvon sau comentariul rautacios al unui "troll de internet", nu are sens sa intervii. Intr-o situatie neclara, asigura-i pe oameni ca acuzatorul "nu are dreptate" si furnizeaza-le cat mai repede adevarul.


Nu exagera. Este atat de simplu sa reactionezi emotional sau nervos, folosind un limbaj injurios, atunci cand esti atacat, mai ales daca cineva are ceva cu tine.

Cere dreptul la replica. Cele mai respectate site-uri de stiri ar trebui sa iti ofere dreptul la replica, atunci cand esti victima unei povesti dubioase si neadevarate. Cand adevarul este cu totul altul, lupta pentru sansa ta de a-l prezenta intregii lumi. Nu ameninta, nu acuza; apeleaza la buna credinta a jurnalistului sau bloggerului respectiv. Nimeni nu vrea ca situatia sa "explodeze".

Foloseste cifre, statistici si rapoarte oficiale si citeaza surse terte. Un raspuns convingator este unul care implica fapte si statistici obiective. Cand este posibil, citeaza surse terte. Recunoasterea din trecut, imaginea companiei si recomandarile acesteia te vor ajuta sa iti mentii credibilitatea.

Lasa-i pe avocati sa te apere. Daca detii clienti sau parteneri de incredere care sunt dispusi sa depuna marturie in favoarea ta, permite-le acest lucru. Reputatia ta tine de ceea ce vorbesc "avocatii" brandului tau in public.

Daca este necesar, cere-ti scuze. Daca firma ta a gresit, ofera scuzele de rigoare. Evita cuvintele superficiale. Asuma-ti responsabilitatea si rezolva situatia cat mai bine.

Cand este posibil, genereaza continut pozitiv. Odata ce furtuna va creste, "ingroapa" povestile nefavorabile cu ajutorul altora optimiste, care sa te puna intr-o lumina buna. Nu uita ca internetul dispune de un imens motor de cautare. De asemenea, poti acorda un interviu in exclusivitate, unei publicatii de profil, pentru a clarifica lucrurile si a-ti cosmetiza imaginea.

Ultimele NOUTATI

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x