Studiu: Companiile care isi respecta angajatii au profituri mai mari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Companiile care isi respecta angajatii au profituri mai mari Studiu: Companiile care isi respecta angajatii au profituri mai mari
de Manager.ro la 25 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
studiucompaniiresurse umaneangajatisefimanagement

Ati auzit vreodata de modelul Service Profit Chain? Angajatii fericiti sunt cheia succesului. Cheia profitului. In anii '90, cativa profesori de la Harvard au publicat cartea "The Service Profit Chain - How Leading Companies Link Profit and Growth To Loyalty, Satisfaction and Value".

Potrivit acestui model de business, invocat de Forbes, liderii care isi respecta angajatii (si ii onoreaza) vor inregistra profituri mai mari. Aceasta reprezinta o abordare total diferita, fata de obisnuita inclinatie spre mirosul banilor. Capitalul uman este insa indispensabil.

Modelul identifica angajatii unei companii ca fiind cel mai de pret activ, alaturi de clientii ei. Recompensa financiara reprezinta o cale. Iata pasii care ar trebui urmati:

1. Gaseste si angajeaza cea mai potrivita persoana pentru locul de munca respectiv;


2. Furnizeaza o cultura cu valori inalte si un sistem care sa sustina angajatii in companie;

3. Asigura-te ca angajatii tai sunt fericiti si productivi;

4. Asigura-te ca angajatii sunt fericiti si se ocupa cu deschidere de clienti;

5. Clientii multumiti vor recompensa compania ta prin devotament, care se traduce in venituri si profituri mai mari.

La polul opus se situeaza managerul care angajeaza oamenii nepotriviti pentru jobul nepotrivit, intr-o cultura corporatista la fel de nepotrivita. Acesta critica si intimideaza angajatii. Salariatii, la randul lor, se poarta urat cu clientii si afacerea se duce pe apa sambetei. Astfel, compania are parte de o imagine cat se poate de proasta.

Angajatii servesc companiile. Companiile servesc angajatii?

Regula de aur este una si buna: poarta-te cu angajatii tai asa cum ai vrea sa se poarte ei cu tine. Angajatii sunt incantati de activitatile, valorile si programele firmei, nu doar de salariul lunar.

1. Angajatii vor sa cunoasca viziunea, misiunea si planurile companiei pentru care lucreaza;

2. Angajatii detesta schimbarile saptamanale de viziune;

3. Angajatii apreciaza comunicarea cu managerii, cu sefii, fie ca e vorba de lucruri bune sau care trebuie indreptate;

4. Angajatii vor sa stie exact ce au de facut;

5. Angajatii vor un salariu decent, care sa le asigure stabilitatea;

6. Angajatii vor sa fie laudati pentru performantele lor si sa stie ce asteptari trebuie sa intruneasca;

7. Angajatii vor sa detina instrumentele necesare indeplinirii obiectivelor;

8. Angajatii detesta micromanagementul;

9. Angajatii cauta sa se identifice cu o anumita cultura, care sa fie recunoscuta, respectata si recompensata;

10. Angajatii se asteapta sa fie incadrati intr-un mediu dominat de incredere si corectitudine;

11. Angajatii vor sa duca o viata echilibrata;

12. Oportunitatea educarii/promovarii este esentiala pentru angajati.

Daca seful indeplineste aceste asteptari, angajatii se vor simti respectati si vor fi foarte dornici sa dea tot ce este mai bun la locul de munca, in fiecare zi.

Angajatii fericiti respecta clientii. Clientii recompenseaza compania lor preferata prin achizitii constante, nu o data pe luna. Clientii isi aduc si prietenii ca sa cumpere. Cercetarile arata ca simpla corelatie one-to-one intre doi angajati multumiti de jobul lor aduce beneficii neasteptate.

Cei mai buni sefi isi inteleg angajatii si stiu ca ei sunt motorul afacerii. Acest atribut este rezervat insa celor mai vrednici dintre antreprenori, care cunosc tainele conducerii.

Sursa foto: Flickr, Ahmad Alhomaid

Ultimele NOUTATI

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x