Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

ANALIZA: Trist, dar adevarat. Computerele ne vor decide soarta la angajare


ANALIZA: Trist, dar adevarat. Computerele ne vor decide soarta la angajare
de la 24 Sep. 2012
ANALIZA: Trist, dar adevarat. Computerele ne vor decide soarta la angajare
Tags: analizacomputereangajarecompaniiinterviu de angajareresurse umane

In tot mai multe companii, factorii analizati de computere, atunci cand aleg candidatii pentru un interviu de angajare, sunt foarte diferiti de mecanismele traditionale ale resurselor umane.


Xerox Corp. a cautat o serie de angajati pentru call center-ele sale si obisnuia sa ii aleaga in functie de experienta anterioare. Calculatorul le-a spus insa altceva managerilor HR de la Xerox.

Programul de calculator a descoperit ca in cazul candidatilor pentru trainingurile de 5.000 de dolari conteaza mai mult PERSONALITATEA. Astfel, potrivit statisticilor, persoanele creative tind sa se mobilizeze in toate cele sase luni de training. Cei mai putin interesati de creativitate, care cauta un job doar pentru a avea o sursa de venit, pleaca dupa cateva luni.

"Unele presupuneri "umane" nu s-au adeverit", a declarat Connie Harvey, directorul de operatiuni al Xerox.

In prezent, cele 48.700 de joburi vacante in call center-urile Xerox sunt oferite candidatilor prin intermediul computerului, care ii "roaga" sa aleaga dintre afirmatii precum: "Pun mai multe intrebari decat alti oameni" si "Oamenii inclina sa creada ceea ce spun".

Pentru tot mai multe companii, managerul HR s-a transformat intr-un ALGORITM. Factorii analizati sunt diferiti de cei la care se gandesc somerii dornici sa ocupe un loc de munca. Joburile care in trecut erau ocupate in functie de experienta candidatilor si interviurile de angajare sunt lasate acum in seama testelor de personalitate si analiza datelor; angajatorii vor sa fie SIGURI atunci cand angajeaza pe cineva.

Sub presiunea reducerii costurilor de functionare, sefii incearca sa previna unele situatii ipotetice, precum probabilitatea ca un angajat sa plece dupa scurt timp, sa solicite plati compensatorii sau chiar sa fure din companie.

Testele de personalitate nu reprezinta o noutate in domeniul HR. Noutatea este reprezentata de amplitudinea fenomenului. Calculatoarele performante si platformele sofisticate reusesc sa evalueze mai multi candidati, sa analizeze mai multe date si sa ofere detalii despre vietile si interesele acestora.

Unele companii analizeaza variabile precum atitudinea fata de consumul de alcool sau distanta dintre locul de munca si locuinta unui candidat. Procesul computerizat ar putea genera insa neplaceri pentru companii, daca in cadrul selectiei vor fi exclusi cei cu dizabilitati sau minoritatile. Chiar si cand analiza este realizata 100% corect, noul proces de recrutare arata straniu.

"Oamenii nu se simt bine, cand utilizezi asemenea date personale", a declarat Dennis Doverspike, profesor de psihologie in cadrul University of Akron din Ohio.

Noile metode de angajare reprezinta un pas in efortul de contorizare a datelor despre angajati. La nivel global, costurile pe asa numitele PROGRAME DE MANAGEMENT AL TALENTELOR au crescut la 3,8 miliarde de dolari in 2011, in crestere cu 15% fata de anul anterior, releva un studiu Gartner.

Evaluarea Angajatilor - 6 capitole importante

Marile companii servesc aceasta piata uriasa. Luna trecuta, International Business Machines a platit 1,3 miliarde de dolari pentru a cumpara Kenexa Corp, o companie care ajuta alte corporatii sa recruteze si sa isi mentina personalul, prin analiza computerizata a datelor. Oracle a cumparat compania de recrutare Taleo pentru 1,9 miliarde de dolari in luna februarie, in timp ce gigantul german SAP a achizitionat SuccessFactors, specializata in identificarea si recrutarea angajatilor, cu 3,4 miliarde de dolari, in decembrie 2011.

Xerox colaboreaza cu Evolv Inc, un start-up din San Francisco, care ajuta companiile sa angajeze si sa administreze personalul. Prin supunerea candidatilor la un set de teste si analizarea performantelor lor in campul muncii, Evolv a dezvoltat un model al angajatului ideal de call center. Potrivit calculatorului, aceasta persoana locuieste aproape de companie, foloseste un mijloc de transport si utilizeaza una sau mai multe retele sociale, dar maxim patru. Acesta nu este foarte empatic, dar este creativ.

Candidatii participa la teste de 30 de minute care analizeaza personalitatea fiecaruia si ii situeaza in anumite scenarii legate de locul de munca. Programul genereaza apoi "o culoare": rosu pentru potential scazut, galben pentru potential mediu si verde pentru potential ridicat. Xerox accepta unii candidati "galbeni", pe care sa ii instruiasca, dar in general prefera "verzii".

Metodele conventionale pot da gres. Managerii care isi urmeaza instinctul au uneori rezultate, dar ce se intampla atunci cand esueaza? Xerox angajeaza 48.700 de persoane prin intermediul calculatorului.

Laszlo Bock, vicepresedinte in cadrul Google si director Evolv, a declarat ca programele computerizate vor inlocui deciziile personale luate pe baza instinctului. "Chiar si in cele mai mari companii, multi angajati sunt recrutati pe baza intuitiei", a spus acesta.

Matthew Camardella, din cadrul firmei de avocatura Jackson Lewis LLP, determina daca unele companii respecta legile drepturilor egale. Avocatul a spus ca foarte multe corporatii apeleaza la el, pentru a evalua calitatea programelor de recrutare computerizata si "corectitudinea" acestora.

Bon-Ton Stores a inceput sa foloseasca serviciile Kenexa in 2009, pentru a selecta candidatii pentru joburile part time din magazinele sale. Retailerul a cautat sa elimine din start angajatii care aveau tendinta de a fura sau de a lipsi de la munca.

Testul de sinceritate al Kenexa dureaza 40 de minute. "Oamenii care incearca sa pacaleasca sistemul sunt eliminati inca de la inceput", a declarat Denise Domian, vicepresedinte HR al companiei.

Sursa foto: Flickr, Sakura Blue Photography



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016