Tu ce fel de negociator esti? (partea I)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tu ce fel de negociator esti? (partea I)
de Manager.ro la 11 Mar. 2009
Urmareste-ne pe Google News
negocieretehnici de negocierenegociatori


                                      Tu ce fel de negociator esti?
                                                     (partea I)

Cele 4 mari tipuri de negociatori



   Prin simpla citire a graficului de mai jos, obtinem cele patru mari tipuri de negociatori pe care este posibil sa le intalnim in randurile clientelei:

- Emotivii
- Analiticii
- Dominatorii
- Simpaticii


Criticile, reprosurile sau banuielile sunt uneori metode adresate anumitor participanti, pe care le putem rezuma astfel: pe de o parte, orice clasificare inseamna o catalogare a indivizilor si, pe de alta parte, este contrar eticii unei relatii interumane de a o manipula pentru a atinge un obiectiv comercial.

Referitor la primul punct, voi raspunde ca aici nu este vorba de a cataloga indivizii, de a-i inchide in sabloane. De asemenea, nu este vorba de o judecata de valoare. Sa spunem pur si simplu ca fiecare din aceste tipuri are atitudini, comportamente sau reactii care ii sunt specifice. A le cunoaste ne permite sa ne pregatim, sa ne adaptam prin anticipare si sa limitam gafele care s-ar putea dovedi fatale succesului intr-o negociere.

Aceasta observatie ne determina sa ne punem intrebari asupra temeiului celei de-a doua banuieli, referitoare la manipulare. Este la mijloc o manipulare? Nu pot subscrie la aceasta idee. Clientii au nevoie de noi pentru a se decide. Orice decizie este bugetivora. In acest sens, orice achizitie se face in detrimentul alteia. Se adauga nelinistea de a nu se pacali sau de a nu fi pacalit. Nu prindem muste cu otet.

Adevarul este ca, pentru a convinge un client si a-l determina sa accepte, trebuie uneori sa folosim (fara a abuza) cateva stratageme. In privinta utilizarii lor, ne trebuie o plasa a priori si un arbitru a posteriori. Plasa noastra este etica practicii comerciale, aceea de a ne satisface clientul in orice circumstanta. Arbitrul nostru este chiar acesta, atunci cand isi pronunta sentinta, sub forma de multumiri (sau recunostinta ca l-am determinat sa faca o afacere buna) sau de reprosuri care ne exaspereaza.

Sunt constient ca ceea ce spun contrasteaza mult cu perceptia latino-crestina pe care o au clientii (sau serviciile administrative si tehnicienii) despre noi, comerciantii, si care s-ar putea rezuma astfel: Palavragiu, Bandit, Dezordonat si...

O sa revenim la descrierea celor patru tipuri de negociatori intr-o negociere. Sa vedem impreuna cum sa estimam rapid carui gen apartine interlocutorul nostru si cum sa ne adaptam pentru o negociere de succes si pentru a evita, pe cat posibil, orice gafa care poate sa apara intr-o negociere. 

Continuarea articolului il gasiti in: Tu ce fel de negociator esti? (partea a-II-a).

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de negociere

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x