8 pasi pentru rezolvarea eficienta a unei crize de PR
pasirezolvareeficientaprrelatii publiceimagine
Este greu de prezis cand anume se va produce. S-ar putea sa survina pe calea unui Google Alert, un telefon, un email de la un client nervos, o actiune din partea unui fost coleg razbunator. Tu si compania ta veti ajunge sa fiti criticati de public.
Unii spun ca nu exista PUBLICITATE NEGATIVA, dar cele mai multe companii ajunse in colimatoriul opiniei publice ne pot contrazice.
Modalitatea in care administrezi o poveste negativa face diferenta. PRDaily ofera opt sfaturi esentiale pentru rezolvarea fericita a unei crize de relatii publice.
In primul rand, cantariti-va raspunsul. Nu va ascundeti. In cele mai multe cazuri, daca nu reactionezi, o sa accentuezi criticile oamenilor, astfel incat ai nevoie de o reactie buna. Exista insa si exceptii. Daca acuzatia nu este credibila si seamana mai degraba cu un zvon sau comentariul rautacios al unui "troll de internet", nu are sens sa intervii. Intr-o situatie neclara, asigura-i pe oameni ca acuzatorul "nu are dreptate" si furnizeaza-le cat mai repede adevarul.
Nu exagera. Este atat de simplu sa reactionezi emotional sau nervos, folosind un limbaj injurios, atunci cand esti atacat, mai ales daca cineva are ceva cu tine.
Cere dreptul la replica. Cele mai respectate site-uri de stiri ar trebui sa iti ofere dreptul la replica, atunci cand esti victima unei povesti dubioase si neadevarate. Cand adevarul este cu totul altul, lupta pentru sansa ta de a-l prezenta intregii lumi. Nu ameninta, nu acuza; apeleaza la buna credinta a jurnalistului sau bloggerului respectiv. Nimeni nu vrea ca situatia sa "explodeze".
Foloseste cifre, statistici si rapoarte oficiale si citeaza surse terte. Un raspuns convingator este unul care implica fapte si statistici obiective. Cand este posibil, citeaza surse terte. Recunoasterea din trecut, imaginea companiei si recomandarile acesteia te vor ajuta sa iti mentii credibilitatea.
Lasa-i pe avocati sa te apere. Daca detii clienti sau parteneri de incredere care sunt dispusi sa depuna marturie in favoarea ta, permite-le acest lucru. Reputatia ta tine de ceea ce vorbesc "avocatii" brandului tau in public.
Daca este necesar, cere-ti scuze. Daca firma ta a gresit, ofera scuzele de rigoare. Evita cuvintele superficiale. Asuma-ti responsabilitatea si rezolva situatia cat mai bine.
Cand este posibil, genereaza continut pozitiv. Odata ce furtuna va creste, "ingroapa" povestile nefavorabile cu ajutorul altora optimiste, care sa te puna intr-o lumina buna. Nu uita ca internetul dispune de un imens motor de cautare. De asemenea, poti acorda un interviu in exclusivitate, unei publicatii de profil, pentru a clarifica lucrurile si a-ti cosmetiza imaginea.