REPUTATIA ONLINE, o necunoscuta cu multe chipuri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REPUTATIA ONLINE, o necunoscuta cu multe chipuri REPUTATIA ONLINE, o necunoscuta cu multe chipuri
de Manager.ro la 24 Nov. 2011
Urmareste-ne pe Google News
reputatieonlinefacebookcompaniiseomanagement

Daca un individ doreste sa spuna "ceva de rau" in mediul online despre compania ta, nu-l poti opri (cu exceptia situatiei in care traiesti intr-un regim totalitar, unde "trompetistii" sunt bagati la beci). Si totusi, ce instrumente ai la indemana? Nu-ti ramane decat sa-ti mentii si sa-ti promovezi in mod adecvat reputatia online, prin monitorizarea inteligenta si combaterea comentariilor negative. In mod democratic...

1. Monitorizeaza-ti brandul - Multi manageri nu se gandesc la reputatia online, pana cand nu intampina o problema in acest sens. Adevarul este ca managementul R.O. este atat proactiv, cat si reactiv.

Cauta pe Google si alte motoare de cautare orice rezultate negative care ar putea sa-ti stirbeasca reputatia. Seteaza Google Alerts cu numele companiei tale si ale angajatilor-cheie.

Asigura-te ca mentiunile sunt favorabile si daca exista comentarii negative, incearca sa gasesti o solutie de remediere a imaginii, pana nu este prea tarziu. Si niciodata nu este prea tarziu!


2. Rezultate pozitive in "Cautare" - Multe companii au incredere in Google si se multumesc tacit cu rezultatele din prima pagina, maxim a doua, fara sa insiste. Potrivit unui studiu recent, 89% din click-urile realizate prin intermediul Google pornesc din prima pagina.

Pentru a contura o imagine de succes a companiei dumneavoastra, aveti nevoie de un specialist SEO (Search Engine Optimization). Diminuarea vizualizarilor unui articol negativ la adresa firmei d-vs, retrogradat de la pagina 1, la 2 si apoi la 3, se reflecta in cresterea caracterului pozitiv.

Vedeti, de asemenea, ce cauzeaza acest continut negativ. Folositi site-uri precum Yahoo Site Explorer si OpenSiteExplorer.com. Aceste instrumente pot fi utilizate pentru a observa care site genereaza continut negativ despre compania d-vs si factorii din spatele "denigrarii".

3. Deprinde dedesubturile social media - Pentru marea majoritate a companiilor, deprinderile in zona social media sunt vitale pentru edificarea unei reputatii online de exceptie.

Folositi un blog, un domeniu, o identitate online. Folositi conturile de Facebook si Twitter, pentru a construi o baza de date cu prietenii si "fanii" companiei d-vs. Nu le lasati insa de izbeliste.

Acestea trebuie actualizate in mod constant. Le puteti solicita followerilor sa va ofere un feedback, puteti furniza informatii la zi despre activitatea d-vs, puteti organiza concursuri etc. Cu timpul, veti construi o baza loiala a fanilor, care va vor apara imaginea, atunci cand sunteti "ponegriti" de persoane rau intentionate.

Alegerea profilului social se realizeaza in functie de natura companiei si ceea ce ofera. De exemplu, Last.fm este un site pentru formatii si muzicieni, prin care utilizatorii partajeaza melodii si promoveaza albumele si concertele viitoare.

4. Continutul de calitate, un element vital - Continutul de calitate iti va mentine prezenta online. Optimizarea acestuia este esentiala. In conditiile in care contentul nu genereaza interes pentru vizitatori, o sa ai nevoie de un specialist in SEO.

Rezultatele pe termen lung apar cand oamenii gasesc articolele tale si le ofera si altora spre citire, prin intermediul link-urilor de pe bloguri, site-uri si forumuri. Intervine insa "selectia naturala" a articolelor - 100 de oameni aleg sa promoveze un continut care chiar le-a placut.

5. Reputatia "offline", la fel de importanta ca imaginea de pe Internet - Daca promovezi numai practici etice bune, o sa fii recompensat. Pe de alta parte, daca oamenii au motive sa te vorbeasca de rau, o vor face.

Reputatia online nu va functiona foarte bine, daca te ascunzi dupa degete si esti altcineva decat vrei sa pari. Cand compania se confrunta cu o criza, seful trebuie sa identifice o solutie optima prin care sa ceara scuze publicului. De asemenea, este de preferat ca angajatii sa utilizeze profiluri private, astfel incat sa nu vada oricine ce mesaje isi trimit.

De multe ori, audienta asociaza imaginea companiei cu cea a angajatilor. Nu vreti ca firma d-vs sa fie urmatoarea tinta online a reprosurilor, din cauza unui CEO, care a postat un mesaj nepotrivit pe Facebook, Twitter, Google+ sau LinkedIn.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x