Analiza Media IQ: Vizibilitatea companiilor farmaceutice in media a scazut cu 23%

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Analiza Media IQ: Vizibilitatea companiilor farmaceutice in media a scazut cu 23% Analiza Media IQ: Vizibilitatea companiilor farmaceutice in media a scazut cu 23%
de Manager.ro la 03 Sep. 2013
Urmareste-ne pe Google News
analizaanaliza media iqcompaniimass-mediaanaliza de monitorizare

Cele mai mari zece companii farmaceutice din Romania au beneficiat in primele sase luni ale anului de o acoperire in mass-media online in scadere cu 23% fata de perioada similara a anului precedent, conform unei analize de monitorizare realizata de MediaIQ, primul serviciu romanesc de media intelligence. In intervalul 1 ianuarie-1 iulie 2013 au fost scrise 3.032 de articole, fata de cele 3.907 in primele sase luni din 2012.

GSK - cea mai vizibila companie
 
GlaxoSmithKline (GSK) a beneficiat de cea mai mare expunere in mass-media online in perioada analizata, cu un coverage de 812 articole publicate. Ziua de varf in functie de numarul de aparitii online a fost 27 iunie 2013, a doua zi de la anuntul ca GSK va renunta la fabrica de medicamente de la Brasov. In aceasta zi, au fost publicate 166 de articole despre compania farmaceutica. 
 
Top zece companii in 2013 vs 2012
 
Comparand rezultatele din prima jumatate a anului in curs referitoare la vizibilitatea GSK cu datele corespunzatoare perioadei similare de anul trecut, in 2013 s-a discutat mai putin despre aceasta companie – 812 aparitii, fata de 1.168 de articole in 2012.
 
O singura companie farmaceutica a beneficiat de acoperire media online mai mare in 2013. Abbott, al zecelea cel mai important jucator din clasament**, a avut 158 de aparitii in primele sase luni ale anului curent, in crestere de la 29 de aparitii in perioada similara din 2012. 
 
Sanofi, liderul pietei de medicamente**, s-a confruntat cu cea mai semnificativa scadere de vizibilitate in mass-media online. In perioada analizata din 2013, au fost scrise 365 de articole despre Sanofi, in timp ce in primele sase luni din 2012 au aparut 624 de articole.   
 
Principalele teme conexe industriei farmaceutice abordate anul acesta in mass-media au fost termenele de plata ale medicamentelor (3.745 aparitii), redeschiderea listei de medicamente compensate (1.840 aparitii) si legea clawback (1.313 aparitii).
 
Public vs. privat
 
Asociatiile private din farmaceutica au fost depasite de institutiile publice ca expunere, in intervalul analizat. Despre Ministerul Sanatatii (MS) au fost publicate 19.432 de articole online, in timp ce Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente a beneficiat de 584 de aparitii. Cei mai vizibili reprezentanti ai industriei in mass-media online au fost ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu (15.961 de aparitii), si secretarul de stat in MS, Raed Arafat (6.715 aparitii). Din zona asociatiilor private, Dragos Damian, presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania, a beneficiat de cea mai mare expunere (481 de aparitii).

Ultimele NOUTATI

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x