Antreprenori care au devenit vedete si vedete transformate in investitori
ashton kutchersteve jobsjessica albathe social networkzuckerberg
Pana odinioara antreprenorii erau vazuti ca fiind niste creatori si inovatori dar, de curand, sunt priviti ca niste adevarate staruri, apar pe copertile magazinelor ilustrate din lumea intreaga, sunt invitati in emisiuni de televiziune, sunt urmariti de paparazzi. Pe scurt au devenit vedete!
Pe de alta parte, tot mai multe vedete din showbiz investesc in domenii care n-au nicio legatura cu industria spectacolului. Iata cele mai importante „asocieri” din ultimul deceniu:
2004 – Rapper-ul 50 Cent (pe numele sau adevarat Curtis James Jackson III) si-a asociat imaginea cu Glacéau Vitaminwater, o companie cu sediul in Whitestone, New York City, care produce si distribuie mai multe sortimente de apa minerala cu diverse adaosuri energizante. Jackson a primit cateva actiuni cu titlu gratuit pentru a deveni purtator de cuvant al companiei. In 2007, Glacéau a fost achizitionata de Coca-Cola pentru 4,1 miliarde de dolari, operatiune care i-a adus lui Jackson aproximativ 200 de milioane de dolari inainte de taxe, adica de 10 ori mai mult decat a incasat din vanzarile de discuri in aceeasi perioada.
2006 – Cand si-a inceput campania de publicitate "Get a Mac", care a marcat si revirimentul companiei, Apple (condus atunci de Steve Jobs), a apelat la actorul Justin Long (Jeepers Creepers, Dodgeball, Live Free sau Die Hard) care a fost inclus in campania de promovare alaturi de John Hodgman. In 2010, revista „ Adweek” a caracterizat alegerea Apple drept cea mai buna campanie publicitara a primei decade de inceput de mileniu.
2009 - Kim Kardashian, cunoscut fotomodel, star de televiziune si, mai nou, designer de moda, a devenit co-fondator al brandului ShoeDazzle, un site de comert electronic din Santa Monica, California. La inceput, compania s-a bazat pe o investitie de 7 milioane de dolari pusa la dispozitie de Polaris Ventures, o companie specializata in finantarea afacerilor de start-up. Un an mai tarziu, Lightspeed Venture Partners au completat investitia cu inca 13 milioane de dolari, iar in 2011, Andreessen Horowitz, o companie de capital de risc din Silicon Valley a asigurat „linistea” firmei care se bazeaza pe imaginea controversatului star Kim Kardashian. In ultimii doi ani, ShoeDazzle si-a marit numarul de membri inscrisi de la 3 milioane la 13 milioane
2010 – Fondatorul Facebook Mark Zuckerberg a fost sursa de inspiratie pentru filmul The Social Network. Studentii americani de astazi vorbesc tot mai des de "Zuckerberg status" atunci cand vor sa paraseasca scoala si sa inceapa un nou proiect de business.
2011 – actorul american Ashton Kutcher (Three and a Half Men) devine co-fondator la A-Grade Investments alaturi de miliardarul Ron Burklesi, managerul Madonnei, Guy Oseary. Dar investitiile lui Kutcher au continuat cu: Airbnb, Skype, Foursquare si Uber.
2012 – Alte vedete au prins gustul investiţiilor. Jessica Alba si-a plasat banii intr-un magazin online care vinde produse pentru copii The Honest Company. Jay-Z a devenit coproprietar la casa de discuri Roc-A-Fella, iar Gwyneth Paltrow si Bethenny Frankel au investit la SkinnyGirl products, un site care promoveaza alimentatia sanatoasa si dietele pentru slabit.
2013 – Dupa moartea lui Steve Jobs in 2011, producatorii de film au simtit ca este extrem de profitabil sa toarne o pelicula cu viata legendarului lider de la Apple. Rolul principal a fost interpretat de Ashton Kutcher.