Doua roti, o singura voce: biciclistii vor ca autoritatile sa pedaleze in sensul dorit de ei
comunitate biciclisticicloturismpegas redivivuspiste biciclisti
Necesitatea unirii eforturilor diferitelor organizatii sau grupuri de initiativa care activeaza in domeniul ciclismului a fost una dintre concluziile intalnirii organizate de Think Outside the Box si Asociatia ROI, cu participarea reprezentantilor diferitelor organizatii cu initiative in domeniu.
Au fost discutate numeroase subiecte, de la promovarea mersului pe bicicleta, a educatiei in domeniu si pana la necesitatea unei infrastructuri adecvate si la cicloturism.
Concluzia a fost ca biciclistii au nevoie de o voce comuna pentru a propune masuri coerente si a obtine sprijinul necesar pentru adoptatea acestora.
Mircea Crisbasanu, reprezentant al Asociatiei ROI si initiator al Cycling Romania, a explicat ca este bine ca biciclistii sa isi cristalizeze propunerile si sa fie uniti in actiunile pe care le intreprind.
In prezent, organizatiile actioneaza disparat, fara a sti despre eforturile sau lectiile altora. Unii se lupta singuri cu autoritatile, se implica foarte mult, dupa care se confrunta cu reticenta autoritatilor, lipsa rezultatelor asteptate sau cu lentoarea procesului legislativ.
Spre exemplu, Marian Ivan, de la Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania este unul dintre cei care s-a zbatut pentru existenta unor piste decente in Bucuresti.
In opinia lui Ivan, este esentiala promovarea mersului pe bicicleta in afara comunitatii si atragerea de adepti, astfel incat masurile sustinute sa capete greutate.
La randul sau, Corneliu Belciug de la Green Revolution a spus ca adeptii mersului pe bicicleta trebuie sa se hotarasca punctual ce anume vor sa comunice autoritatilor.
In curand, Green Revolution va publica un studiu la nivel national, referitor la problemele biciclistilor din mediul urban, in conditiile in care, in prezent, biciclistul are un statut de subpieton: este injurat de soferi, pentru ca merge pe strada, si de pietoni, ca merge pe trotuar.
Toti cei prezenti au fost de acord ca sunt necesare mai multe actiuni de educare si implicare a tinerilor, in special a liceenilor si studentilor, inclusiv prin voluntariat.
Oana Deliu, de la Velo Bello, organizatorul Skirt Bike, a subliniat ca femeile pot fi cele mai bune ambasadoare ale mersului pe bicicleta in spatiul urban.
Unele organizatii au remarcat faptul ca din ce in ce mai multe companii se implica in promovarea mersului pe bicicleta, numai producatorii si importatorii de biciclete au ramas destul de timizi.
Din fericire, Alexandru Manda se lupta pentru relansarea marcii romanesti Pegas, care, prin incarcatura emotionala, are potentialul de a readuce bicicleta in cultura contemporana.
In ceea ce priveste cicloturismul, Alexandru Boia si Mircea Crisbasanu aplica in Romania ce au invatat din experienta Olandei si a Elvetiei.
Potrivit celor doi, din propria experienta si din cele impartasite de turistii strani, Romania este cu mult peste alte tari europene din punct de vedere al atractivitatii.
Cicloturismul aduce deja beneficii de imagine Romaniei, un exemplu fiind experienta jurnalistului Kevin Rushby, care a fost placut surprins de salbaticia din Muntii Buzaului si a publicat un articol pozitiv despre Romania in primavara acestui an.