ANALIZA: Unde mai poate da lovitura Facebook?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Unde mai poate da lovitura Facebook? ANALIZA: Unde mai poate da lovitura Facebook?
de Manager.ro la 09 Aug. 2011
Urmareste-ne pe Google News
analizafacebookpaypalafacereretea de socializaremark zuckerberg

Unii experti financiari spun ca urmatoarea "afacere de miliarde de dolari" a lui Mark Zuckerberg s-ar putea solda cu un esec.

Platile online - aceasta ar putea reprezenta urmatoarea tinta a Facebook-ului. Totusi, zona este "mlastinoasa" sau cel putin asa cred o serie de analisti.

Reteaua de socializare a lui Zuckerberg are deja 700 milioane de utilizatori si genereaza 4 miliarde de dolari pe an si 2 miliarde de dolari (EBIDTA).
Dar pentru a ajunge sa devina prima companie globala care valoreaza un trilion de dolari - sau pe aproape - i-ar trebui o oferta publica initiala de cel putin 100 miliarde de dolari - in aceasta directie, Facebook are nevoie de foarte multi bani. Mai multi decat isi imagineaza fondatorul Zuckerberg.

Ideea lui Mark Zuckerberg pentru amplificarea castigului este simpla: companiile din alte industrii ar urma sa deprinda tainele "social graph"-urilor Facebook, in scopul multiplicarii profiturilor.

Apoi, pe masura ce aceste companii vor depinde tot mai mult de Facebook, vor fi taxate in consecinta, cu cota parte din afaceri. Acest plan functioneaza deja in doua aripi ale industriei: publicitatea de brand si zona jocurilor video. De asemenea, exista destule dovezi potrivit carora Facebook beneficiaza de bani buni de pe urma boom-ului sectorului de reduceri Groupon/Living Social.

Unii se intreaba daca nu cumva urmatoarea industrie profitabila pentru Facebook va fi retailul. Facebook ar putea scoate bani, prin furnizarea de alternative la Amazon, eBay si Google, pentru retailerii de pretutindeni, prin "Pay With Facebook", solutia de one-click buying.


Facebook a integrat deja Facebook Credits intr-o serie de terte jocuri si aplicatii. Cat de greu i-ar fi lui Zuckerberg sa transforme acest ecosistem intr-o platforma de plati? Destul de greu, spune vicepresedintele diviziei de produse si design PayPal, Sam Shrauger. Interviul acordat Business Insider este cu atat mai interesant, cu cat PayPal si Facebook sunt parteneri si PayPal sustine Facebook Credits.



Ce spune Sam Shrauger, de la PayPal


- PayPal are un parteneriat de exceptie cu Facebook;

- Saptamana trecuta, s-a zvonit ca Facebook va incepe sa vanda Facebook Credits pentru telefoane mobile inteligente si tablete. Astfel, Facebook ar putea concura cu produsele Apple si iTunes. Exista o lupta intre aceste companii, legata de cine ofera mai repede plati online? Sam Shrauger spune ca Facebook vrea sa vanda credite pe terminale mobile, pentru a "relaxa" mediul de socializare online deja existent. Utilizatorii acceseaza Facebook de pretutindeni si vor sa foloseasca "aceeasi moneda".

- "Moneda Facebook" este foarte potrivita in eco-sistemul Facebook. Oamenii cumpara bunuri virtuale, aplicatii, jocuri. Facebook le asigura calea de interactiune.

- Cei care analizeaza evolutia Facebook spun ca Zuckerberg ar trebui sa-si deschida un magazin online, sa devina activ in zona de retail. Unii au insa o retinere. Nu vor sa cada victime fraudelor bancare online, asa ca apeleaza la parteneri precum PayPal. Cand privesti o modalitate de plata online, observi ceva simplu si sigur, care te atrage: "Vreau sa platesc astfel" si "Vreau sa accept aceasta forma de plata".

- In cazul PayPal, avem de-a face cu o modalitate de plata foarte maleabila. Comerciantii pot atrage clientii care vor sa plateasca prin PayPal.

- Aceasta este prima conditie atunci cand vrei sa intri in afacerile cu plati PayPal, dar chiar daca depasesti prima etapa, tot trebuie sa te confrunti cu riscul - cel mai frecvent risc este cel al fraudei.

- De ce nu ar putea reusi usor Facebook in afacerea cu plati online? Vorbim aici si despre customer service, serviciile oferite clientilor, spune Shrauger. "Am primit banii? Au ajuns banii? Unde este produsul pe care l-am platit?". Toata lumea isi pune aceste intrebari. Site-urile nu sunt specializate in asemenea probleme, nu fac parte din business-ul lor.

- Cati oameni se ocupa de aceste probleme la PayPal? Shrauger spune ca PayPal are mii de angajati care ii ajuta pe clienti sa-si rezolve problemele. Aceasta este cheia succesului si stabilitatii in industria platilor pe internet, cu cardul, unde fiecare vrea sa participe, dar nu multi stiu ce implica tot procesul.

- Facebook nu are suficienti angajati, pentru a administra o platforma de plati, dar mai poate angaja, desigur. Cel mai simplu proces in afacerea Payment este chiar plata. Oricine poate realiza o plata. Dar sa ai capacitatea de a crea o intreaga industrie de plati si sa administrezi ecosistemul in cauza, reprezinta cu totul alt nucleu, fata de simplele plati online. E vorba de riscul asumat, de asistenta oferita clientilor, relatia cu vanzatorii, cu clientii - acesti factori sunt greu de "bifat" chiar si individual, dar la nivel colectiv? Ce va face Facebook, cu 700 de milioane de utilizatori pe fir? Aceasta este provocarea Facebook, spune Sam Shrauger, reprezentantul PayPal.

Ultimele NOUTATI

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x